eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSeagate Momentus 5400.3 120GB - prośba o pomoc w diagnostyce › Re: Seagate Momentus 5400.3 120GB - prośba o pomoc w diagnostyce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Seagate Momentus 5400.3 120GB - prośba o pomoc w diagnostyce
    Date: Mon, 16 May 2011 07:41:26 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <iqqdge$tdr$1@news.onet.pl>
    References: <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-139-99.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1305524558 30139 89.74.139.99 (16 May 2011 05:42:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 May 2011 05:42:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.17)
    Gecko/20110414 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110515-1, 2011-05-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1194806
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-05-16 00:40, Przemysław Ryk wrote:
    > Witam
    >
    > Trafił mi się do doprowadzenia do stanu używalności laptop od znajomych.
    > "Kilka" takowych operacji mam już za sobą, więc pewną procedurę postępowania
    > też już zdążyłem wypracować. W pierwszej kolejności, bez żadnego bawienia
    > się w ewentualne czyszczenie czy "odwszawianie" systemu, robię kopię
    > zawartości twardego dysku reanimowanego sprzętu (narzędziem uruchamianym z
    > płyty / pendrive, problematycznego systemu nawet nie uruchamiam).
    >
    > Dokładnie w ten sam sposób zacząłem postępować w dzisiejszym przypadku. I
    > niestety - w trakcie pracy trafił mi się "zonk". Podczas tworzenia obrazu
    > dostałem komunikat o niemożności skopiowania zawartości sektorów. Na wszelki
    > wypadek wymontowałem dysk z laptopa, podłączyłem bezpośrednio do własnego,
    > stacjonarnego komputera i spróbowałem ponownego kopiowania (dwie próby:
    > pierwsza po wpięciu dysku do kieszeni z interfejsem USB, druga - już
    > bezpośrednie podłączenie problematycznego dysku do kontrolera SATA mojej
    > płyty głównej). Na mój gust tym sposobem udało się wykluczyć ewentualne
    > uszkodzenie elektroniki / kontrolera laptopa / zewnętrznej kieszeni.
    >
    > Dysk to 120GB Seagate Momentus 5400.3. Sprawdziłem co o nim mówi HD Tune Pro
    > - poniżej wklejam uzyskane wyniki. W interpretacji wyników S.M.A.R.T. za
    > dobry nie jestem - dlatego piszę tutaj. I teraz moje pytania:
    > - czy na widok wpisu "warning" w niektórych miejscach już powinny mi
    > rozbłysnąć lampki ostrzegawcze i zawartość dysku dowolną metodą powinienem
    > jak najszybciej przerzucić gdzie indziej, bo godziny jego działania są
    > policzone, czy też raczej HD Tune nadgorliwy jest w raportowaniu błędów?
    > - jakie narzędzie polecacie do przeprowadzenia gruntownego skanu tego dysku
    > w szczególności (dysków różnych producentów)?

    Najlepszym testerem jest oczywiscie skan powierzchni, ale po offline
    uncorrectable i powyższym opisie IMHO dysk do wymiany.

    Spróbuj zrobić kopię dysku jakimś narzędziem, co pomija badsectory (np.
    Ghost), a następnie wymienić HDD.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: