-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Albercik <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ściskanie sprężyn
Date: Tue, 11 Oct 2011 08:38:17 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <j70o8q$oqu$1@node2.news.atman.pl>
References: <j6vi71$i0s$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.176.82
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1318315098 25438 83.238.176.82 (11 Oct 2011 06:38:18
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Oct 2011 06:38:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.23) Gecko/20110921
Thunderbird/3.1.15
In-Reply-To: <j6vi71$i0s$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405645
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.10.2011 21:50, Marcin Jan pisze:
> Witam
>
> Chcę się poradzić w jednej kwestii. W jaki sposób maksymalnie ścisnąć to
> zawieszenie pokazane na foto:
> http://imageshack.us/photo/my-images/195/10102011004
.jpg/
>
> Czy takim ściągaczem do sprężyn da radę?
> http://allegro.pl/sciagacz-sciagacze-do-sprezyn-mcpe
rson-2-szt-380mm-i1844178896.html
>
>
> Pytam bo w moim przypadku sprężyny są dość mocno schowane (u góry jak i
> na dole), więc te górne zwoje nadal będą rozwinięte.
>
> Inne pomysły? Ostatecznie demontaż sprężyn i amorów ale tego chcę uniknąć.
>
czy ja dobrze widzę że całość trzyma się na jednej nakrętce na stronę?
Amor jest w środku i z góry przykręcony nakrętką? Jeżeli tak to
najprostszym wyjściem jest wyjęcie sprężyn. Ja bym nie kombinował ze
ściskaniem. Co do błotników, to nie wiem czy są obowiązkowe, ale myślę
że tak, bo nawet niskobudżetowe przyczepy je mają, jak by nie były
konieczne, to znalazł by się księgowy cy by je wykreślił z projektu. W
tej Twojej przyczepce myślę że przeróbka na takie odkręcane nie będzie
skomplikowana.
A jeżeli już chcesz ściskać te sprężyny, to ja bym kupił metr pręta
gwintowanego, kilka nakrętek i podkładek, przewiercił dziury w obudowach
sprężyn, tak aby dało się przeciągnąć pręt i całość skręcił. Ewentualnie
użyć ścisków stolarskich i ścisnąć za obudowę sprężyn, może się okazać
konieczne wstępne obciążenie przyczepy, bo ściski stolarskie nie mają
zbyt dużego zakresu. Jak sam zauważyłeś, tymi ściągaczami nie
podejdziesz do sprężyn bo te są schowane.
Nie wypowiadam się na temat jak zareagują sprężyny po długotrwałym
ściśnięciu.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.10.11 23:52 Marcin Jan
- 12.10.11 00:18 Tomasz Pyra
- 12.10.11 00:37 venioo
- 12.10.11 01:17 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=