  • Data: 2015-07-06 21:04:37
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek"

    > Wiem, że strasznie się narażam i wszyscy zaraz się na mnie rzucą.
    > Ja jednak uważam, że jeżdżenie rowerem (i rekreacyjne bieganie)
    > w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    > wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.
    Ja uważam, że wszystko to kwestia skali. Jeżeli brak ścieżek, to jeździ
    się rowerem po mieście dość kiepsko. Jeżeli zbudujemy ścieżki, to
    zabierzemy miejsce dla samochodów, ale z kolei część ludzi przesiądzie
    się na rowery i ruch się zmniejszy. Co do wdychania spalin, to chyba
    wszystko jedno, czy się je wdycha siedząc w samochodzie, czy na rowerze,
    czy też idąc piechotą.
    Zauważ, że w większości samochodów jest tylko jedna osoba. To jest bez
    sensu pod względem ekonomicznym i ekologicznym. Nie wiem, komu
    przeszkadzały tak zwane przewozy pracownicze, że je zlikwidowano.
    ---
    A co za różnica między przewozem pracowniczym a komunikacją miejską poza tym
    kto to organizuje ? No i poza szansy na trafienie najkrótszej ścieżki.

    Teraz
    przy większych zakładach pracy mamy zamiast kilkudziesięciu autobusów
    kilkaset samochodów.
    ---
    Widzisz jak ludzie sobie poradzili. Kiedyś były bo ludzi nie było stać a nie
    dlatego, że to takie dobre jest.

    Tym czekam, aż się jacyś "zieloni" sprężą i
    wprowadzą zakaz jazdy w pojedynkę. U nas o zakazy najłatwiej.
    ---
    Na rowerze ? To ja mogę sobie samochód na jedną osobę rejestrować. Taki
    Smart np.