  • 51. Data: 2017-04-15 17:25:33
    Temat: Re: Ścieżki na starych pcb...
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 10:08, bobofrut pisze:

    > Z własnego doświadczenia mogę tyle powiedzieć, że gdy wytrawiam prototypową płytkę
    w warunkach domowych przy użyciu transferu z papieru, to ścieżki "od linijki"
    potrafią się zerwać, odkleić podczas próby odklejania papieru od płytki, ścieżki
    "łukowate" lepiej przylegają do płytki, nie zostają na papierze.

    Tutaj wchodzi w rachubę specyfika nakładania toneru przez drukarkę.
    W przypadku prostej ścieżki środek ma mniejsze zaczernienie niż
    krawędzie, natomiast w zygzakach masz więcej tonera przez co
    łatwiej się odrywa i lepiej trzyma.
    Spróbuj wydrukować proste ścieżki i obok zygzaka i zobaczyć
    pod światło a jeszcze lepiej zrobić zdjęcie tak
    podświetlonej płytce bez lampy z góry i porównać zaczernienie.
    Na HP LJ5L, Lexmark T430 i HP CLJ2600 ten objaw widziałem...

    --
    pzdr, j.r.

  • 52. Data: 2017-04-20 01:18:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi po głowie, że projekty robiono wyklejkami, które odklejały się
    > przy ostrych kątach. Ale to było dawno temu, więc mogę mieć luki w
    > pamięci :-)

    były takie wyklejki do kupienia - w jednym sklepie w Polsce, w Warszawie
    :) Zawsze w wakacje, przejeżdżając przez Warszawę kupowałem kilka
    arkuszy żeby mieć na cały rok.

    Były tam ścieżki o kilku szerokościach, pady i właśnie łuki do łączenia.

    Fajne to nawet było, chociaż zdarzały się podtrawienia w miejscu styku
    np. pada ze ścieżką, i trzeba było profilaktycznie tam pisakiem poprawiać.

    Ech, piękne czasy to były, choć takie chujowe* ... :)

    _________
    * niestety inne słowo nie oddaje poziomu zaopatrzenia w tamtym okresie...