eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySciezka dla rowerow ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 89

  • 31. Data: 2012-07-19 13:13:56
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    PK pisze:

    >
    > Naprawdę nie masz o tym pojęcia albo niepotrzebnie się podniecasz :).
    > W 2 klasie podstawówki są 9-latkowie.
    Mow za siebie..... ;) naprawde! miałem dwojke dzieci w tym wieku i i pod
    koniec drugiej klasy spokojnie czytali ksiązki a potem je opowiadali.
    I to nie bajki z obrazkami i duzymi literami (tyle ze zona potrafiła
    przypilnować- bo wiedziała jak). Wcale nie byli geniuszami i dalej nie
    są .. ;)
    Niestety z poziomem nauczania jest ze znakami drogowymi- to i to
    ustawione pod najgłupszego. Nawet nie przecietnego.

    9-latkowie nie czytają ze
    > zrozumieniem i to jest kwestia biologiczna, a nie efekt reform.
    > Trochę powagi :)

    No własnie... ;) przepraszam, jesli nieco ukruszyłem dobre zdanie o
    obecnym wykształceniu...


  • 32. Data: 2012-07-19 13:15:57
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    PK pisze:
    > On 2012-07-19, Jaroslaw Postawa <d...@a...pl> wrote:
    >> No nie wiem. Np. do swojej matury z matematyki jednak musiałem się uczyć
    >> i wcale nie było łatwo zdać. Tegoroczną, 15 lat po maturze, zdałbym bez
    >> przygotowania i rozwiązując zadania w pamięci. Uprzedzając: nie jestem
    >> matematykiem, a mój zawodowy kontakt z tym przedmiotem jest na poziomie
    >> pierwszych klas szkoły podstawowej.
    >
    > No nie. W pamięci może doszedłbyś do wyniku, ale wynik to tylko fragment
    > rozwiązania (za jakieś 20% punktów). Jak potem można się dowiedzieć na
    > studiach - zazwyczaj jest to fragment niezbyt ważny :).
    jest baaaaardzo wążny - matematyka zeszłoroczna (nie wiem jak teraz)
    to był egzamin testowy.

    --
    Pozdrawiam
    M


  • 33. Data: 2012-07-19 14:11:52
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-19, MichałG <g...@w...pl> wrote:
    > Mow za siebie..... ;) naprawde! miałem dwojke dzieci w tym wieku i i pod
    > koniec drugiej klasy spokojnie czytali ksiązki a potem je opowiadali.

    Opowiadanie książek nie ma nic wspólnego z czytaniem ze zrozumieniem :).

    O czytaniu ze zrozumieniem mówimy, gdy człowiek czytając uczy się
    (a nie zapamiętuje) i wyciąga wnioski.

    I (statystycznie) ta umiejętność pojawia się trochę później.

    Czytałeś Małego Księcia? Ile razy? :)
    Ja przerabiałem ją każdym etapie edukacji (podstawówka, gimnazjum,
    liceum, ale studenci filologii czy filozofii robili to jeszcze raz :)).
    Za każdym razem wnioski czytającego są zupełnie inne. W podstawówce
    się opowiada fabułę. W gimnazjum czyta się już między wierszami.
    W liceum zawiesza się tę powieść w jakimś tle historyczno-filozoficznym,
    zalicza do prądów, charakteryzuje autora i tak dalej.

    9-letnie dziecko zapytane o tę baśń odpowie, że jest o chłopcu, który
    podróżuje i umiera na końcu :). Tzn. odpowiedziałoby, bo podobno już
    w podstawówce Małego Księcia nie ma. Spytałem kolegę (nauczyciela)
    i powiedział, że pewnie wykreślili, bo bohater umiera i dzieci płaczą.
    Mam nadzieję, że to był żart :).

    Całkiem podobnie jest z całkowaniem. 9-letnie dziecko można nauczyć
    całkowania dokładnie tak samo, jak uczy się go dziś w wyższych szkołach
    zarządzania i innych ciekawych rzeczy. Dziecko zobaczy wężyk i xdx, to
    napisze x^2/2+C. Napisze, bo tak było w książce. Ale do zrozumienia
    całkowania jest ogromnie daleko :).

    pozdrawiam,
    PK


  • 34. Data: 2012-07-19 14:16:48
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-19, MichałG <g...@w...pl> wrote:
    > jest baaaaardzo wążny - matematyka zeszłoroczna (nie wiem jak teraz)
    > to był egzamin testowy.

    No na maturze jest ważny na 20% punktów :). To sporo. Jeśli traci
    się tyle w każdym zadaniu, to o dobrych studiach można zapomnieć :).

    A na studiach najczęściej za błędną odpowiedź traci się po prostu
    najmniejszą możliwą wartość (czyli np. 1 punkt, gdy nie ma ułamków).
    Chodzi o to, żeby jakoś promować tych lepiej obsługujących kalkulator :)

    pozdrawiam,
    PK


  • 35. Data: 2012-07-19 14:57:00
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jaroslaw Postawa d...@a...pl ...

    >> Poza tym matura wbrew pozorom nie jest łatwiejsza niż dawniej. Po prostu
    >> obejmuje mniejszą ilość materiału.
    >
    > No nie wiem. Np. do swojej matury z matematyki jednak musiałem się uczyć
    > i wcale nie było łatwo zdać. Tegoroczną, 15 lat po maturze, zdałbym bez
    > przygotowania i rozwiązując zadania w pamięci. Uprzedzając: nie jestem
    > matematykiem, a mój zawodowy kontakt z tym przedmiotem jest na poziomie
    > pierwszych klas szkoły podstawowej.

    a kiedy była twoja matura z matematyki?


  • 36. Data: 2012-07-19 15:37:02
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "PK" <k...@n...pl> wrote in message
    news:slrnk0fupk.9ho.kosu@localhost.localdomain...
    > On 2012-07-19, MichalG <g...@w...pl> wrote:
    >> jest baaaaardzo wazny - matematyka zeszloroczna (nie wiem jak teraz)
    >> to byl egzamin testowy.
    > No na maturze jest wazny na 20% punktów :). To sporo. Jesli traci
    > sie tyle w kazdym zadaniu, to o dobrych studiach mozna zapomniec :).
    > A na studiach najczesciej za bledna odpowiedz traci sie po prostu
    > najmniejsza mozliwa wartosc (czyli np. 1 punkt, gdy nie ma ulamków).
    > Chodzi o to, zeby jakos promowac tych lepiej obslugujacych kalkulator :)

    Naprawde? Kurcze, to na moich studiach, na niektorych przedmiotach (np. na
    mechanice plynow) za bledna odpowiedz w zadaniu dostawalo sie zero. A jak
    odpowiedz byla poprawna, to prowadzacy sprawdzal, czy przypadkiem w
    rozwiazaniu zadania nie ma jakichs bledow i za najmniejszy (nie majacy
    wplywu na wynik, zly zapis, albo brak zapisu rozwiazania) odejmowane byly
    punkty. Punkty za zadania (max 5) byly sumowane i wyciagana srednia (od 0 do
    5). A przedmiot zaliczala srednia 3. Dopiero w trakcie studiow dziekan
    wprowadzil zasade, ze nie mozna postawic mniej niz 2 za kolokwium.


    --
    Axel



  • 37. Data: 2012-07-19 15:38:36
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA09595A1A4CE6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Jaroslaw Postawa d...@a...pl ...
    >>> Poza tym matura wbrew pozorom nie jest łatwiejsza niż dawniej. Po prostu
    >>> obejmuje mniejszą ilość materiału.
    >> No nie wiem. Np. do swojej matury z matematyki jednak musiałem się uczyć
    >> i wcale nie było łatwo zdać. Tegoroczną, 15 lat po maturze, zdałbym bez
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >> przygotowania i rozwiązując zadania w pamięci. Uprzedzając: nie jestem
    >> matematykiem, a mój zawodowy kontakt z tym przedmiotem jest na poziomie
    >> pierwszych klas szkoły podstawowej.
    > a kiedy była twoja matura z matematyki?

    Ufff, chyba nie zdalbys mojej matury, skoro masz problem z obliczeniem tak
    prostego zadania. Albo oblalbys z czytania tekstu ze zrozumieniem ;-P

    --
    Axel



  • 38. Data: 2012-07-19 16:13:59
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-19, Axel <a...@p...BEZSPAMU.com> wrote:
    > Naprawde? Kurcze, to na moich studiach, na niektorych przedmiotach (np. na
    > mechanice plynow) za bledna odpowiedz w zadaniu dostawalo sie zero. A jak

    Może specyfika wykładowców albo podejścia. Generalnie na politechnikach
    wynik jest ważniejszy niż na uniwerkach. Ja jestem po uniwerku :).

    > odpowiedz byla poprawna, to prowadzacy sprawdzal, czy przypadkiem w
    > rozwiazaniu zadania nie ma jakichs bledow i za najmniejszy (nie majacy
    > wplywu na wynik, zly zapis, albo brak zapisu rozwiazania) odejmowane byly

    Pewnie. Za braki w rozwiązaniu (komentarze, opisy przekształceń itp)
    to i u mnie cięło się punkty. U części profesorów (głównie teoretyków)
    zadanie bez komentarzy mogło dać w najlepszym wypadku zaliczenie :).

    Generalnie za porządnie rozwiązywane zadanie zrobione do 3/4 dostawało
    się więcej punktów niż za zrobione byle jak, ale do końca.

    pozdrawiam,
    PK


  • 39. Data: 2012-07-19 16:22:28
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Na pewno fajnie się powtarza takie utarte slogany. Polecam
    > jednak czasem
    > się zastanowić :).

    Nie powtarzam żadnych sloganów, lecz piszę na podstawie
    rzeczywistego poziomu wiedzy mojej córki-gimnazjalistki.
    Pseudomaturę z matematyki napisała w 45 minut na ponad 60%,
    gdzie do zdania wystarczało 30. Widziałeś w ogóle tegoroczne
    zadania maturalne z matmy? MZ ktoś, kto tego nie zdał
    powiniem wrócić do pierwszej klasy podstawówki... Tego po
    prostu nie można nie zdać, zwłaszcza dostawszy się wcześniej
    do szkoły średniej ;-).




    > Współczesna matura nie ma promować osób uzdolnionych
    > intelektualnie
    > tylko odsiewać idiotów i obiboków. I to robi bardzo
    > dobrze.

    Teraz to chyba powtarzasz utarte slogany ;-).




    > Regularnie
    > uwala ją około 1/4 piszących i to jest pewnie wartość
    > racjonalna, tzn.
    > będzie zachowana w kolejnych latach.

    Tak, szczególnie system pytań zamkniętych sprzyja uczciwemu
    uwalaniu tępaków ;-). Porażką samą w sobie jest wprowadzenie
    testów na maturze, gdzie można zdać "strzelając"...




    > Odpadają ludzie nie rozumiejący
    > czym są liczby i nie potrafiący czytać tekstów prostych ze
    > zrozumieniem.

    To powiedz w takim razie jak ci ludzie trafili w ogóle do
    szkoły średniej? Jeśli ktoś nie zalicza 30% tej parodii to
    znaczy, że nie opanował materiału nawet z gimnazjum.





    > Poza tym matura wbrew pozorom nie jest łatwiejsza niż
    > dawniej. Po prostu
    > obejmuje mniejszą ilość materiału.

    Mniejszą??? Kiedy (i czy w ogóle) Ty zdawałeś maturę? I czy
    jesteś w miarę na bieżąco z obecnym programem nauczania?

    Ale tak poza tym to trochę NTG ;-)


  • 40. Data: 2012-07-19 16:27:52
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    >> Kiedyś tacy nie przechodzili do 2, max 3 klasy szkoły
    >> podstawowej. I to
    >> jest prawdziwy poziom matury.
    >
    > Naprawdę nie masz o tym pojęcia albo niepotrzebnie się
    > podniecasz :).
    > W 2 klasie podstawówki są 9-latkowie. 9-latkowie nie
    > czytają ze
    > zrozumieniem i to jest kwestia biologiczna, a nie efekt
    > reform.
    > Trochę powagi :)

    Kolego, wybacz, ale nie masz racji ;-). Na poparcie moich
    słów proponuję abyś poszukał tegorocznych zadań maturalnych
    z matmy (na poziomie podstawowym oczywiście). Jeśli nadal
    będziesz zdania że są chociaż przeciętne to gratuluję
    poczucia humoru :-). Tam są nawet takie, w których w ogóle
    nie ma niewiadomych, wystarczy podać wynik zwykłego
    działania... Owszem, kilka jest troszkę trudniejszych, ale
    to może 10% punktów.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: