eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ściąga na prawo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2017-07-17 11:18:28
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Pszemol, 14 lip 2017 w news:okakhp$it6$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > pueblo <n...@n...pl> wrote:
    >> Witaj miumiu, 12 lip 2017 w news:ok5137$nsv$1@node2.news.atman.pl
    >> napisałeś/aś:
    >>
    >>>
    >>>> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa
    >>>> bardziej - nie wiem, spróbóję sprawdzić.
    >>>>
    >>>
    >>>
    >>> Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła
    >>> obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
    >>> zbieznosci.
    >>>
    >>>
    >>> Pzdr
    >>>
    >>>
    >> To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe
    >> przednie koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i
    >> słychać tarcie. Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się
    >> luźniej niż przednie(bo to nie napędowe jak rozumiem) ale też
    >> słychać jakieś obcieranie. Nie znam się na samochodach i nie wiem z
    >> jakim luzem powinny się koła swobodnie obracać. Ciekawi mnie czy
    >> gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić
    >
    >
    > Nie.
    >
    > Trzeba sprawdzić czy ocierają hamulce czy są rozwalone łożyska.
    >
    > Jak nie masz doświadczenia to będzie ciężko, ale może uda Ci się
    > skupić na jednym kole z przodu i skupić się na tym jak go słychać.
    >
    > Łożyska i luzy w nich sprawdzasz chytając za oponę dwoma rękami i
    > próbując pokiwać kołem na boki (popchaj górę opony i pociągnij do
    > siebie dół). Nie powinno być żadnych wyczuwalnych ręką luzów ani
    > hałasów przy kręceniu.
    >
    > Potem zdejmij koło i spróbuj pokręcić kołem trzymając za tarczą
    > hamulcową.
    >
    > Różnica hałasu z hamulców i łożysk jest wyraźna.
    >
    > Jak podejrzewasz zakleszczone klocki na tarczach to możesz też dużym
    > płaskim śrubokrętem, dłutem spróbować po zdjęciu koła rozepchać
    > klocki hamulcowe na boki (aby tłoczek w zacisku hamulcowym się
    > schował) i przekonać się czy dalej słychać opory.
    >
    > Powinno się to kręcić wszystko bez większych oporów...
    >
    Dzięki za instrukcję. Pojechałem w sobotę do pierwszego lepszego
    mechaniora. Nie potrafiłem mu jednoznacznie powiedzieć, że coś huczy.
    Podniósł samochód i okazało się, że koło się kręci lepiej. Ściągnął
    koło i pooglądał hamulce. Podniósł jakąś gumę w zacisku? pokazał jakąs
    blaszkę i stwierdził, że trzeba regnerować zacisk, bo rdza i brud. Ja
    tam rdzy nie widziałem, troche brudne, ale bez przesady. Generalnie
    koleś nie próbował w żaden sposób wykluczyć łożyska. Daruję sobie tą
    regenerację, pojadę do innego - jak samochód będzie dostepny.
    Zaraz potem zrobiłem kawałek autostradą, żeby stwierdzić, że nadal
    ściąga jak ściągał. Co do huczenia, auto samo w sobie jest głośne, a ja
    jestem dziewicą samochodową i nie potrafię rozróżniać odgłosów jakie
    wydaje. Może coś tam lekko huczy z przodu. Szum opon potrafię odróżnić.
    Po powrocie jeszcze raz go podniosłem. No kręci się, ale nie wiem jak
    swobodnie powinno się kręcić takie koło. Dla porównania sprawdziłem
    lewe - podobnie. W obu kołach, jak "wyginam" koło nie czuć luzu, ale
    jak przekręcę w jedną i od razu w drugą stronę to słychać coś(lekkie
    stukanie-chrobotanie) Gdyby to był rower, to bym pomyślał, że łożyska
    się wyrobiły.
    Tylko, jak za pierwszym razem to sprawdzałem, to nic takiego nie
    słyszałem w żadnym z kół. Różnica jest taka, że wtedy auto stało przez
    noc nie jeżdżone, a teraz było świeżo po przejechaniu ~50km.
    Acha, mechanik (młody chłopak) powiedział mi że to normalne, że przy
    obracaniu koła słychac lekkie tarcie?
    Teraz czuję się, jakbym miał sam zdiagnozować usterkę i dopiero
    pojechać do mechanika, bo oni są gorsi niż lekarze. No, chyba że znajdę
    takiego, który sam zechce to rozkminić.


  • 12. Data: 2017-07-17 11:28:06
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.07.2017 o 19:36, Pszemol pisze:

    >
    > To podjedź i sprawdź czy wszystkie kąty w normie.
    Też tak miałem. Kąty i zbieżność były ok, a ściągało. W końcu
    zmierzyłem odległość między przednim, a tylnym kołem z jednej strony, i
    z drugiej i okazało się 12 mm różnicy. Koło było cofnięte od uderzenia w
    dziurę.
    Mój mechanior coś tam pomajstrował i koło poszło do przodu i ściągać
    przestało. Tak więc kąty, to nie wszystko.
    Jacek


  • 13. Data: 2017-07-17 14:22:44
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    news:okhvv7$ch0$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 11.07.2017 o 19:36, Pszemol pisze:
    >
    >>
    >> To podjedź i sprawdź czy wszystkie kąty w normie.
    > Też tak miałem. Kąty i zbieżność były ok, a ściągało. W końcu zmierzyłem
    > odległość między przednim, a tylnym kołem z jednej strony, i z drugiej i
    > okazało się 12 mm różnicy. Koło było cofnięte od uderzenia w dziurę.
    > Mój mechanior coś tam pomajstrował i koło poszło do przodu i ściągać
    > przestało. Tak więc kąty, to nie wszystko.

    Bo ustawia się całą geometrię a nie tylko kąty :-)


  • 14. Data: 2017-07-17 14:28:24
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
    news:596c80e4$0$5141$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dzięki za instrukcję. Pojechałem w sobotę do pierwszego lepszego
    > mechaniora. Nie potrafiłem mu jednoznacznie powiedzieć, że coś huczy.
    > Podniósł samochód i okazało się, że koło się kręci lepiej. Ściągnął
    > koło i pooglądał hamulce. Podniósł jakąś gumę w zacisku? pokazał jakąs
    > blaszkę i stwierdził, że trzeba regnerować zacisk, bo rdza i brud. Ja
    > tam rdzy nie widziałem, troche brudne, ale bez przesady. Generalnie
    > koleś nie próbował w żaden sposób wykluczyć łożyska. Daruję sobie tą
    > regenerację, pojadę do innego - jak samochód będzie dostepny.

    Bo może w czasie zdejmowania koła od razu uznał, że to nie łożysko.
    To się rzuca w oczy/uszy jak wiesz co masz słuchać.

    Ja bym wrócił do tego mechanika i pozwolił mu posprzątać hamulce.

    A ile tam jeszcze życia zostało na klockach? Może zamiast czyścić
    trzeba wyczyścić i założyć nowe klocki hamulcowe od razu?

    > Zaraz potem zrobiłem kawałek autostradą, żeby stwierdzić, że nadal
    > ściąga jak ściągał.

    Czyli nadal ściąga?

    > Co do huczenia, auto samo w sobie jest głośne, a ja
    > jestem dziewicą samochodową i nie potrafię rozróżniać odgłosów jakie
    > wydaje. Może coś tam lekko huczy z przodu. Szum opon potrafię odróżnić.

    Generalnie z kabiny słyszalny hałas jest w każdym aucie inny...
    Jedne są głośniejsze, inne cichsze. Na to składa się szum opon,
    szum zawieszenia, łożysk, hamulców (nie w czasie jazdy).
    Ja jechałem na wakacjach Fordem C-Max (hybryda) - o jeżu malusienki,
    nówka Ford - rocznik 2017 a głośniejszy od mojej 10 letniej Hondy!!!

    Może Ty przyzwyczajony do lepszego auta i oczekujesz cudów jakichś?

    > Po powrocie jeszcze raz go podniosłem. No kręci się, ale nie wiem jak
    > swobodnie powinno się kręcić takie koło. Dla porównania sprawdziłem
    > lewe - podobnie. W obu kołach, jak "wyginam" koło nie czuć luzu, ale
    > jak przekręcę w jedną i od razu w drugą stronę to słychać coś(lekkie
    > stukanie-chrobotanie) Gdyby to był rower, to bym pomyślał, że łożyska
    > się wyrobiły.
    > Tylko, jak za pierwszym razem to sprawdzałem, to nic takiego nie
    > słyszałem w żadnym z kół. Różnica jest taka, że wtedy auto stało przez
    > noc nie jeżdżone, a teraz było świeżo po przejechaniu ~50km.
    > Acha, mechanik (młody chłopak) powiedział mi że to normalne, że przy
    > obracaniu koła słychac lekkie tarcie?
    > Teraz czuję się, jakbym miał sam zdiagnozować usterkę i dopiero
    > pojechać do mechanika, bo oni są gorsi niż lekarze. No, chyba że znajdę
    > takiego, który sam zechce to rozkminić.

    Hamulce mogą ciutkę ocierać zaraz jak je zrobisz, nowe, zwłaszcza
    tylne, gdzie masz okładziny hamulca ręcznego (bębnowego) to się
    je reguluje tak, aby "zaczęły" dotykać, czyli po naprawie będzie ciut
    ocierać. Ale auto od dawna jeżdzone, hamulce rozjeżdzone - nic
    nie powinno ocierać. Podniesione koło powinno sie obracać bez hałasu.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: