    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ściąga na prawo
    Date: Mon, 17 Jul 2017 07:28:24 -0500

    "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
    news:596c80e4$0$5141$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dzięki za instrukcję. Pojechałem w sobotę do pierwszego lepszego
    > mechaniora. Nie potrafiłem mu jednoznacznie powiedzieć, że coś huczy.
    > Podniósł samochód i okazało się, że koło się kręci lepiej. Ściągnął
    > koło i pooglądał hamulce. Podniósł jakąś gumę w zacisku? pokazał jakąs
    > blaszkę i stwierdził, że trzeba regnerować zacisk, bo rdza i brud. Ja
    > tam rdzy nie widziałem, troche brudne, ale bez przesady. Generalnie
    > koleś nie próbował w żaden sposób wykluczyć łożyska. Daruję sobie tą
    > regenerację, pojadę do innego - jak samochód będzie dostepny.

    Bo może w czasie zdejmowania koła od razu uznał, że to nie łożysko.
    To się rzuca w oczy/uszy jak wiesz co masz słuchać.

    Ja bym wrócił do tego mechanika i pozwolił mu posprzątać hamulce.

    A ile tam jeszcze życia zostało na klockach? Może zamiast czyścić
    trzeba wyczyścić i założyć nowe klocki hamulcowe od razu?

    > Zaraz potem zrobiłem kawałek autostradą, żeby stwierdzić, że nadal
    > ściąga jak ściągał.

    Czyli nadal ściąga?

    > Co do huczenia, auto samo w sobie jest głośne, a ja
    > jestem dziewicą samochodową i nie potrafię rozróżniać odgłosów jakie
    > wydaje. Może coś tam lekko huczy z przodu. Szum opon potrafię odróżnić.

    Generalnie z kabiny słyszalny hałas jest w każdym aucie inny...
    Jedne są głośniejsze, inne cichsze. Na to składa się szum opon,
    szum zawieszenia, łożysk, hamulców (nie w czasie jazdy).
    Ja jechałem na wakacjach Fordem C-Max (hybryda) - o jeżu malusienki,
    nówka Ford - rocznik 2017 a głośniejszy od mojej 10 letniej Hondy!!!

    Może Ty przyzwyczajony do lepszego auta i oczekujesz cudów jakichś?

> [...]
    > stukanie-chrobotanie) Gdyby to był rower, to bym pomyślał, że łożyska
    > się wyrobiły.
    > Tylko, jak za pierwszym razem to sprawdzałem, to nic takiego nie
    > słyszałem w żadnym z kół. Różnica jest taka, że wtedy auto stało przez
    > noc nie jeżdżone, a teraz było świeżo po przejechaniu ~50km.
    > Acha, mechanik (młody chłopak) powiedział mi że to normalne, że przy
    > obracaniu koła słychac lekkie tarcie?
    > Teraz czuję się, jakbym miał sam zdiagnozować usterkę i dopiero
    > pojechać do mechanika, bo oni są gorsi niż lekarze. No, chyba że znajdę

    Hamulce mogą ciutkę ocierać zaraz jak je zrobisz, nowe, zwłaszcza
    tylne, gdzie masz okładziny hamulca ręcznego (bębnowego) to się
    je reguluje tak, aby "zaczęły" dotykać, czyli po naprawie będzie ciut
    ocierać. Ale auto od dawna jeżdzone, hamulce rozjeżdzone - nic
    nie powinno ocierać. Podniesione koło powinno sie obracać bez hałasu.