  • 21. Data: 2010-09-22 11:52:10
    Temat: Re: Schemat nadajnika i odbiornika na pasmo 433Mhz
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Zresztą....
    Weź pilota na podczerwień do telewizora, włącz radio na zakresie średnich
    fal, zbliż pilota do radia i naciśnij przycisk na pilocie. Zobaczysz jak
    zakłóca.

    To teraz weź młotek, rozwal pilota, daj do utylizacji.
    Bo wygląda na to że tutaj na grupie opowiadasz jak to wszystko ma być
    idealnie, a sam tego nie przestrzegasz. :-)

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2010-09-22 12:58:37
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "bobofrut" <r...@g...com> wrote in message
    p.googlegroups.com...
    > Tu jest schemat nadajnika:
    > http://yfrog.com/mvnadajnik433mhzj
    > a tera moi drodzy szukam schematu do odbiornika.

    zdajesz sobie sprawe ze odbiornik jest 100x bardziej skomplikowany od
    nadajnika?
    To nie jest jeden tranzystor i rezonator SAW.
    Jesli nie chcesz odbiornika typu CC1000 to zainteresuj sie zintegrowanymi
    odbiornikami superheterodynowmi typu MAX1473, TDA5200 lub podobnymi.

  • 23. Data: 2010-09-22 13:36:19
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 22 Wrz, 13:58, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:
> [...]
    > Jesli nie chcesz odbiornika typu CC1000 to zainteresuj sie zintegrowanymi
    > odbiornikami superheterodynowmi typu MAX1473, TDA5200  lub podobnymi.

    Nie chcę być niegrzeczny. Dziękuje za ojcowskie rady ale mnie nie
    interesuje obsługa modułów, gotowców i innych takich fajnych
    wynalazków, i proszę nie martwcie się o moich sąsiadów, krzywdy im nie
    wyrządzę w tej swojej chatce w lesie. Chcę po prostu zgłębić swoją
    wiedzę w konkretnej dziedzinie i tyle. Jeśli nie macie sami pojęcia
    jak taki odbiornik zbudować lub po prostu nie chcecie się podzielić
    wiedzą to ja to rozumiem, naprawdę, i nie trzeba w tym momencie
    straszyć PAR'em i innymi ciężko pracującymi osobami.

  • 24. Data: 2010-09-22 14:30:25
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 21 Wrz, 13:07, bobofrut <r...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > Szanownych grupowiczów, szukam prostej (bo jestem w tej dziedzinie
    > totalnym żółtodziobem) i co najważniejsze sprawdzonej konstrukcji dla
    > nadajnika i odbiornika na pasmo 433Mhz. Znalazłem w necie parę
    > schematów ale niestety zawsze były niekompletne lub mało szczegółowe
    > jak dla takiego amatora jakim ja jestem.
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Chyba tylko kity np.:
    http://www.cyfronika.com.pl/kityAVT/avt501.htm

    --
    AW

  • 25. Data: 2010-09-22 20:43:37
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "SP4OLN" <s...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > Chyba tylko kity np.:
    > http://www.cyfronika.com.pl/kityAVT/avt501.htm

    to superreakcja... powodzenia :-/

  • 26. Data: 2010-09-22 20:48:49
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.09.2010 14:58, Cezar pisze:
> [...]
    > nadajnika?
    > To nie jest jeden tranzystor i rezonator SAW.

    Na upartego to jedna dioda i dwa kawałki rury miedzianej do instalacji
    C.O. :-) Wątkotwórca nie napisał do czego ma być ten zestaw
    nadajnik/odbiornik.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 27. Data: 2010-09-22 20:53:52
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.09.2010 15:36, bobofrut pisze:

> [...]
    > wiedzą to ja to rozumiem, naprawdę, i nie trzeba w tym momencie
    > straszyć PAR'em i innymi ciężko pracującymi osobami.

    Ale nadal Kolega nie napisał jaki ma być cel tego zestawu
    nadawczo-odbiorczego ? Jeśli chodzi tylko o mały eksperyment i
    przesłanie kilku słów na fonii lub znaków ti-ti-ta-ta na odległość kilku
    metrów, to wystarczy taki jednotranzystorowy nadajnik i odbiornik
    detektorowy ewentualnie superreakcyjny.

    Pozdrawiam
    Grzegorz