  • 11. Data: 2010-09-21 22:33:54
    Temat: Re: Schemat nadajnika i odbiornika na pasmo 433Mhz
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-21 13:07 bobofrut napisał(a):

    > Szanownych grupowiczów, szukam prostej (bo jestem w tej dziedzinie
    > totalnym żółtodziobem) i co najważniejsze sprawdzonej konstrukcji dla
    > nadajnika i odbiornika na pasmo 433Mhz. Znalazłem w necie parę
    > schematów ale niestety zawsze były niekompletne lub mało szczegółowe
    > jak dla takiego amatora jakim ja jestem.

    Tak wygląda cały moduł radiowy:
    http://www.propox.com/products/t_92.html

    A jego schemat znajdziesz na końcu dokumentacji:
    http://www.propox.com/download/docs/MMcc1000.pdf
    oraz wraz z dokładniejszym zestawieniem elementów tutaj:
    http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/cc1000.pdf

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-09-22 07:23:11
    Od: "Adam" <e...@w...pl>

    > A ty myślisz, że Chińskie produkty bezprzewodowe z marketów przejmują się
    > eterem? Wątpię. Za takie co sie przejmują trzeba by zapłacić nie 10zł za
    > np czujkę tylko 1000zł.

    Pewnie, jeśli wszyscy wywożą śmieci do lasu to ja też mogę. Bo cóż znaczy
    mój jeden wyrzucony worek, skoro sąsiedzi wywieźli kontener gruzu.

    Adam

  • 13. Data: 2010-09-22 07:41:57
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.propox.com/download/docs/MMcc1000.pdf
    > oraz wraz z dokładniejszym zestawieniem elementów tutaj:

    a i tak (patrząc w tme) gotowy nadajnik +odbiornik kosztuje tyle co ten
    scalak (CC1000) wiec przy komunikacji jednokierunkowej wybór moim zdaniem
    jest prosty ;)

  • 14. Data: 2010-09-22 09:35:21
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 22 Wrz, 08:41, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > a i tak (patrząc w tme) gotowy nadajnik +odbiornik kosztuje tyle co ten
    > scalak (CC1000) wiec przy komunikacji jednokierunkowej wybór moim zdaniem

    Dziękuję za odpowiedzi, jednak ja nie szukam gotowca, tylko
    sprawdzonego schematu, który by mi pomógł sklecić to cudeńko abym
    potem mógł je synowi pokazać i pochwalić się, że je zrobiłem z pomocą
    grupowiczów pl.misc.elektronika.

    P.S.
    Nadajnik zrobiłem i przetestowałem na jednym z chińskich gotowców i
    działa, ale utknąłem na nieszczęsnym odbiorniku.

  • 15. Data: 2010-09-22 09:51:04
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A możesz pokazać schemat?
    Bardzo mnie ciekawi jak to wygląda.

  • 16. Data: 2010-09-22 10:13:21
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Pewnie, jeśli wszyscy wywożą śmieci do lasu to ja też mogę. Bo cóż znaczy
    > mój jeden wyrzucony worek, skoro sąsiedzi wywieźli kontener gruzu.

    Polskie zakłady elektroniczne "nie wywożą śmieci do lasu", dlatego umierają
    z honorem.

    Nie byłbym tutaj tak rygorystyczny. Jeżeli zbuduje nadajnik, który będzie
    zakłócał, to poprawi, bo nie będzie mógł słuchać np. radia czy TV.
    Z drugiej strony były PAR działa dosyć skutecznie. Kiedyś gdy miałem serwis
    RTV dostałem do naprawy/przerobienia magnetowid (kupiony w polskim sklepie)
    który zakłócał sąsiadowi odbiór radia. Przyszli panowie do właściciela
    magnetowidu i postawili alternatywę: albo wyłączyć - nie używać, albo
    zniwelować zakłocenia.

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2010-09-22 10:29:39
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 22 Wrz, 10:51, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > A możesz pokazać schemat?
    >  Bardzo mnie ciekawi jak to wygląda.

    Tu jest schemat nadajnika:

    http://yfrog.com/mvnadajnik433mhzj

    a tera moi drodzy szukam schematu do odbiornika.

  • 18. Data: 2010-09-22 10:53:45
    Od: Tomek <...@...z>

    Desoft pisze:
    > Nie byłbym tutaj tak rygorystyczny. Jeżeli zbuduje nadajnik, który
    > będzie zakłócał, to poprawi, bo nie będzie mógł słuchać np. radia czy TV.

    Ale skąd ma wiedzieć, że nie zakłóca? Sam sobie może nie zakłócać, ale
    jakiś prążek wywali w zakresie należącym do kogoś innego i potrzeba
    wizyty smutnych panów żeby takiego uciszyć.

> [...]
    > polskim sklepie) który zakłócał sąsiadowi odbiór radia. Przyszli panowie
    > do właściciela magnetowidu i postawili alternatywę: albo wyłączyć - nie

    Jeśli zakłócał komercyjne radiostacje z ich kilowatami, to musiał to
    być niezły "siewnik" - niestety, w rzeczywistości nie zawsze reakcja
    urzędu jest tak skuteczna.

  • 19. Data: 2010-09-22 11:36:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    > a tera moi drodzy szukam schematu do odbiornika.

    IMHO łatwiej ci będzie kupić moduł i odrysować niż znaleść. Bo to trochę tak
    jakbyś poszukiwał schematu wewnętrznego układu scalonego żeby go zrobić "na
    piechotę". Po to jest gotowy i ZESTROJONY moduł, żeby go stosować.
    Samodzielne wykonanie na pewno wyjdzie drożej a zestrojenie może się nie
    udać w ogóle.

  • 20. Data: 2010-09-22 11:43:11
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jeśli zakłócał komercyjne radiostacje z ich kilowatami, to musiał to być
    > niezły "siewnik" - niestety, w rzeczywistości nie zawsze reakcja urzędu
    > jest tak skuteczna.

    Też myślę że ideą tej grupy jest "nawracanie na jedyną słuszną drogę". :-))

    Taaa, jakiś koreański, ale pewnie teraz ta firma robi już takie co
    niezakłócają, a polski przemysł skończył na MTV10, bo Kasprzaka(? chyba tak
    się nazywał) nie można zaliczyć do polskiego wyrobu.

    --
    Desoft