    From: lexdrex <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Satelita na uboczu - jak?
    Date: Mon, 11 May 2009 08:45:42 -0700 (PDT)

    On 11 Maj, 17:20, "Krzysiek" <k.m(bez tego)@neostrada.pl> wrote:
    > Witam,
    > Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, z tą tylko różnicą, że ja posiadam
    > w swojej "głuszy" stary zestaw satelitarny (typu odbiornika nie pamiętam)
    > ustawiony na Astrę. Korzystałem z tego do czasu, kiedy jeszcze TVN
    > był dostępny z Astry, ale teraz przysłowiowa kicha.
    > Czytając teraz ten wątek wpadłem na pomysł, aby miskę przestawić
    > na Hot Bird'a i odbierać z tego TVP1, TVP2, TVN.
    > W związku z tym pytanie do osób "w temacie":
    > Czy stary zestaw z Astry, będzie teraz odbierał w/w kanały z Hot Bird'a
    > czy muszę zakupić nowy odbiornik???

    Jeśli ten "stary zestaw" jest analogowy tzn. prawie nic nie odbiera a
    jeśli już coś to kilka kanałów niemieckich .
    ..z zakłoceniami w postaci szumów i dropów...to znaczy że najwyższy
    czas zmienić odbiornik na cyfrowy

    analogowe programy są już niemalże całkowicie wyłączone ostatnie
    niedobitki znikną wkrótce
    tak więc pora pomyśleć o cyfrowym odbiorniku tv sat . Aby odbierać
    TVP1,2,TVN,TVN7 i inne kodowane programy niezbędna jest karta
    dekodująca np. ta oferowana przez telewizję na kartę www.telewizjanakarte.pl

    Większosć programów satelitarnych to kanały niekodowane do których
    odbioru nie jest potrzebna żadna karta