  • 121. Data: 2012-05-08 22:11:25
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:

    > A to dobre. :-) Przecież ta cała komisja patentowa jest albo z
    > psychiatryka albo skorumpowana. Nie wiem co gorsze
    > Patenty tak. Wypaczenia patentowania NIE!!! :-)
    > Daj sobie spokój z bronieniem przegranej sprawy.
    > Każdy normalny człowiek wyśmiałby i przegonił na cztery wiatry
    > "cfanika" który chce opatentować "zasuwkę" "klamkę" "ikonkę"
    > Przecież to już tylko krok do patentowania liter alfabetu :-)

    albo rozkodowanego kodu genetycznego.

  • 122. Data: 2012-05-08 22:12:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie powstało z wielu powodów. Jednym (chyba nawet głównym) był
    >opór...
    >stacji telewizyjnych ;) Innym - duża liczba (najczęsciej lokalnych)
    >stacji
    >telewizyjnych.
    >Stąd dla stacji łatwiej było promować się numerem kanału niż nazwą,
    >albo i
    >jednym.

    Hm, mamy podobna sytuacje z radiem, duza liczba stacji, czesto
    lokalnych, reklamuja sie
    "Superradio 100.2", a jakos nie przeszkadza to miec przyciskow do
    zaprogramowania.

    Tzn dawniej nie przeszkadzalo, bo teraz Chinczycy nam wciskaja galke
    do krecenia, zupelnie jak 30 lat temu ..

    >Historia, bo teraz, przy telewizji cyfrowej będą musieli coś z tym
    >zrobić

    Juz dawno musieli - odkad sobie wprowadzili satelitarna telewizje
    cyfrowa, to sie zaczeli chwalic funkcja "Favorite" :-)

    J.

  • 123. Data: 2012-05-09 00:32:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > który chce opatentować "zasuwkę" "klamkę" "ikonkę"
    > Przecież to już tylko krok do patentowania liter alfabetu :-)

    Zasuwka nie była wcześniej używana do rozwiązania problemu
    zabezpieczenia telefonu przed przypadkowym jego włączeniem
    w kieszeni i dlatego Apple dostało na nią patent.

    To, że była używana do zamykania obory nie ma tu znaczenia.

    Każdy "normalny" człowiek widzi tu różnicę - ty nie widzisz...
    Ja bym się zaczął martwić na Twoim miejscu ;-)

    Na takiej samej zasadzie niedawno tu podawane zdjęcia chińskich
    czy koreańskich lodów o nazwie iPhone nie naruszają strzeżonej
    nazwy produktu Apple bo to jest inna branża - nie istnieje pomyłka
    że ktoś kupując lody iPhone będzie myślał że kupuje tani telefon
    który przypadkowo w sklepie trzymają w zamrażarce aby się nie
    roztopił.... :-)

  • 124. Data: 2012-05-09 00:43:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > No bo kazdy inteligentny czlowiek wpadnie na to ze zamiast krecic galka po
    > stu kanalach, lepiej jest miec ulubione programy pod jednym palcem :-)

    Ależ jak najbardziej ma ulubione a różnica tkwi w tym, że jeśli
    FOX News 32 od 20 lat było na kanale 32 to użytkownik sobie dalej
    trzyma FOX News pod numerkiem 32. Co w tym trudnego/dziwnego?
    To samo dotyczy ABC 7 Chicago albo PBS 11 - ten numer jest częścią
    nazwy stacji i całkiem logiczne jest że chcąc oglądać ten kanał
    wybierzesz z pilota 32, 7, lub 11. A jak chcesz skakać po ulubionych
    tylko góra dół to naciskasz +/- na pilocie... Nie rozumiem problemu.

    Ja rozumiem że jak masz 7 stacji w okolicy to możesz sobie im
    przypisać 7 kolejnych numerów i łatwiej je spamiętasz, ale jak
    masz 30, 70 czy 200 kanałów to i tak numer jest to tak zwany
    kant du*** rozbić bo chyba nie spamiętasz wszystkich pozycji, co?

    > Zasadniczo nie, ale radia AM w iProduktach tez nie ma :-P

    A wyobrażasz sobie jakość odbioru takiego radia AM noszonego
    w kieszeni przy każdym Twoim obrocie od kierunku nadajnika? :-)

    > FM ma jednak lepsza jakosc. No i jest stereo.
    > Jesli inne warunki nie przeszkadzaja ... to czemu nie wybrac lepiej ?

    Bo Amerykanie nie mają zakodowane w głowach przez dziesiątki
    lat komunizmu że jak chcą posłuchać dobrej muzyki to muszą mieć
    polskie radio program 3 gdzie leci do znudzenia "lista przebojów".
    Kupują kasety, płyty DVD i słuchają "swojej" muzyki...
    I mają lepszą jakość stereo niż z radia FM.
    A radio wykorzystują do wiadomości, alarmów przeciw tornado itp.
    A do takich celów wystarcza AM w zupełności.

    > A w tym przypadku praktyczny zasieg KF jest raczej podobny.
    >
    > A masz w samochodzie KF ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Chyba tylko pasmo średnich jest.
    Słucham tylko stacji NPR News na FM 91.5MHz.

    > No, az tak to nie :-)

    > Nie, chodzi mi tylko o to ze ogranicza ilosc chetnych.

    Właśnie w USA dużo mniej ogranicza niż w Polsce.

    > To juz nie jest tak ze mam ochote na gadzet z muzyczka, to kupuje sobie
    > iPoda, bo jest niedrogi i fajny, maly, lekki, z duza pamiecia - jeszcze
    > musze pewien warunek konieczny spelnic :-)

    Były czasy że tu makówki były w domach bardziej popularne niż pecety.

    > Na publicznym w szkole raczej nie bedziesz swojej plytoteki trzymal :-)

    > Nie widze problemu, sa podobne wyroby.
    > Aczkolwiek masz racje - czlowiek kupuje ipoda zeby sobie muzyczki
    > posluchac, a nie jakiegos brzeczenia z AM :-)

    No to sam rozumiesz.

    > O, duzo osob wiedzialo, tylko ze to po prostu nierealne bylo.
    >
    > Myslisz ze 50 lat temu nie sprzedalby sie przenosny grajek muzyczki (mp3
    > jeszcze nie wymyslili), fotoaparat czy kamera filmowa cyfrowa ?
    > Tylko niestety - specjalisci wiedzieli ze tyle ton ferrytu to by na
    > ciezarowke nie weszlo :-)

    :-)

  • 125. Data: 2012-05-09 01:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2012 17:43:13 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ależ jak najbardziej ma ulubione a różnica tkwi w tym, że jeśli
    > FOX News 32 od 20 lat było na kanale 32 to użytkownik sobie dalej
    > trzyma FOX News pod numerkiem 32. Co w tym trudnego/dziwnego?

    Dwa klawisze, upierdliwe.

    > To samo dotyczy ABC 7 Chicago albo PBS 11 - ten numer jest częścią
    > nazwy stacji i całkiem logiczne jest że chcąc oglądać ten kanał
    > wybierzesz z pilota 32, 7, lub 11.

    Ja tam mam zaprogramowane pod 1, 2, 3, .. :-)

    > A jak chcesz skakać po ulubionych
    > tylko góra dół to naciskasz +/- na pilocie... Nie rozumiem problemu.

    ja tez nie rozumiem ... po 32 jest chyba 33, a nie nastepny ulubiony ?
    A 33 moze nawet jest pusty.

> [...]
    > masz 30, 70 czy 200 kanałów to i tak numer jest to tak zwany
    > kant du*** rozbić bo chyba nie spamiętasz wszystkich pozycji, co?

    Nie. Wywalilem pod jakies dalsze numery i nigdy nie ogladam :-)

> [...]
    > Kupują kasety, płyty DVD i słuchają "swojej" muzyki...
    > I mają lepszą jakość stereo niż z radia FM.

    No, FM moze z kasetami konkurowac.
    A kupic swoja ulubiona muzyke ... ale jaka ?
    Radio ma te zalete ze puszczaja cos nowego.

    > Właśnie w USA dużo mniej ogranicza niż w Polsce.

    Nie mowie nie, tym niemniej ogranicza.

    > Były czasy że tu makówki były w domach bardziej popularne niż pecety.

    Makowki czy Apple II ?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh#Market_share_
    and_user_demographics

    Tu pisza o 2% w 2003 ... kurcze, pierwsze iPody naprawde wymagaly
    macintosha do kopiowania plikow ? Bo te 2% to by straszliwie ograniczaly
    rynek :-)

    J.

  • 126. Data: 2012-05-09 02:11:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dwa klawisze, upierdliwe.

    A jak sobie wyobrażasz zakodowanie więcej niż 9 kanałów pod jednym
    klawiszem?

    > Ja tam mam zaprogramowane pod 1, 2, 3, .. :-)

    Bo Ty jesteś przecież bardziej inteligentny, prawda? :-)

    > ja tez nie rozumiem ... po 32 jest chyba 33, a nie nastepny ulubiony ?
    > A 33 moze nawet jest pusty.

    Telewizor z cyfrowym strojeniem heterodyny zawsze się programowało
    tak, że kanały na których nie było odbioru stacji znikały z listy, więc
    jak w rejonie Chicago nie masz 33, 34, 35 to z 32 przeskakujesz na 38 po
    naciśnięciu +. Mam nadzieję, że nie ma tu żadnej trudności zrozumienia :-)
    Z naziemnej TV tu u mnie miałem zwykle 2, 5, 7, 11, 32, 50 - na tych
    wszystkich kanałach stacje reklamowały się numerem kanału...

    > Nie. Wywalilem pod jakies dalsze numery i nigdy nie ogladam :-)

    To amerykański telewizor programujesz tak, że nieciekawe stacje
    wywalasz i przelatujesz pilotem tak samo jak u siebie. Jedyna różnica
    to że Ci się inny numerek pokazuje na ekranie jak zrobisz +/-...

    > No, FM moze z kasetami konkurowac.
    > A kupic swoja ulubiona muzyke ... ale jaka ?
    > Radio ma te zalete ze puszczaja cos nowego.

    Naprawdę??? Kiedy ostatnio słuchałeś radia? :-)
    Wałkują raczej ciągle to samo.

  • 127. Data: 2012-05-09 02:15:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Juz dawno musieli - odkad sobie wprowadzili satelitarna telewizje cyfrowa,
    > to sie zaczeli chwalic funkcja "Favorite" :-)

    Z analogowej TV tu u mnie miałem zwykle 2, 5, 7, 11, 32, 50 plus cała gama
    mniej oglądanych lub w hiszpańskiej (meksykańskiej?) wersji językowej -
    na tych wszystkich kanałach stacje reklamowały się numerem kanału...
    Teraz, gdy jest TV cyfrowa i na jednym "kanale" masz po kilka strumieni
    TV się pozmieniało wszystko z numerami włącznie a i tak ABC7 Chicago
    pokazuje się jako "7" mimo że transmitują to na innym kanale :-)
    Po prostu tuner w telewizorze cyfrowym jest oprogramowany tak, że
    ma tabelkę przekodowywania i fizyczny kanał częstotliwości załóżmy 33
    "tłumaczy" widzowi na ekranie na 7-1, 7-2, 7-3 dając mu ABC7 Chicago
    w wersji HD na 7-1, w wersji SD na 7-2 i coś tam jeszcze na 7-3 - nie pomnę.
    Wciąż możesz na pilocie wcisnąć 7 i dostajesz ABC7Chicago.
    Przyzwyczajenia to silna rzecz :-)

  • 128. Data: 2012-05-09 02:17:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]

    Telewizor z cyfrowym strojeniem heterodyny zawsze się programowało
    tak, że kanały na których nie było odbioru stacji znikały z listy, więc
    jak w rejonie Chicago nie masz 33, 34, 35 to z 32 przeskakujesz na 36 po

  • 129. Data: 2012-05-09 11:06:33
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-08 19:30, Pszemol pisze:

    > Sąd orzekł że ochrona prawna się mu należy. Więc o co się strzępisz?

    bo wiekszosc podkladek pod piw tez ma zaokraglone rogi i sa do siebie
    podobne a nikt nie stawia tak sprawy jak Apple.
    To tak jakby opatentowac istnienie kamery/aparatu na tylnej sciance.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 130. Data: 2012-05-09 11:27:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:mmzq3e5lzqy7$.dlg@lepper.institute.com...

    > [ciach bzdury]
    >
    > To tylko dowodzi jaki ten cały system praw autorskich jest chory.

    Nie. To twoje chlopskie jego pojmowanie jest chore. Nie ma znaczenia, czy
    piosenka, czy projekt budynku, czy inzynieria - ma znaczenie czy na umowie o
    prace, czy na wlasne ryzyko.