  • 11. Data: 2015-01-12 12:33:55
    Temat: Re: Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 11:38, Przemysław Ryk pisze:

    > I to aby na pewno wina dysku?

    Zapewne - choć nie mogę powiedzieć, że jest uszkodzony. Po prostu ten
    egzotyczny interfejs powoduje takie problemy (nie tylko u mnie). Faktem
    jest, że inne "normalne" dyski ni tymi samymi urządzeniami AV nie maja
    najmniejszego problemu :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 12. Data: 2015-01-12 12:38:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 11:50:08 +0100, Chris napisał(a):

    > Pewnie nie, ale w końcu to dysk nie działa :)

    A nie działa ze względu na niewystarczające zasilanie, czy dysk startuje
    poprawnie, a brak widoczności danych, to jednak z wcześniejszego PEBKACa
    wynika? :)

    [ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards ]
    [ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to ]
    [ be more like us men. ("House M.D. 5e13 Painless") ]

  • 13. Data: 2015-01-12 12:58:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 12:33:55 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

> [...]
    > egzotyczny interfejs powoduje takie problemy (nie tylko u mnie). Faktem
    > jest, że inne "normalne" dyski ni tymi samymi urządzeniami AV nie maja

    USB egzotycznym interfejsem? :-O

    [ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest ]
    [ tylu idiotów. (Stanisław Lem) ]

  • 14. Data: 2015-01-12 13:13:20
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 12:58, Przemysław Ryk pisze:

    > USB egzotycznym interfejsem? :-O

    Dla właścicieli iPhona :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 15. Data: 2015-01-12 15:25:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > USB egzotycznym interfejsem? :-O

    Wewnątrz - dysk tam zamontowany nie ma standardowego złącza SATA.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 16. Data: 2015-01-12 17:20:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > I na pewno nie Samsunga, dobrze że skończyli z dyskami HDD.

    Nie skończyli tylko zostali kupieni przez Seagate.

  • 17. Data: 2015-01-12 18:14:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 11:32, elmer radi radisson pisze:
    > Sciagnij sobie hddscan i odpal, powinien odczytac przez mostek USB
    > z dysku parametry S.M.A.R.T. - moze sie dowiesz wiecej o co chodzi
    > (np. wzrost licznikow w parametrze dotyczacym ponownych prob
    > odczytu/korekty danych, no i oczywiscie bady - moze sypie sie
    > nosnik albo mechanika).

    SMART jest ok, 203 godzin pracy dysku, 0 realokacji itp.
    Spin-up time [03]jest tylko 4248[dec] ale nie ostrzega.
    Próbowałem znowu zrobić Short test w SeaTools, ale po 40 minutach dałem
    za wygraną. Pewno wyszedł by OK po półtorej godziny.

    Podłączyłem dysk pod NSA310 mając nadzieję że Linux zdziała cuda, ale
    nic z tego.
    No cóż. Trup, pewnie padł intefejs SATA-USB, a że ta dzicz ma to na
    jednej płytce z elektroniką dysku to nic nie zdziałam.
    Pakuję i odsyłam. Szkoda że dostanę takie same cudo na wymianę.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2015-01-12 18:28:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 15:25:23 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Wewnątrz - dysk tam zamontowany nie ma standardowego złącza SATA.

    Z ciekawości - co zmienia fakt komunikacji przez mostek SATA-USB w kwestii
    wykrywalności dysku przez urządzenie komunikujące się po USB?

    [ ,,Co to jest Bóg?" ,,- No wiesz, kiedy czegoś bardzo chcesz i zamykasz oczy]
    [ i marzysz o tym, to Bóg to jest ten gość, który cię wtedy ignoruje" ]
    [ (Steve Buscemi jako James McCord w ,,The Island") ]

  • 19. Data: 2015-01-13 09:47:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 18:28, Przemysław Ryk pisze:

    > Z ciekawości - co zmienia fakt komunikacji przez mostek SATA-USB w kwestii
    > wykrywalności dysku przez urządzenie komunikujące się po USB?

    Ja tego nie wiem :) - trzeba by pytać inżynierów samsunga co oni tam
    wsadzili - faktem jest, że z tym dyskiem nie współpracuje znakomita
    większość mojego (i nie tylko mojego) sprzętu AV w tym też samsunga.

    Dodatkowo przypomniałem sobie o sporych problemach z formatowaniem tego
    dysku - fabrycznie był tam FAT32, po zmianie na NTFS nie widział go
    nawet komputer na którym go formatowałem (WIN XP SP3 wtedy) i nie dawał
    się przepartycjonować ponownie. Uratowałem go dopiero pod linuxem
    formatując ponownie na FAT32 i z tego co pamiętam przyczyna nie leżała w
    4KB sektorach bo dysk ten ma standardowe sektory.
    Teraz działa na NTFS (win7), ale używam go tylko do komputera.

    Pozdrawiam - Mirek