  • 11. Data: 2009-10-30 13:51:44
    Temat: Re: Samsung F2380 (c-PVA) czy Dell 2209WA (e-IPS) ?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "vDon" <v...@o...eu> wrote in message
    news:hcdbqv$iel$1@news.onet.pl...

    > Mała prośba, mógłbyś może podać najniższy punkt czerni jaki uzyskałeś na
    > skalibrowanym / oprofilowanym monitorze? No i przy jakim poziomie jasności
    > był zmierzony? Z góry dzięki.

    W tym wlasnie problem, ze nie mialem okazji jeszcze go skalibrowac. W dziale
    grafiki w pracy lezy jakis Spyder, ale nasza specjalistka od grafiki jest
    akurat na macierzynskim, a od zastepcy nie dostane go raczej do domu.

    W kazdym razie to co mam na ekranie pokrywa sie w miare z wydrukami w labie
    (z mala poprawka na mocniej nasycone zielenie na monitorze), co na moje
    potrzeby w tej chwili wystarcza.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2009-10-30 14:02:54
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Tomasz Jabłczyński pisze:

    > Powiedziała co wiedziała. Matryca TN? Najgorsza w kątach i
    > odwzorowaniu kolorów. Chyba dobrego monitora nie widziałaś.

    Nie przeczę. Nie widziałam.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-10-30 14:03:38
    Temat: Re: Dell 2209WA warunki gwarancji
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Marcin Kocur napisała na pl.comp.pecet:

    > Co do Della, w tej chwili dowiaduję się jak to jest szczegółowo z
    > gwarancją, być może już jutro wrzucę tu info.

    Cytując za
    http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Wyświe
    tlacze/productdetail.aspx?c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&
    sku=198688

    ----
    Urządzenie 2209WA jest objęte 3-letnią usługą serwisu w następnym dniu
    roboczym, która można wydłużyć na okres 5 lat, z uwzględnieniem
    gwarancji Premium na panel firmy Dell. Gwarancja Premium na panel
    gwarantuje wymianę monitora w okresie objętym gwarancją w przypadku
    znalezienia chociaż jednego wadliwego piksela. Umożliwia także kontakt
    telefoniczny z działem pomocy technicznej firmy Dell w celu
    rozwiązywania problemów przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i
    uzyskania potrzebnej pomocy.
    ----

    Na monitory po zakupie jest gwarancja premium (nie wynika to
    jednoznacznie z tego tekstu). Fragment o wadliwym pikselu jest
    nieprawdziwy, chodzi o 1 bright pixel (wada musi polegać na ciągłym
    świeceniu); co do innych bad pixeli (innych !=bright), dopiero 5
    uprawnia do naprawy. Przedłużenie gw do 5 lat kosztuje 200zł.

    Marcin Kocur

  • 14. Data: 2009-10-30 18:55:05
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Marcin Kocur pisze:

    > Akurat mam taką możliwość, ino co z tego. Sprowadzą mi, jeśli zdecyduję
    > się na zakup (Inwazja PC). W ogóle chciałbym go chociaż raz na żywo
    > zobaczyć i już od miesiąca chodzę po wszystkich sklepach jakie znajdę.
    >
    > No ale Dell ma specyficzny kanał dystrybucji niestety. Jeśli ktoś wie
    > gdzie można na Śląsku zobaczyć te monitory, niech pisze.

    podobno mają w tarnowskich górach. jakbyś był chętny, to daj znać, ja
    też jestem, moze nam 2 taniej sprzedadzą? Chociaż zastanawiam sie czy
    jednak najpierw nie obejrzeć, ale poprośić oprzesyłke ubezpieczoną do
    domu. wtedy jak wyskoczy jakikolwiek subpixel w 2 tygodnie to im go
    zwróce. taka "bonusowa gwarancja" na 2 tygodnie. :)

    ToMasz

  • 15. Data: 2009-10-30 20:22:04
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 19:55:05 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ale poprośić oprzesyłke ubezpieczoną do
    > domu. wtedy jak wyskoczy jakikolwiek subpixel w 2 tygodnie to im go
    > zwróce. taka "bonusowa gwarancja" na 2 tygodnie. :)

    Nie wiem o co chodzi z tą przesyłką ubezpieczoną, ale jak kupujesz przez
    neta i towar Ci przysyłają, to zawsze masz 10 dni (niektóre sklepy dają
    więcej czasu), w ciągu których możesz bez podania przyczyny odesłać monitor
    (lub inny sprzęt). Koszt przesyłki pokrywa kupujący.

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2009-10-30 20:30:04
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 15:03:38 +0100, Marcin Kocur napisał(a):

    > Gwarancja Premium na panel
    > gwarantuje wymianę monitora w okresie objętym gwarancją w przypadku
    > znalezienia chociaż jednego wadliwego piksela.

    Wadliwego całego piksela ( = 3 wadliwe subpiksele tworzące piksel), czy
    wystarczy 1 wadliwy subpiksel?

    > Fragment o wadliwym pikselu jest
    > nieprawdziwy, chodzi o 1 bright pixel (wada musi polegać na ciągłym
    > świeceniu);

    I znowu: całego piksela, czy wystarczy 1 subpiksel?

    Dla mnie wadliwy piksel, to taki, który ma uszkodzony chociaż 1 subpiksel
    (jajeczko nie może być częściowo nieświeże), ale wiem, że dla producentów
    często piksel jest wadliwy tylko jeśli wadliwe są wszystkie jego 3
    subpiksele. A to jest wada o wiele rzadsza niż wadliwe pojedyncze
    subpiksele.

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2009-10-31 11:00:25
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Animka wrote:

    > Jak to się robi?

    Najprościej kolorymetrem.

    > Najlepsze są Delle na takich podstawkach jak tu:
    > http://www.delllow.com/go/_info/?id=83&partner_id=59
    595959&code=b8fe21dc89887ca2cfeee1f5b320c4ab&utm_sou
    rce=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-08&ut
    m_content=83

    > U mnie na osiedlu w Euro mają takie monitory (tylko nie panoramiczne) i
    > jak tam jestem i spojrzę na jakiś to mam straszny żal do siebie, że
    > takiego nie kupiłam tylko philipsa.

    Nie masz czego żałować. Dell z linka wygląda na typowe budżetowe truchło
    na tanim TN, z wszystkimi jego wadami. Dodatkowo ma podwyższony poziom
    jasności, zapewne producent wykorzystuje "pompowanie bielą" do
    nadrabiania kiepskiego kontrastu. Szkoda by było Twoich oczu. Jeśli
    kupować, to lepiej coś na zjadliwszej matrycy.

  • 18. Data: 2009-11-01 11:35:39
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba GLaF napisała na pl.comp.pecet:

    > Wadliwego całego piksela ( = 3 wadliwe subpiksele tworzące piksel),
    > czy wystarczy 1 wadliwy subpiksel?

    > I znowu: całego piksela, czy wystarczy 1 subpiksel?

    Z wiki:

    A bright dot defect [3] is a group of three sub-pixels (one pixel) all
    of whose transistors are not working. This allows all light to pass
    through to the RGB layer, creating a bright white pixel that is always
    on.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Defective_pixel#Bright_
    Dot_Defects

    Dell pisze o pikselach tylko w ten sposób:

    Premium Panel Service will result in monitor replacements for customers
    with a single bright pixel.

    Non-critical failures that fall within industry specified tolerances
    e.g. noise, individual LCD pixels.

    LCD dark spot pixels not exceeding the industry standard of 5 dead
    pixels

    Wniosek z tego taki, że chodzi o 3 subpiksele razem, ale zawsze możesz
    zapytać.

    Marcin Kocur

  • 19. Data: 2009-11-01 11:43:39
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

> [...]

    > sklepy dają więcej czasu), w ciągu których możesz bez podania
    > przyczyny odesłać monitor (lub inny sprzęt). Koszt przesyłki pokrywa

    Pod warunkiem braku śladów użytkowania. W praktyce sklep może przyczepić
    się nawet do wymyślonych śladów i kasy nie zwrócić.

    Co do zakupu monitora, chyba poczekam aż standardem będzie podświetlenie
    LED :].

    Tarnowskie Góry trochę za daleko, może coś w okolicach Katowic, Rybnika,
    ew. Gliwic?

    Marcin Kocur