  • 1. Data: 2009-10-29 14:45:03
    Temat: Samsung F2380 (c-PVA) czy Dell 2209WA (e-IPS) ?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Czy ktos z Was ma Samsung'a F2380
    i moze powiedziec jak oglada sie na nim
    filmy czy gra?

    Oczywiscie chodzi mi o filmy akcji
    i gry bardziej zywiolowe niz szachy :).

    Ich wady i zalety w wielkim skrocie:

    Dell 2209WA:
    - 1100zl
    - szybka matryca, male lagi
    - kiepski kontrast (a kolory?)
    - bierze 2x wiecej energii niz Samsung

    Samsung F2380:
    - 1000zl
    - wolna matryca (wlasnie - bardzo wolna?), zerowy input lag
    - swietny kontrast (a kolory?)
    - energooszczedny

    Ponizszych modeli nie wzialem pod uwage
    ze wzgledu na wysoka cene (1600-1800zl),
    ktora nie jest adekwatna do ich mozliwosci:
    - NEC EA231WMi / P221W
    - HP L2275 / L2275w / LP2275w

  • 2. Data: 2009-10-29 15:05:22
    Temat: Re: Samsung F2380 (c-PVA) czy Dell 2209WA (e-IPS) ?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message news:hcc9ov$nji$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ktos z Was ma Samsung'a F2380
    > i moze powiedziec jak oglada sie na nim
    > filmy czy gra?

    Mam Della 2209WA i z grami FPP problemow nie ma, input lag niezauwazalny,
    kolory tez. Filmow na malym monitorze nie ogladam, ale raczej nie bedzie
    gorzej. Podswietlenie tla przebija minimalnie i naprawde jest pomijalne
    jesli wziac pod uwage cene monitora, za to odwzorowanie kolorow pierwsza
    liga nawet przed skalibrowaniem (bawie sie troche foto).

    http://samsungf2380.blogspot.com/ - nie wyglada to obiecujaco..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2009-10-29 15:07:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message news:hcc9ov$nji$1@inews.gazeta.pl...

    Jeszcze w kwestii cen - nie bierz bezposrednio o Della, bo przeplacisz
    sporo. Ja swoj mam z ebuyer.com za 210f, czyli ponizej 1000zl (Dell wolal
    250), sadze ze w Polsce tez znajdziesz tanszych dostawcow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-10-29 15:13:16
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Q napisała na pl.comp.pecet:

    > Dell 2209WA:
    > - 1100zl

    960 na allegro... yyy było wczoraj.Teraz jest 983,00 zł.

    > - szybka matryca, male lagi
    > - kiepski kontrast (a kolory?)

    http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&m
    o1=571&p1=6293&ma2=88&mo2=477&p2=4862&ph=1

    Dodałbym do tego słabe odwzorowanie czerni:
    http://blog.szynalski.com/2009/05/01/review-of-the-d
    ell-2009wa/

    > - bierze 2x wiecej energii niz Samsung
    >
    > Samsung F2380:
    > - 1000zl
    > - wolna matryca (wlasnie - bardzo wolna?), zerowy input lag
    > - swietny kontrast (a kolory?)

    http://www.youtube.com/watch?v=EtfQatWPTcA

    Generalnie pod wpływem czegoś doszedłem do wniosku, że tego Samsunga
    jednak nie należy brać pod uwagę. Chyba były to gorsze kąty widzenia. O
    matrycach możesz jeszcze tu poczytać:
    http://www.pchardwarehelp.com/guides/lcd-panel-types
    .php

    Co do Della, w tej chwili dowiaduję się jak to jest szczegółowo z
    gwarancją, być może już jutro wrzucę tu info.
    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-10-29 15:24:09
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Marcin Kocur napisała na pl.comp.pecet:

    > 960 na allegro... yyy było wczoraj.Teraz jest 983,00 zł.

    Poprawiam się, 969zł, tu było:
    http://allegro.pl/item793704790_22cale_dell_ultrasha
    rp_premium_2209wa_e_ips_3l_gw.html
    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2009-10-29 20:20:44
    Od: Piotr Gogolewski <d...@p...pl>

    Wskutek reakcji <hccbco$1c1q$1@news2.ipartners.pl>
    z molekułą Marcin Kocur powstało:

    > 960 na allegro... yyy było wczoraj.Teraz jest 983,00 zł.
    ...o ile ta najlepsza allegrowa cena trafi się u sprzedawcy fizycznie
    mającego sklep w naszym mieście, bo zamawianie monitora przez kuriera,
    bez możliwości sprawdzenia przed zakupem to raczej pomyłka.

    [...]
    > Generalnie pod wpływem czegoś doszedłem do wniosku, że tego Samsunga
    > jednak nie należy brać pod uwagę. Chyba były to gorsze kąty widzenia.

    Ten Dell też rewelacją pod tym względem nie jest (zwłaszcza czerń
    przechodząca w szarość patrząc z ukosa, bo z boku i trzymając się równo
    z osi poziomej monitora jest ok). Kupując sprawdź równomierność
    podświetlania i backlight bleeding, bo jak za tą cenę to w paru
    egzemplarzach które widziałem było nieszczególnie (cóż, "made in
    China").

    --
    Piotr Gogolewski -{ Serwis "Docent OnLine" http://www.chemia.px.pl }-
    -{ klucz PGP & Geek Code: mail d...@p...net,pl -s"get pgp" }-

  • 7. Data: 2009-10-30 00:25:26
    Od: vDon <v...@o...eu>

    kamil wrote:

> [...]
    > jesli wziac pod uwage cene monitora, za to odwzorowanie kolorow pierwsza
    > liga nawet przed skalibrowaniem (bawie sie troche foto).

    Mała prośba, mógłbyś może podać najniższy punkt czerni jaki uzyskałeś na
    skalibrowanym / oprofilowanym monitorze? No i przy jakim poziomie
    jasności był zmierzony? Z góry dzięki.

    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-10-30 01:21:38
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    vDon pisze:

    > Mała prośba, mógłbyś może podać najniższy punkt czerni jaki uzyskałeś na
    > skalibrowanym / oprofilowanym monitorze? No i przy jakim poziomie
    > jasności był zmierzony? Z góry dzięki.

    Jak to się robi?

    Najlepsze są Delle na takich podstawkach jak tu:
    http://www.delllow.com/go/_info/?id=83&partner_id=59
    595959&code=b8fe21dc89887ca2cfeee1f5b320c4ab&utm_sou
    rce=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-08&ut
    m_content=83

    U mnie na osiedlu w Euro mają takie monitory (tylko nie panoramiczne) i
    jak tam jestem i spojrzę na jakiś to mam straszny żal do siebie, że
    takiego nie kupiłam tylko philipsa.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-10-30 05:47:17
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Animka wysmarował/a:

> [...]
    595959&code=b8fe21dc89887ca2cfeee1f5b320c4ab&utm_sou
    rce=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-08&ut

    Powiedziała co wiedziała. Matryca TN? Najgorsza w kątach i
    odwzorowaniu kolorów. Chyba dobrego monitora nie widziałaś.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 10. Data: 2009-10-30 13:47:08
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Piotr Gogolewski napisała na pl.comp.pecet:

    > ...o ile ta najlepsza allegrowa cena trafi się u sprzedawcy fizycznie
    > mającego sklep w naszym mieście, bo zamawianie monitora przez kuriera,
    > bez możliwości sprawdzenia przed zakupem to raczej pomyłka.

    Akurat mam taką możliwość, ino co z tego. Sprowadzą mi, jeśli zdecyduję
    się na zakup (Inwazja PC). W ogóle chciałbym go chociaż raz na żywo
    zobaczyć i już od miesiąca chodzę po wszystkich sklepach jakie znajdę.

    No ale Dell ma specyficzny kanał dystrybucji niestety. Jeśli ktoś wie
    gdzie można na Śląsku zobaczyć te monitory, niech pisze.

    Marcin Kocur