  • 11. Data: 2012-01-24 10:39:39
    Temat: Re: Samsung
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Tuesday, January 24, 2012, 10:57:23 AM, you wrote:

    > Dobrze że mam panasonica viere. Ma automat do tej funkcji i działa wzorowo.
    > Nawet w starych loewe i metz to było.

    Dziwne - ja nie odczuwam potrzeby zmiany jasności. Telewizor to jakis
    bardzo tani LCD LG. Poprzednio miałem CRT i tez nie kręciłem przy
    jasności. Czyżbym był tak mało wymagający?

    Z drugiej strony - jak się zaczynało od Szmaragda 901, to teraz wszystko
    jest rewelacją ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2012-01-24 12:03:55
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Tak. A potem aby zmienić dźwięk smsa trzeba wykonać pierdylion
    > porównywalnych
    > do grzebania regeditem w rejestrze kroków.

    To też może być prawda, co piszesz. Bo zauważyłem, że często firma upraszcza
    produkt w ten sposób, że zostawia na widoku proste podstawowe funkcje, a te
    bardziej zaawansowane gdzieś upycha w kącie i robi się rozwiązanie
    nieeleganckie. Niemniej ja korzystam z niektórych produktów Apple'a i
    odpowiada mi interfejs. Sam jak projektuję interfejs dla urządzeń automatyki
    przemysłowej, to poświęcam sporo czasu na upraszczanie i zrobienie tego w
    sposób intuicyjny. Potem jak jadę do jakiejś fabryki na instalację, to z
    przyjemnością patrzę, jak operator od razu czuje, o co chodzi i praktycznie
    intuicyjnie z marszu zaczyna obsługiwać urządzenie.
    Kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu zawsze się mówiło, że po zakupie
    urządzenia do domu należy przeczytać najpierw instrukcję obsługi. Ale teraz
    jest tyle elektroniki, różnych urządzeń na każdym kroku (domowe RTV i AGD,
    bankomaty, biletomaty, parkomaty, kasy samoobsługowe, szlabany na parkingach
    i wiele innych), że już się praktycznie nie czytuje instrukcji obsługi.
    Interfejsy się upraszcza, robi jak najbardziej intuicyjnie. Byłem nawet na
    takiej konferencji Kansei Interfejs Użytkownika, gdzie właśnie była mowa
    wyłącznie o projektowaniu interfejsów użytkownika. To jest problem aktualny
    i ważny.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 13. Data: 2012-01-24 12:19:44
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Dziwne - ja nie odczuwam potrzeby zmiany jasności.
    > Telewizor to jakis
    > bardzo tani LCD LG. Poprzednio miałem CRT i tez nie
    > kręciłem przy
    > jasności. Czyżbym był tak mało wymagający?

    Nie, myślę że po prostu należysz do tej wąskiej grupy
    posiadaczy telewizorów, dla których ważniejsza jest treść
    niż forma ;-). Niestety coraz trudniej znaleźć w TV pozycję,
    która ma jakąkolwiek treść a nie papkę dla bezmózgów...
    Widać takie jest zapotrzebowanie ;-)

  • 14. Data: 2012-01-24 12:33:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

> [...]
    > niż forma ;-). Niestety coraz trudniej znaleźć w TV pozycję,
    > która ma jakąkolwiek treść a nie papkę dla bezmózgów...

    Forma też jest ważna - uwielbiam programy nadawane w HD.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-01-24 13:46:23
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Forma też jest ważna - uwielbiam programy nadawane w HD.

    Nie, no oczywiście. Ale forma to mg mnie drugorzędne
    kryterium ;-). Wolę dobry film z lat 60-ych nawet cz-b niż
    kaczora lub tuska w HD ;-)

  • 16. Data: 2012-01-24 13:51:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    > Nie, no oczywiście. Ale forma to mg mnie drugorzędne
    > kryterium ;-). Wolę dobry film z lat 60-ych nawet cz-b niż
    > kaczora lub tuska w HD ;-)

    -> pl.soc.polityka

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2012-01-24 14:25:26
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Robert_J" napisał:

    > I znów chcesz, żebyśmy uwierzyli, że mając kilkanaście, a
    > naprawiając i składając kilka tysięcy (sic!!!), nie
    > wiedziałeś że samsungi mają takie menu? ;-))) To tak jakbyś
    > przez 10 lat pracował w warsztacie samochodowym, a kupując
    > auto po paru dniach zdziwił się, że ma np. turbinę ;-))

    W tym kontekscie ja pisałem o czujniku i automatycznej regulacji jasności, a
    nie o menu. Zresztą o jakim menu mówisz w telewizorze analogowym
    wcześniejszej generacji? Lądujesz w KF.

    Remek

  • 18. Data: 2012-01-24 14:41:32
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > W tym kontekscie ja pisałem o czujniku i automatycznej
    > regulacji jasności, a
    > nie o menu.

    Nie tłumacz się :-). Kontekst nie wpływa na liczbę
    telewizorów, które rzekomo posiadałeś.

    > Zresztą o jakim menu mówisz w telewizorze analogowym
    > wcześniejszej generacji?

    Menu ekranowe telewizory mają od jakiegoś ćwierćwiecza, więc
    jeśli w swoich TV nie miałeś takowego to albo miałeś
    kilkanaście rubinów/ametystów/lazurytów, albo po prostu
    ściemniasz ;-).

    > Lądujesz w KF.

    Chyba się upiję ze szczęścia ;-)

  • 19. Data: 2012-01-24 14:48:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Menu ekranowe telewizory mają od jakiegoś ćwierćwiecza, więc
    > jeśli w swoich TV nie miałeś takowego to albo miałeś
    > kilkanaście rubinów/ametystów/lazurytów, albo po prostu
    > ściemniasz ;-).

    On nie może "po prostu ściemniać". Przecież napisał, że aby to
    zrobić, trzeba wejść głęboko w menu i tam dobrać się do regulacji
    jasności.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2012-01-24 15:09:10
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    Uważaj, bo możesz wylądować w KF ;-)))

    > Przecież napisał, że aby to
    > zrobić, trzeba wejść głęboko w menu i tam dobrać się do
    > regulacji
    > jasności.

    Mam samsunga w biurze, mam innego samsunga w domu, wcześniej
    miałem philipsa CRT, wcześniej toshibę, i jakoś nie
    zauważyłem specjalnych różnic w dostępie do podstawowych
    funkcji w menu tych odbiorników. Menu > Obraz > Jaskrawość i
    po sprawie. Ale szanowny kolega ma z tym problem ;-). Fakt,
    w toshibie chyba miałem od razu na pilocie przyciski
    jaskrawości, ale to było sporo ponad 10 lat temu.