    From: "Remek" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Samsung
    Date: Mon, 23 Jan 2012 23:08:04 +0100

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > No i co z tego? Jak często zmieniasz te ustawienia jasności?

    Bardzo często. Zmiana kanału, czy choćby ujęcia wymaga regulacji jasności i
    koloru. nadawcy mają w głębokim poważaniu jakiekolwiek normy i każdy h...
    działa na swój strój. Już nie wspomne o proporcjacvh obrazu tz, 4:3, czy
    16:9. Automatyka sobie z tym nie radzi.

    > Większość tych nowych telewizorów ma czujnik jasności pomieszczenia
    > i sam Ci dostosowuje jasność do ciemnego/jasnego pomieszczenia.

    To mnir dopiero rozśmieszyłeś. miałem dotychczas kilkanaście telewizorów, a
    kilka tysięcy składałem i naprawiałem. I tylko jeden z nich miał czujnik
    oświetlenia zewnętrznego. lampowy Topaz z przed 35 lat/ A to omawiane g...
    na pewno nie ma.

    > Polsat można nazwać PLSAT albo POLST i czemu nie?

    Czemu nie piszesz Pszem, Pszmo, albo Pzeml? Czemu nie? Nie przeszkadza Ci
    to? Tym bardziej, że nie widzę uzasadnienia bo znalezionym automatycznie
    kanałom cyfrowym oprogramowanie nadaje pełne nazwy.

    > Piszesz o rzeczach maloistotnych

    To co z Twojego punktu widzenia jest nieistotne mało mnie obchodzi.

    - napisz lepiej jak podoba Ci sie jakosc obrazu...

    Żadna rewelacja. To raczej krok wstecz w porównaniu do CRT. Cytat z teorii:

    Telewizory LCD. Wkrótce będzie to najtańsza technologia produkcji
    telewizorów. Niestety nie
    zapewniają takiej jakości obrazu jak kineskopy CRT czy plazma. Szczególnie
    wada ta ujawnia się przy dynamicznych obrazach, obraz który się szybko
    zmienia jest rozmyty.
    Ograniczony jest kąt widzenia w porównaniu z kineskopami i plazmą, wynika to
    z technologii produkcji, że światło musi przejść przez dwa polaryzatory
    zanim dojdzie do ekranu. Patrząc na ekran pod katem większym niż 50 stopni
    obraz jest ciemniejszy i niekontrastowy.Gorzej odtwarzana jest czerń. Przy
    ciemnych obrazach nie można rozróżnić
    gradacji półcieni. Ciemny ekran nigdy nie ma wystarczającej czerni, ponieważ
    nawet wyłączony piksel częściowo przepuszcza światło.

    Remek