  • Data: 2015-01-30 18:44:05
    Temat: Re: Samozatrzaskujący się CMOS 4011
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-30 o 08:24, Andrzej W. pisze:

    > A te scalaki co wsadzasz to od tego samego producenta co oryginalne?
    Oczywiście że nie, wsadzam jakie mają w sklepie, aktualnie to CD4011BE TI.

    > Jaka jest geneza naprawy tego układu? Działał działał coś pieprznęło i
    > 4011 okazał się uszkodzony?
    Tak.

    > Bo może on się zacina bo gdzieś coś innego się zrąbało?
    Już wszystko przeszukałem, walczę z tym kilka dni, poodłączałem
    sterowanie końcówką mocy, kondesatorów nie ma.

    > Może "osobliwy układ impulsowy na optotranzystorze" coś nieszczelny,
    > albo jakiś kondensator stracił pojemność lub dielektryk popuszcza?

    No właśnie też to podejrzewałem, ale dzisiaj w akcie desperacji znowu
    zmontowałem układ na płytce stykowej, poprzednio jak sprawdzałem to
    popełniłem błąd bo sprawdzałem przy 5V, teraz podniosłem napięcie i
    zaczęły się jaja, do 13,5V pracuje prawidłowo przy 15 się blokuje !!!
    co ciekawe wg pdf-u układ ma pracować do 20V. Sprawdzam jeden, drugi
    wszystkie tak samo się zachowują, jaja jak arbuzy, teraz w domu
    znalazłem jeden 4011B firma nie TI i zrobię próbę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K