  • 11. Data: 2011-06-13 13:56:52
    Temat: Re: Samospalenie
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jun 13, 12:02 pm, DrLex <l...@g...com> wrote:
    > Jakie mogą być przyczyny samospalenia samochodu?
    >
    > Skoda Felicia 1.3, 98 rocznik. Stała dwa dni spokcv ojnie na parkingu.
    > Nie było specjalnie gorąco. Z nagrania ochrony widać, że około godziny
    > dwudziestej przez 5 minut tliło się pod maską w okolicy przedniej
    > szyby i potem nastąpiła eskalacja pożaru samochodu. Próby ugaszenia
    > dwoma gaśnicami nie dały rezultatu do czasu przyjazdu straży pożarnej.

    Czy tam przypadkiem nad nogami pasażera nie jest ta słynna kaseta co
    była i w Favoritce ?
    Jeśli tak to bym ją podejrzewał ;)

    Pozdrawiam !

  • 12. Data: 2011-06-13 14:37:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-13 13:56, Czarek Daniluk pisze:

    > Czy tam przypadkiem nad nogami pasażera nie jest ta słynna kaseta co
    > była i w Favoritce ?

    Słynna?

    > Jeśli tak to bym ją podejrzewał ;)

    Po prawej stronie (częściowo pod podszybiem) jest akumulator.
    Skrzynka z bezpiecznikami, przekaźnikami itd. jak najbardziej
    jest gdzieś nad nogami pasażera :)

  • 13. Data: 2011-06-13 20:07:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Przez 5 minut na ekranie widać, że coś się złego dzieje i ochrona nie
    > reaguje ??!!.
    > Był sam monitoring czy ochroniarz fizyczna też ?.

    przecież nie oglądali tego Live!

    (sic!)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-06-13 21:26:29
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-13 14:37, Artur Maśląg pisze:

    > Słynna?

    > Po prawej stronie (częściowo pod podszybiem) jest akumulator.
    > Skrzynka z bezpiecznikami, przekaźnikami itd. jak najbardziej
    > jest gdzieś nad nogami pasażera :)

    A jo że słynna - bo się potrafiła w najmniej spodziewanym momencie
    podpalić ;) jak tylko przestało coś działać to wiadomo co trza kupować -
    do sklepu i kasetę kupić ;)
    Może zalała się wodą gdzieś z dziurawego podszybia i przebiło i się
    zaczęło jarać :D

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-06-13 21:46:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-13 21:26, Czarek Daniluk pisze:

    > A jo że słynna - bo się potrafiła w najmniej spodziewanym momencie
    > podpalić ;) jak tylko przestało coś działać to wiadomo co trza kupować -
    > do sklepu i kasetę kupić ;)

    Nie miałem Frytki ;)

    > Może zalała się wodą gdzieś z dziurawego podszybia i przebiło i się
    > zaczęło jarać :D

    Mowa o Feli - tam ta skrzynka była niepalna, a wiem to z własnego
    doświadczenia, ponieważ prawie się 'zapaliłem' (znaczy samochód).
    Pominę smrodzianą opowieść, która była dość długa (kilkaset
    kilometrów), a skończyła się ewakuacją całej rodziny w listopadowy
    dzień w centrum Łodzi. Otóż okazało się, że jak reklamowałem brak
    ogrzewania tylnej szyby (kombi), to któryś inteligentny inaczej wyjął
    bezpiecznik od przecimgielnych, podwatował owijając drutem miedzianym
    i włożył w skrzynkę. Pogoda była marna, więc całą drogę szyba była
    ogrzewana (tym bardziej, że w bagażniku jechał pies - jak zwykle
    zresztą). W końcu zaczęło się topienie skrzynki itd.

    Z Twoich opowieści wyciągam wniosek, że podobieństwo było tylko
    w lokalizacji tej skrzynki, a nie rozwiązaniach.

  • 16. Data: 2011-06-13 22:05:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-13 12:02, DrLex pisze:
> [...]
    > szyby i potem nastąpiła eskalacja pożaru samochodu. Próby ugaszenia
    > dwoma gaśnicami nie dały rezultatu do czasu przyjazdu straży pożarnej.

    Strzelam: Ci którzy zakładali alarm, rozpieprzyli przewody drutem/nożem,
    robiąc dziurę w przelotce (w ścianie grodziowej) na ich przewodziki do
    syrenki :)

  • 17. Data: 2011-06-13 22:08:11
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-13 12:24, J.F. pisze:

    > Na podszybiu sugeruje silnik wycieraczek lub dmuchawy

    To się mylisz. Nie ma kluczyków w stacyjce, nie ma prądu w obu
    silniczkach, bo ten jest podawany przez przekaźnik.

  • 18. Data: 2011-06-13 22:39:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2011 22:08:11 +0200, Filip KK wrote:

    >To się mylisz. Nie ma kluczyków w stacyjce, nie ma prądu w obu
    >silniczkach, bo ten jest podawany przez przekaźnik.

    Niby tak powinno byc, ale od czegos sie jednak spalil :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-06-14 02:08:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Komputerow tam chyba na tyle malo ze raczej nalezy wykluczyc awarie
    > ktoregos z nich. Zreszta co mialby zrobic - wlaczyc wtryskiwacz lub
    > cewke zaplonowa na stale ? Na podszybiu sugeruje silnik wycieraczek
    > lub dmuchawy - ale to moze byc zludne - dym moze nie miec innego
    > ujscia.
    >
    > Alarm ? Radio ? W tym roczniku chyba niewiele elementow pozostaje pod
    > pradem po wylaczeniu kluczykiem.Przekaznik,o ile jest, mogl sie co
    > prawda skleic, ale jeszcze cos musialo te dwa dni odczekac. Teraz
    > bedzie trudno dojsc, jak juz wszystko wypalone.

    Zapomniałeś o jednym prostym elemencie - syrena alarmu. Bateria się
    zestarzała, zwarcie w niej, i pooooszło, może gdzieś sie jeszcze coś
    lało z silnika?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2011-06-14 15:13:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał

    > przecież nie oglądali tego Live! (sic!)

    A chyba powinni jesli jest ochrona ?

    Inna sprawa ze lekki dymek w szerokim kadrze jest nie do
    zauwazenia.

    J.