    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Samodzielny pomiar pojemności akumulatorka
    Date: Sat, 7 Jun 2014 13:56:51 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:53922950$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...

    I to będzie jeszcze zależne od warunków ładowania i rozładowania :)

    [...]

    Dla pomiaru trzeba znać dokładnie charakterystykę danych ogniw, która
    będzie się z czasem zmieniać (akumulatorki). Czas pracy można oszacować
    znając w/w charakterystkę i rodzaj obciążenia, ew. zakładając liniowość
    rozładowania i co dla ogniw alkalicznych zwykle wystarczy,.dla NiMH z
    wyłączeniem początku i końca rozładowania też.

    > Moim zdaniem doktoryzujesz się niepotrzebnie. Każdy typ ogniw inaczej się
    > rozładowuje, i inaczej "trzyma" parametry w czasie (kilku tygodni)

    Zgadza się.
    Można spróbować zgrubnego wyboru charakteru źródła tak jak w
    niektórych aparatach. W opcjach ustawia się typ akumulatorki albo zwykłe
    ogniwa. Jeżeli przy akumulatorkach ustawi się "zwykłe ogniwa" to szybko
    aparat zacznie krzyczeć, że rozładowane, bo różnią się nieco napięciami.

    Arek