-
Data: 2010-09-20 22:16:21
Temat: Re: Samochody pełne elektroniki...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-09-20 10:07, Karolek pisze:
> W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:
>> Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.
>>
>> Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:
>>
>> Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
>> radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
>> pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.
>>
>> Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
>> (wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
>> dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak
>> stoi.
>>
>> Magia :)
>
> Stawialbym na zanik napiecia (ewentualnie duzy spadek napiecia) na
> przewodzie dajacym sygnal o wlaczonych swiatlach do radia (kiedy nie ma
> na nim napiecia to radio swieci jasniej, a kiedy jest, radio sie
> przyciemnia).
Tu to działa inaczej.
Radio jest fabryczne i ma sterowanie ściemnianiem wspólne z
podświetleniem całej deski.
Ten globalny poziom jasności zapamiętany jest w komputerze i nie zmienia
się w zależności od tego czy są czy nie ma świateł.
Nie wiem w jaki sposób jest to sterowane - bo raczej nie jest jeden PWM
który zasila całe podświetlenie deski, bo wtedy trudno by było
wytłumaczyć dlaczego podświetlenie radia różni się od podświetlenia deski.
Stawiam że każdy komponent dostaje po CAN poziom jasności podświetlenia
i każdy sam sobie zasila żaróweczki. I pewnie tu coś dociera do radia
nie tak i powoduje takie cuda.
> Skad spadek tego napiecia?
> Pewnie elektryczne wspomaganie (ciagnie spory prad), przy maksymalnym
> skrecie ma najwiekszy pobor pradu z uwagi na opor stawiany przez
> maglownice no i musi byc to jeszcze jakos niefortunnie podlaczone, ze na
> tym przewodzie, az tak mocno napiecie spada (albo samo radio reaguje juz
> na niewielki spadek).
Jak wspomaganie jest maksymalnie obciążone w innej pozycji niż
maksymalny skręt koła to się to nie dzieje - np. jak bardzo szybko na
postoju kręcę kierownicą (tak że wspomaganie nie nadąża).
W dodatku dzieje się to już minimalnie przed końcem zakresu obrotu
kierownicy.
Myślę że raczej jest to tak że przy 100% skręceniu kierownicy
wygenerowany zostaje dodatkowy sygnał mówiący wspomaganiu żeby przestało
wspomagać, bo dalej już nie ma sensu. Pewnie ten sygnał leci sobie też
po CAN, a przy okazji radio odczytuje go błędnie że ma świecić mocniej.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.10 22:16 Tomasz Pyra
- 20.09.10 23:01 Filip KK
- 21.09.10 07:22 Karolek
- 21.09.10 07:49 MM
- 21.09.10 08:31 Mirek Ptak
- 21.09.10 08:33 Mirek Ptak
- 21.09.10 18:29 Filip KK
- 21.09.10 20:37 Axel
- 21.09.10 21:23 Filip KK
- 22.09.10 00:20 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=