  • Data: 2010-09-20 10:07:29
    Temat: Re: Samochody pełne elektroniki...
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:
    > Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.
    >
    > Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:
    >
    > Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
    > radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
    > pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.
    >
    > Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
    > (wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
    > dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.
    >
    > Magia :)

    Stawialbym na zanik napiecia (ewentualnie duzy spadek napiecia) na
    przewodzie dajacym sygnal o wlaczonych swiatlach do radia (kiedy nie ma
    na nim napiecia to radio swieci jasniej, a kiedy jest, radio sie
    przyciemnia).
    Skad spadek tego napiecia?
    Pewnie elektryczne wspomaganie (ciagnie spory prad), przy maksymalnym
    skrecie ma najwiekszy pobor pradu z uwagi na opor stawiany przez
    maglownice no i musi byc to jeszcze jakos niefortunnie podlaczone, ze na
    tym przewodzie, az tak mocno napiecie spada (albo samo radio reaguje juz
    na niewielki spadek).

    --
    Karolek