  • 1. Data: 2018-06-06 21:28:08
    Temat: Samochodem do Czech / Słowacji
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Czytam w sieci mnóstwo sprzecznych informacji. Ponoć trzeba mieć komplet
    żarówek / nie trzeba mieć bo konwencja wiedeńska pozwala na to. Podobnie
    jest z kamizelkami i bezpiecznikami.

    Jak zatem ustalić co jest wymagane a co nie by mandatu nie zapłacić? Co
    ze światłami typu LED / Xenon? Mam sobie kupić zapasowe panele za parę
    tysiączków i je wozić ze sobą? Czy mechanika do ewentualnego przełożenia
    zepsutego panela mam również zabrać ze sobą na wycieczkę? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-06-07 08:44:37
    Temat: Re: Samochodem do Czech / Słowacji
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 czerwca 2018 21:28:13 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > tysiączków i je wozić ze sobą? Czy mechanika do ewentualnego przełożenia
    > zepsutego panela mam również zabrać ze sobą na wycieczkę? :-D

    Sprawdż czy masz ważne OC, olej w silniku i paliwo w baku.
    I staraj się jeżdzić zgodnie z przepisami.

  • 3. Data: 2018-06-07 16:49:06
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 08:44, Bolko pisze:

    > Sprawdż czy masz ważne OC, olej w silniku i paliwo w baku.
    > I staraj się jeżdzić zgodnie z przepisami.

    Co ze starania jak nie jesteś prawnikiem więc i prawa nie znasz ?

  • 4. Data: 2018-06-08 01:10:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-07 o 08:44, Bolko pisze:

    > Sprawdż czy masz ważne OC, olej w silniku i paliwo w baku.
    > I staraj się jeżdzić zgodnie z przepisami.

    Może coś konstruktywnego teraz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2018-06-08 12:53:42
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 06-06-2018 o 21:28, Marek S pisze:
> [...]
    > jest z kamizelkami i bezpiecznikami.
    >
    > Jak zatem ustalić co jest wymagane a co nie by mandatu nie zapłacić?

    Wymagane jest to co w kraju rejestracji pojazdu.
    Uważaj na drogi płatne i winietki. Na Słowacji winietki kupuje się przez
    Internet.

    yabba

  • 6. Data: 2018-06-08 21:01:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-08 o 12:53, yabba pisze:

    > Wymagane jest to co w kraju rejestracji pojazdu.
    > Uważaj na drogi płatne i winietki. Na Słowacji winietki kupuje się przez
    > Internet.

    Winietki, to oczywiste. Czytałem, że chętnie polują na tych bez nich.
    Zresztą u nich winietka na miesiąc to tyle co u nas na 1..2 dni jazdy po
    autostradach.

    Wspominasz o konwencji... Zerknij w Google. Zdecydowanie mniejsza ilość
    artykułów mówi, że jest ona honorowana. Możesz się postawić i mieć
    załatwiony urlop na cacy, ale rację będziesz miał. Pewnie wygrasz sprawę
    w czeskim sądzie. Tego właśnie się obawiam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2018-06-08 21:37:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2018 21:01:29 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]

    A na stacji sie nie da ?

    > Winietki, to oczywiste. Czytałem, że chętnie polują na tych bez nich.
    > Zresztą u nich winietka na miesiąc to tyle co u nas na 1..2 dni jazdy po
    > autostradach.

    Kupisz na miesiac, a pojedziesz i wrocisz czyli tez wykorzystasz dwa
    razy :-)

> [...]
    > załatwiony urlop na cacy, ale rację będziesz miał. Pewnie wygrasz sprawę
    > w czeskim sądzie. Tego właśnie się obawiam.

    Kiedys sie polska policja postawila i wytlumaczyla Niemcom co znaczy
    konwencja. Na gasnice :-)

    Ale austryjacy ponoc twierdza, ze kamizelka jest obowiazkowym
    wyposazeniem osoby, nie pojazdu :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-06-08 21:57:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-06 21:28, Marek S wrote:
    > Witam,
    >
    > Czytam w sieci mnóstwo sprzecznych informacji. Ponoć trzeba mieć komplet
    > żarówek / nie trzeba mieć bo konwencja wiedeńska pozwala na to. Podobnie
    > jest z kamizelkami i bezpiecznikami.

    w Czechach to co u nas plus:
    -zarowki
    -bezpieczniki
    -kolo, klucz, lewarek
    -kamizelka, z czego minimum jedna w kabinie
    -apteczka

    opcjonalnie +420 257 099 500 w szybkim wybieraniu i naladowany telefon ;)

  • 9. Data: 2018-06-08 23:53:05
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 08-06-2018 o 21:01, Marek S pisze:

> [...]
    > załatwiony urlop na cacy, ale rację będziesz miał. Pewnie wygrasz sprawę
    > w czeskim sądzie. Tego właśnie się obawiam.

    Rzeczywiście większość artykułów opisuje co trzeba zabrać do każdego z
    krajów. Jednak w mojej opinii są one pisane przez osoby, które kopiują
    od lat te same informacje.

    Była kilka lat temu wojna polsko-niemiecka na gaśnice i apteczki z
    konwencją wiedeńską w tle. Niemiecka policja już się nie wygłupia ze
    sprawdzaniem zawartości apteczek.

    yabba

  • 10. Data: 2018-06-08 23:56:40
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 08-06-2018 o 21:37, J.F. pisze:

    > A na stacji sie nie da ?

    Nie ma fizycznych nalepek. Winietka jest wirtualna, a kamery na
    autostradach sprawdzają czy dany numer rejestracyjny jest opłacony w
    systemie. Podobnie jest na Węgrzech.
    Być może da się opłacić winietkę i na stacji benzynowej, ale nie próbowałem.

> [...]
    > konwencja. Na gasnice :-)
    >
    > Ale austryjacy ponoc twierdza, ze kamizelka jest obowiazkowym

    Rzeczywiście, tam jest taki myk w przepisach, że zagraniczny samochód
    nie musi być wyposażony w kamizelki, ale jak ktoś z niego wysiada na
    autostradzie, to musi założyć kamizelkę.

    yabba