  • Data: 2018-06-09 15:09:48
    Temat: Re: Samochodem do Czech / Słowacji
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-06-06 21:28, Marek S wrote:
    > Witam,
    >
    > Czytam w sieci mnóstwo sprzecznych informacji. Ponoć trzeba mieć komplet
    > żarówek / nie trzeba mieć bo konwencja wiedeńska pozwala na to. Podobnie
    > jest z kamizelkami i bezpiecznikami.
    >
    > Jak zatem ustalić co jest wymagane a co nie by mandatu nie zapłacić? Co
    > ze światłami typu LED / Xenon? Mam sobie kupić zapasowe panele za parę
    > tysiączków i je wozić ze sobą? Czy mechanika do ewentualnego przełożenia
    > zepsutego panela mam również zabrać ze sobą na wycieczkę? :-D

    Komplet żarówek (tych, które da się wymienić bez wizyty w ASO) i tak
    warto mieć, tak samo jak dobrą apteczkę, kamizelkę itp. W praktyce tylko
    raz zostałem zatrzymany przez słowacką policję - za przekroczenie o 11
    km/h w terenie zabudowanym. Wlepili mandat i powiedzieli, że przepaliła
    mi się żarówka świateł mijania i żebym koniecznie ją wymienił. Co miałem
    na stanie w samochodzie, zupełnie ich nie interesowało. Więc rada, którą
    usłyszałeś "Sprawdż czy masz ważne OC, olej w silniku i paliwo w baku.
    I staraj się jeżdzić zgodnie z przepisami" moim zdaniem jest jak
    najbardziej sensowna.

    Aha, w wielu krajach, w tym na Słowacji, nic nie powinno zasłaniać
    widoku przez szybę czołową. Więc żadnych nawigacji na 10-calowym
    tablecie na przyssawce pośrodku szyby (naprawdę coś takiego niedawno
    widziałem).