  • 1. Data: 2016-04-08 08:28:30
    Temat: Samochód z automatyczną skrzynia
    Od: michael <m...@w...eu>

    poszukuje samochodu do 50 tys z automatyczną skrzynia biegow, jakie
    firmy produkuja dobre samochody z automatami ?? preferencje:audi, bmw,
    honda, mazda, lexus

  • 2. Data: 2016-04-08 18:47:14
    Temat: Re: Samochód z automatyczną skrzynia
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 08:28:34 UTC+2 użytkownik michael napisał:
    > poszukuje samochodu do 50 tys z automatyczną skrzynia biegow, jakie
    > firmy produkuja dobre samochody z automatami ?? preferencje:audi, bmw,
    > honda, mazda, lexus

    Za 50 tys nowych z wymienionych nie kupisz
    Powiedziałbym nawet że to już będą >5 lat auta.
    Ja bym się rozjerzał w okolicy za mechanikiem z dobra opinią.
    I kupił to w czym on się specjalizuje.

  • 3. Data: 2016-04-08 19:32:36
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.04.2016 o 08:28, michael pisze:
    > poszukuje samochodu do 50 tys z automatyczną skrzynia biegow, jakie
    > firmy produkuja dobre samochody z automatami ?? preferencje:audi, bmw,
    > honda, mazda, lexus

    a jakieś większe wymagania? duży?mały?wolny?szybki?mało palący?tani w
    eksploatacji? no i ma to być dobry samochód z automatem czy samochód z
    dobrym automatem?

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-04-08 21:00:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-04-08 o 08:28, michael pisze:
    > poszukuje samochodu do 50 tys z automatyczną skrzynia biegow, jakie
    > firmy produkuja dobre samochody z automatami ?? preferencje:audi, bmw,
    > honda, mazda, lexus

    Zajrzyj na stronę samar.pl.
    Tam w zakładce "Samochody nowe" jest wyszukiwarka - Wyszukiwanie nowych
    samochodów.
    Klikasz "automatyczna skrzynia biegów" w w
    kryteriach, sortujesz wyniki po cenie i już masz :-)
    Generalnie VW, Skoda, Hyundai, Opel, Suzuki, Dacia (zautomatyzowana),
    Seat, Toyota, Kia, Nissan... Jak widać jest tego trochę.
    Moja uwaga - czasami są błędy (zwłaszcza dotyczące skrzyń biegów), więc
    trzeba sprawdzać na stronach poszczególnych marek.
    Jeśli podobne wyszukiwanie zarzucisz na autogratka, będziesz miał
    wyszukane auta używane.

    T.

  • 5. Data: 2016-04-10 18:44:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Za 50 tys nowych z wymienionych nie kupisz
    > Powiedziałbym nawet że to już będą >5 lat auta.
    > Ja bym się rozjerzał w okolicy za mechanikiem z dobra opinią.
    > I kupił to w czym on się specjalizuje.

    Ciekawa strategia... moim zdaniem dosyć na przekór logice :-)

    Jeśli marka czy model aż tak bardzo się psuje że lokalny
    mechanik się w tej marce "specjalizuje" to dla mnie jest
    to sygnał, aby od tej właśnie marki trzymać się z daleka :-)

    Zdecydowanie wolę auto które się rzadko psuje i liczyć
    się z tym że raz na 5 lat będę miał jakieś tam kłopoty
    ze znalezieniem blisko serwisu niż auto które się psuć będzie
    co miesiąc i szukać właśnie takiego z serwisem pod ręką :-)

  • 6. Data: 2016-04-10 19:08:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > ze znalezieniem blisko serwisu niż auto które się psuć będzie
    > co miesiąc i szukać właśnie takiego z serwisem pod ręką :-)

    Nie bierzesz pod uwagę jeszcze jednej opcji: jest problem z dostępem do
    części zamiennych i nikt poza ASO nie podejmuje się naprawy tego modelu
    skrzyni. ASO naprawia skrzynię poprzez wymianę na nową. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-04-15 04:04:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > Nie bierzesz pod uwagę jeszcze jednej opcji: jest problem z dostępem do
    > części zamiennych i nikt poza ASO nie podejmuje się naprawy tego modelu
    > skrzyni. ASO naprawia skrzynię poprzez wymianę na nową. :)

    Masz rację, nie biorę w ogóle pod uwagę, że skrzynia automatyczna
    mogłaby się zepsuć. A to dlatego że wybieram popularna i z dobrą
    reputacją auta japońskie (honda i toyota), kupuje je w wieku 2-3 lat
    i dbam o nie potem dobrze, regularnie wymieniając płyn/olej
    w skrzyni zgodnie z zaleceniami producenta (nie serwisanta).

    A to, że typowy mechanik wymienia całą skrzynię wcale mnie nie dziwi...
    Do naprawy wnętrza skrzyni automatycznej trzeba mieć dobrze
    wyposażony, specjalistyczny warsztat a w Polsce skrzynie automat
    są niepopularne jeszcze na tyle aby się opłacało inwestować w taki
    warsztat. Może w dużym mieście znajdziesz jeden taki warsztat, może nie.

  • 8. Data: 2016-04-15 09:31:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Apr 2016 21:04:12 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Masz rację, nie biorę w ogóle pod uwagę, że skrzynia automatyczna
    > mogłaby się zepsuć.

    Dziwne rzeczy piszesz z kraju, w którym automat to standard więc
    awaryjność skrzyni nie powinna być tematem tabu a czymś powszechnie
    znanym. Nie wierzę, że na taką ilość skrzyń automatycznych ich
    awaryjność jest tak marginalna, że nie zauważalna.
    Również nie wierzę w to, że tam nadal w współczesnych samochodacn
    (sprzedawanych na ten rynek) stosuje się proste skrzynie
    hydrokinetyczne (co tłumaczy ich niską awaryjność) konstrukcyjnie
    rodem z lat 50 ub.w. a nie nowoczesne takie jak w Europie czyli
    skomputeryzowane z dziesiątkami czujników, setkami drążków, tarczek,
    sprzęgiełek i innych elementów, które bardzo chętnie się popsują
    unieruchamiając pojazd.

    15 lat temu zapytany/a potencjalny nabywca samochodu czemu nie
    wybiera automatu to odpowiadał, że za drogi i boi się popsucia
    takiej skrzyni. Dlaczego wtedy mimo znikomej ilości automatów było
    takie powszechne przekonanie o ich awaryjności?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-04-15 10:34:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > i dbam o nie potem dobrze, regularnie wymieniając płyn/olej
    > w skrzyni zgodnie z zaleceniami producenta (nie serwisanta).

    Popełniasz błąd przykładając doświadczenia z USA do Polski. Modele
    samochodów dostępne w Polsce są z reguły inne niż w USA. Więcej jest skrzyń
    zautomatyzowanych, zrobotyzowanych, DSG itp., które lubią się zepsuć, a
    części dostępne tylko w ASO za kosmiczne pieniądze.
    Zalecenia producentów samochodów są z reguły takie, że oleju w skrzyni
    hydrokinetrycznej się nie zmienia, więc kupując kilkuletni samochód, masz w
    nim stary przepracowany olej i być może bardzo zużyte z tego powodu części w
    środku. Nalezy wtedy mieć dostęp do specjalisty, bo jest bardzo
    prawdopodobne, że trzeba będzie zaraz po zakupie diagnozować
    nieprawidłowości w pracy skrzyni.

> [...]
    > są niepopularne jeszcze na tyle aby się opłacało inwestować w taki
    > warsztat. Może w dużym mieście znajdziesz jeden taki warsztat, może nie.

    Sam przyznajesz, że z jest mało warsztatów, więc oczywistym jest, że należy
    najpierw dowiedzieć się jakie skrzynie jest w stanie obsługiwać najbliższy
    warsztat. Zmieniać olej, filtry, czy co tam jeszcze się robi.

    Jeśli chcesz pomóc pytającemu, to po prostu podaj polecany przez Ciebie
    model samochodu i model niezawodnej, montowanej w nim, skrzyni
    automatycznej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-04-15 11:10:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Apr 2016 10:34:30 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > dostępne w Polsce są z reguły inne niż w USA. Więcej jest skrzyń
    > zautomatyzowanych, zrobotyzowanych, DSG itp., które lubią się
    zepsuć, a

    Sugerujesz, że specjalnie na rynek USA producenci wstawiają do
    swoich samochodów proste skrzynie hydrokinetyczne, niezrobotyzowana
    ,Europie wciskają niepotrzebnie skomplikowane i psujące się?

    --
    Marek