  • Data: 2016-04-16 18:09:50
    Temat: Re: Samochód z automatyczną skrzynia
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.5990649884246093568@news.neostrada.pl

    > Dziwne rzeczy piszesz z kraju, w którym automat to standard więc
    > awaryjność skrzyni nie powinna być tematem tabu a czymś powszechnie
    > znanym. Nie wierzę, że na taką ilość skrzyń automatycznych ich
    > awaryjność jest tak marginalna, że nie zauważalna.

    Jest bardzo zauważalna, ale też bardzo wybiórcza... że tak powiem.
    Przyjaciel z 2004 passatem wymieniał skrzynię dwa razy!
    I nie dla przyjemności to robił. Pierwszy raz na gwarancji,
    drugi raz już za nią zapłacił, i to bardzo słono.
    Kolega z pracy wymieniał skrzynię w vanie Chrystlera przy 90 tyś mil...
    Córka przyjaciela wymieniała skrzynię w 3-letnim Chevy Malibu.
    Tuż po gwarancji... niestety. Co ciekawe, nie nauczyła się wiele,
    znów kupili nowy Chevy Malibu. Ludzie lubią powtarzać swe błędy.

    Ja przejechałem Toyotą camry, rocznik 1995, ponad 270
    tysięcy mil (to jest przebieg rzędu pół miliona kilometrów)
    bez jakichkolwiek problemów ze skrzynią. Teraz ujeżdzam
    na zmianę z rodziną hondę accord, 2004 rocznik, ciut ponad
    200 tysięcy mil na liczniku. Również żadnych problemów ze skrzynią.
    Na Acurze TL-S rocznik 2007 mamy już ponad 120 tysięcy mil,
    znów żadnych problemów ze skrzynią, a jest to silnik V6, 3,5 L
    prawie trzystukonny i lubię go poprzepędzać na autostradzie
    czując fajne przyspieszenia wciskające w fotel, więc skrzynia
    w nim ma kiedy popracować sobie...

    W mych samochodach producent zaleca wymianę płynu (oleju)
    w skrzyni, olej był zabarwiony na jasno-różowy kolor i należało go
    wymieniać co 30 tysięcy mil lub gdy zmienił kolor na brązowawy.
    W których autach nie zaleca się wymiany oleju i dlaczego nie?

    Chętnie poznałbym historie o awariach skrzyń biegów ale jakoś
    wśród znajomych i kolegów dotyczyły tylko samochodów
    niemieckich i amerykańskich, nigdy japońskich. Nie znaczy to
    oczywiście że hondzie czy toyocie takie rzeczy się nie zdarzają,
    świadczy to jednak o tym że są one w jednych markach rzadsze
    niż u innych i można obniżyć prawdopodobieństwo awarii u siebie
    wybierając auto z dobrą reputacją a nie auto tanie i liczyć na cud.

    > Również nie wierzę w to, że tam nadal w współczesnych samochodacn
    > (sprzedawanych na ten rynek) stosuje się proste skrzynie hydrokinetyczne
    > (co tłumaczy ich niską awaryjność) konstrukcyjnie rodem z lat 50 ub.w. a
    > nie nowoczesne takie jak w Europie czyli skomputeryzowane z dziesiątkami
    > czujników, setkami drążków, tarczek, sprzęgiełek i innych elementów, które
    > bardzo chętnie się popsują unieruchamiając pojazd.

    Nie znam się - jak się znasz to sprawdź co mogłem mieć w swej
    toyocie camry 1995 rok z czterocylindrowym silnikiem, albo
    2004 honda accord coupe, również z czterocylindrowym silnikiem
    lub 2007 Acura TL-S. Jakie w tych trzech autach są skrzynie?

    > 15 lat temu zapytany/a potencjalny nabywca samochodu czemu nie wybiera
    > automatu to odpowiadał, że za drogi i boi się popsucia takiej skrzyni.
    > Dlaczego wtedy mimo znikomej ilości automatów
    > było takie powszechne przekonanie o ich awaryjności?

    Nie wiem jaką naukę próbujesz wyciągnąć z ludzkich uprzedzeń
    i przesądów :-)