eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochod z USA?... › Re: Samochod z USA?...
  • Data: 2013-06-25 21:52:25
    Temat: Re: Samochod z USA?...
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2013-06-25 20:48, Deflegmator pisze:
    > > Artur Maśląg wrote:
    > >
    > > > > > > Pod tym linkiem jest ciekawa
    > > > > > > dyskusja. Moderator wysłał pytanie o przeróbki świateł
    > > > > > > do Policji. Chodziło mu o hid, ale Policja odpowiedziała
    > > > > > > wyczerpująco w całej kwestii przeróbek. Niestety pdf z
    > > > > > > odpowiedzią w tej chwili jest niedostępny, ale zapewniam
    > > > > > > Cię, że z jego treści wprost wynikało, że wszelkie
    > > > > > > "dostosowania" aut zza Atlantyku nie spowodują, że Twój
    > > > > > > buick nagle stanie się legalny na polskich drogach. Bardzo
    > > > > > > liczy się ten nieszczęsny znaczek E.
    > > > > >
    > > > > > Świetne - cała ta dyskusja pokazuje, że ludzie kombinują z
    > > > > > przeróbkami i nie chcą się dostosować do obowiązujących
    > > > > > przepisów. Tak, znaczek E ma być tam, gdzie jest potrzebny,
    > > > > > a reszta nikogo nie interesuje.
    > > > >
    > > > > Tylko skąd wziąć znaczek E na lampie do buicka roadmastera?
    > > > > Czy na czymkolwiek od tego auta?
    > > >
    > > > Nie ma takiej potrzeby - zwróć się do MI o 'odstępstwo' itd.,
    > > > a bez problemu zarejestrujesz coś takiego:
    > > > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/B
    uick_Roadmaste
    > > > r_75 _1958.jpg
    > > >
    > > > HID-ów tam nie było.
    > >
    > >
    > > Ten okaz to po prostu na żółte tablice rejestrujesz i już.
    >
    > Nie mówimy o zabytkach - to inna para kaloszy.
    >
    > > Mnie
    > > chodziło bardziej o coś takiego:
    > > http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Buick-Roadmaster-S
    edan.jpg
    > >
    > > Myślisz, że tak łatwo można uzyskać zezwolenie na odstępstwo w
    > > tym przypadku? Nie jest to jakiś kolekcjonerski rarytas przecież.
    >
    > To nie musi być super rarytas - podejrzewam, że by się udało.
    >
    > > Nie
    > > mówiąc już o całkiem powszednich autach, typu honda...
    >
    > A co, są problemy ze światłami EU - w której?

    Właściwie to w każdej, bo inny jest schemat połączeń
    elektrycznych. Bez rzeźby się nie obędzie. Postojówki są
    zintegrowane z kierunkami, itd. Potrafią też nie pasować np. zaczepy
    kloszy. Tylko zewnętrzne wymiary się zgadzają i to jest faktycznie
    duże ułatwienie - bo już widziałem amerykańską wersję starego
    rangera z przylepionymi reflektorami od malucha. Masakra, ale "E" jest.
    :)


    > > > > Ta, jasne. Mogą zezłomować swoje auta i kupić golfy
    > > > > czwórki.
    > > >
    > > > W większości wypadków to zwyczajnie nie chcą się dostosować
    > > > do przepisów EU, choć mogą.
    > >
    > > Bo wiedzą, że uzyskanie zezwolenia w polskim ministerstwie to
    > > droga przez mękę.
    >
    > Nie, nie - nie kombinuj. Tam chodziło o to, że chcą korzystać ze
    > świateł oryginalnych, a nie z takich, które posiadają homologację
    > na EU i mogą je sobie zamontować bez problemu. No, ale słabo im
    > świeciły. Trudno, by ministerstwo zgadzało się na takie
    > widzimisię.

    W przypadku pewnej ilości marek są europejskie odpowiedniki lamp i
    wtedy nie widzę większego problemu. Będzie rzeźba w elektryce, co
    prawda, ale to mniejsze zło, niż mniej lub bardziej garażowe
    przeróbki świateł. Ale co zrobić w przypadku, gdy takich
    odpowiedników nie ma, a samochód nie jest rarytasem z lat 50-tych?
    Zabronić? By żyło się lepiej, he, he...



    > > A spójrz na takie Niemcy. Nikt tam nie robi problemu,
    > > jeśli brak europejskiego odpowiednika np. lamp.
    >
    > Przeczytaj wątek na który się powołałeś - są europejskie
    > odpowiedniki lamp, tylko właścicielom nie pasują.

    Do voyagerów są, fakt. I ja też nie popieram montowania chińskich
    hidów do aut, bo to jest naprawdę niebezpieczne. Ale problem w tym,
    że do wielu aut z Ameryki nie ma legalnej alternatywy. Albo
    "dostosowywanie" do naszych norm, albo tłumaczenie urzędasom, że ja
    koniecznie muszę tym ramem jeździć i nie chcę poloneza trucka. :) A
    to powinna być kwestia obywatelskiej wolności. Zwłaszcza, że ram ma
    z pewnością lepsze oświetlenie niż ten cholerny, homologowany
    polonez ;)

    > Żebyś się nie
    > zdziwił - w Niemczech by nie było dywagacji, tylko obowiązek
    > korzystania z tych odpowiedników.


    Oczywiście. Ale, jak wyżej, odpowiedników często nie ma. I wtedy w
    Niemczech jeździ się na oryginalnych lampach. Bez rzeźbienia i bez
    łaski.


    > > Po prostu jeździsz na
    > > amerykańskich i tyle. Bez łaski, nawet z czerwonymi kierunkami. U
    > > nas trzeba użerać się ze specjalnymi zezwoleniami z samego
    > > ministerstwa albo rzeźbić w aucie i liczyć na dobre serce
    > > "władzy".
    >
    > W przypadkach szczególnych, a nie 'bo mi się tak podoba'.

    Każde auto przeznaczone wyłącznie na amerykański rynek jest takim
    szczególnym przypadkiem. W naszych zachodnich sąsiadów to rozumieją
    i się jakoś nie czepiają, w Polsce - trzeba kombinować i "walczyć
    z systemem". Lub wybić sobie fanaberie z głowy i jeżdzić tym, czym
    wszyscy. :/ Nie zachwyca mnie to, szczerze mówiąc.

    --
    Deflegmator

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: