-
Data: 2013-06-25 21:52:25
Temat: Re: Samochod z USA?...
Od: "Deflegmator" <w...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2013-06-25 20:48, Deflegmator pisze:
> > Artur Maśląg wrote:
> >
> > > > > > Pod tym linkiem jest ciekawa
> > > > > > dyskusja. Moderator wysłał pytanie o przeróbki świateł
> > > > > > do Policji. Chodziło mu o hid, ale Policja odpowiedziała
> > > > > > wyczerpująco w całej kwestii przeróbek. Niestety pdf z
> > > > > > odpowiedzią w tej chwili jest niedostępny, ale zapewniam
> > > > > > Cię, że z jego treści wprost wynikało, że wszelkie
> > > > > > "dostosowania" aut zza Atlantyku nie spowodują, że Twój
> > > > > > buick nagle stanie się legalny na polskich drogach. Bardzo
> > > > > > liczy się ten nieszczęsny znaczek E.
> > > > >
> > > > > Świetne - cała ta dyskusja pokazuje, że ludzie kombinują z
> > > > > przeróbkami i nie chcą się dostosować do obowiązujących
> > > > > przepisów. Tak, znaczek E ma być tam, gdzie jest potrzebny,
> > > > > a reszta nikogo nie interesuje.
> > > >
> > > > Tylko skąd wziąć znaczek E na lampie do buicka roadmastera?
> > > > Czy na czymkolwiek od tego auta?
> > >
> > > Nie ma takiej potrzeby - zwróć się do MI o 'odstępstwo' itd.,
> > > a bez problemu zarejestrujesz coś takiego:
> > > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/B
uick_Roadmaste
> > > r_75 _1958.jpg
> > >
> > > HID-ów tam nie było.
> >
> >
> > Ten okaz to po prostu na żółte tablice rejestrujesz i już.
>
> Nie mówimy o zabytkach - to inna para kaloszy.
>
> > Mnie
> > chodziło bardziej o coś takiego:
> > http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Buick-Roadmaster-S
edan.jpg
> >
> > Myślisz, że tak łatwo można uzyskać zezwolenie na odstępstwo w
> > tym przypadku? Nie jest to jakiś kolekcjonerski rarytas przecież.
>
> To nie musi być super rarytas - podejrzewam, że by się udało.
>
> > Nie
> > mówiąc już o całkiem powszednich autach, typu honda...
>
> A co, są problemy ze światłami EU - w której?
Właściwie to w każdej, bo inny jest schemat połączeń
elektrycznych. Bez rzeźby się nie obędzie. Postojówki są
zintegrowane z kierunkami, itd. Potrafią też nie pasować np. zaczepy
kloszy. Tylko zewnętrzne wymiary się zgadzają i to jest faktycznie
duże ułatwienie - bo już widziałem amerykańską wersję starego
rangera z przylepionymi reflektorami od malucha. Masakra, ale "E" jest.
:)
> > > > Ta, jasne. Mogą zezłomować swoje auta i kupić golfy
> > > > czwórki.
> > >
> > > W większości wypadków to zwyczajnie nie chcą się dostosować
> > > do przepisów EU, choć mogą.
> >
> > Bo wiedzą, że uzyskanie zezwolenia w polskim ministerstwie to
> > droga przez mękę.
>
> Nie, nie - nie kombinuj. Tam chodziło o to, że chcą korzystać ze
> świateł oryginalnych, a nie z takich, które posiadają homologację
> na EU i mogą je sobie zamontować bez problemu. No, ale słabo im
> świeciły. Trudno, by ministerstwo zgadzało się na takie
> widzimisię.
W przypadku pewnej ilości marek są europejskie odpowiedniki lamp i
wtedy nie widzę większego problemu. Będzie rzeźba w elektryce, co
prawda, ale to mniejsze zło, niż mniej lub bardziej garażowe
przeróbki świateł. Ale co zrobić w przypadku, gdy takich
odpowiedników nie ma, a samochód nie jest rarytasem z lat 50-tych?
Zabronić? By żyło się lepiej, he, he...
> > A spójrz na takie Niemcy. Nikt tam nie robi problemu,
> > jeśli brak europejskiego odpowiednika np. lamp.
>
> Przeczytaj wątek na który się powołałeś - są europejskie
> odpowiedniki lamp, tylko właścicielom nie pasują.
Do voyagerów są, fakt. I ja też nie popieram montowania chińskich
hidów do aut, bo to jest naprawdę niebezpieczne. Ale problem w tym,
że do wielu aut z Ameryki nie ma legalnej alternatywy. Albo
"dostosowywanie" do naszych norm, albo tłumaczenie urzędasom, że ja
koniecznie muszę tym ramem jeździć i nie chcę poloneza trucka. :) A
to powinna być kwestia obywatelskiej wolności. Zwłaszcza, że ram ma
z pewnością lepsze oświetlenie niż ten cholerny, homologowany
polonez ;)
> Żebyś się nie
> zdziwił - w Niemczech by nie było dywagacji, tylko obowiązek
> korzystania z tych odpowiedników.
Oczywiście. Ale, jak wyżej, odpowiedników często nie ma. I wtedy w
Niemczech jeździ się na oryginalnych lampach. Bez rzeźbienia i bez
łaski.
> > Po prostu jeździsz na
> > amerykańskich i tyle. Bez łaski, nawet z czerwonymi kierunkami. U
> > nas trzeba użerać się ze specjalnymi zezwoleniami z samego
> > ministerstwa albo rzeźbić w aucie i liczyć na dobre serce
> > "władzy".
>
> W przypadkach szczególnych, a nie 'bo mi się tak podoba'.
Każde auto przeznaczone wyłącznie na amerykański rynek jest takim
szczególnym przypadkiem. W naszych zachodnich sąsiadów to rozumieją
i się jakoś nie czepiają, w Polsce - trzeba kombinować i "walczyć
z systemem". Lub wybić sobie fanaberie z głowy i jeżdzić tym, czym
wszyscy. :/ Nie zachwyca mnie to, szczerze mówiąc.
--
Deflegmator
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.13 22:24 p0li
- 25.06.13 22:27 Artur Maśląg
- 25.06.13 22:37 J.F.
- 25.06.13 22:43 J.F.
- 25.06.13 22:41 masti
- 25.06.13 22:52 A.L.
- 25.06.13 23:01 Cavallino
- 25.06.13 23:02 Cavallino
- 25.06.13 23:03 Deflegmator
- 25.06.13 23:10 Deflegmator
- 26.06.13 01:10 p0li
- 26.06.13 01:14 p0li
- 26.06.13 01:41 Deflegmator
- 26.06.13 02:41 RadoslawF
- 26.06.13 02:49 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=