  • 1. Data: 2011-10-17 09:14:12
    Temat: Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.
    Od: "Ana" <A...@o...pl>

    Witam, Skoda Fabia (rocznik 2000) stała nieużywana 7 lat na dworze.
    Właściciel chce ją doprowadzić do stanu uzywalności. Nie działała pompka
    paliwa - została wymieniona. Olej w silniku został wymieniony i płyn w
    chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

  • 2. Data: 2011-10-17 09:16:20
    Temat: Re: Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Ana" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

    po krótkim przebiegu (powiedzmy 100km) wymienić olej jeszcze raz i jeździć
    eliminując na bieżąco usterki, które będą sie pewnie pojawiać.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-10-17 09:24:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2011 07:14:12 +0000 (UTC), Ana napisał(a):

    > Witam, Skoda Fabia (rocznik 2000) stała nieużywana 7 lat na dworze.

    Mogl szlag trafic opony. Trzeba by tez podniesc dywaniki i obejrzec podloge
    i ogolnie sprawdzic, czy w srodku nic nie zgnilo.

    Poza tym, to tak jak napisal Kuba - poczatkowo nie oddalac sie od serwisu
    :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-10-17 09:26:36
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Ana

> [...]
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

    Wymienić płyn hamulcowy i ogólnie sprawdzić hamulce, a w szczególności
    stan przewodów hamulcowych.

  • 5. Data: 2011-10-17 09:28:04
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-10-17 09:14:12 niejaki Ana napisał:
> [...]
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

    rozebrac i przeczyścić zaciski hamulcowe
    ewentualnie wymienic uszczelniacze tłoczków hamulcowych

    podejrzewam ze opony tez moga okazac sie do wymiany

    sprawdzic stan linek recznego

    wymienic plyn hamulcowy i wspomagania

    no i sprawdzic co z "rudą"

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 6. Data: 2011-10-17 09:28:33
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > i ogolnie sprawdzic, czy w srodku nic nie zgnilo.
    >
    > Poza tym, to tak jak napisal Kuba - poczatkowo nie oddalac sie od serwisu

    myślę, że trzeba wymienić klocki i pewnie tarcze... albo przynajmniej
    rozjeździć aby pozbyć się rdzy i wyczyścić...
    pozdr
    gr.

  • 7. Data: 2011-10-17 09:29:25
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.10.2011 09:14, Ana pisze:
> [...]
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

    obserwować wszystkie elementy gumowe, w szczególności uszczelki.
    Bardzo często sprawdzać poziom płynów eksploatacyjnych. W szczególności
    hamulcowego. Wyczyść silnik i inne newralgiczne miejsca(koło zacisków
    hamulcowych na przykład) szmatą i oglądaj czy jakieś wycieki się nie
    pojawiają.

  • 8. Data: 2011-10-17 09:29:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-17 09:14, Ana pisze:
> [...]
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.
    Rozebrać hamulce i usunąć korozję tam zalegającą. Tarcze pewnie same się
    nie dotrą, więc trzeba je będzie wymienić, albo przynajmniej przetoczyć
    stare. Trzeba sprawdzić działanie tłoczków - korozja może je trochę
    blokować, przeczyścić, przesmarować, przy okazji wymienić płyn hamulcowy.

    Maciek

  • 9. Data: 2011-10-17 09:48:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > myślę, że trzeba wymienić klocki i pewnie tarcze... albo przynajmniej
    > rozjeździć aby pozbyć się rdzy i wyczyścić...

    kilka kilometrów i najprawdopodobniej wszystko będzie ok.

  • 10. Data: 2011-10-17 10:10:06
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Ana <A...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.
    Bez sensu była wymiana oleju i płynu jeśli były. Bo jak by nie odpalił bo na
    przykład któryś cylinder by zardzewiał, albo stanął by zawór i przy kręceniu
    by się skrzywił bo by dostał od tłoka. To kasa zainwestowana w olej i płyn
    była by stracona. Jak zapalił to dobrze. Jeździć i nic na zapas nie robić.
    Samo wyjdzie.