  • Data: 2011-12-30 12:37:14
    Temat: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-30 11:56, s2k pisze:

    > Miałem nowe aku centra plus i nowe świece żarowe Beru. Samochód to Ford
    > Fiesta 1991 r budy a silniki trzy i każdy gówniany.
    > Co Ci z aku i świec jak kompresja nieidealna?!

    Kumpel miał mondka mk1 1,8TD i też jak przyszły lekkie mrozy to nie
    odpalał. A kompresje miał prawie książkową (była sprawdzana), nowe
    świece, nowe aku oraz rozrusznik po regeneracji (kręcił jak głupi). Jak
    było powyżej -5 stopni to fura mu hulała, jak było poniżej -5 to
    praktycznie nie do odpalenia samochód (chyba że był zawzięty i go
    łechtał długo to w końcu odpalił). Więc chyba te opinie o silniku
    fordowym 1,8D/TD nie były wzięte z kapelusza, że jak tylko lekkei mrozy
    to forda nie odpalisz. Jednym słowem ford gówno wort.
    Przez ostatnie 6 lat jeżdżę trzecim dieslem i żaden nie miał problemów z
    odpaleniem. Pierwszy był golf MK2 1,6D (silnik nie miał najlepszej
    kompresji, palił troszkę oleju jakieś 1,5 litra na 10kkm) odpalał w zimę
    (w miarę dobre aku, w silne mrozy zabierany na noc do domu, nowe
    świece), druga była astra F z 1,7D oplowskim silnikiem (słabe to to,
    mulaste, ale bezawaryjne) po wymianie aku paliła w mrozy (bez ruszania
    świec). Aktualnie mam Golfa MK3 1,9TD i pali bez problemu. Teraz będzie
    jego 4 zima w moich rękach, po wymianie aku (zaraz po kupnie w 2008r) i
    wymianie jakiś miesiąc temu jednej świecy. I jakoś nie mam problemów.
    Fura garażowana pod chmurką :)