  • Data: 2011-12-29 20:19:19
    Temat: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Kuba,

    > już widze, jak mu Lanos pali 6-7 litrów LOL

    W trasie pokonywanej płynnie? Bez problemów. Mój rekord to 6.24l/100km
    przy wakacyjnym przejeździe z Bieszczad na Mazury. Jazda prawie stale
    niemal pustymi drogami wojewódzkimi. Przy jeżdżie normalnej: Głubczyce
    (ostatnie tankowanie) - Wiedeń - Opole (znów tankowanie) przejechane
    równo 700km i zatankowane po powrocie pod korek 49 litrów - wychodzi
    7l/100km. W Czechach trochę autostrad - ogólnie jazda z prędkościami
    przepisowymi do +10km/h.

    > W mieście zeźre spokojnie 10litrów,

    Niespokojnie - 10l/100km to już dynamiczna jazda. Ale mozna spalić i
    więcej, tylko szkoda opon ;)

    > a na trasie wcale nie wiele mniej, jeśli będzie chciał jechać
    > ~120km/h

    120km/h to własnie 7l/100km. 13l/100km to _średnia_ na autostradzie,
    przy normalnym ruchu w dzień powszedni i jeździe jak tylko się da
    mozliwie najszybciej.
    Maksymalnie 16.5l/100km na autostradzie przy pedale w podłodze i
    prędkości maksymalnej.

    Stosunkowo mało jeździłem po zwykłych drogach, żeby podać średnie
    spożycie przy dynamicznej jeździe na nich - moje trasy, to była
    głównie A4 :( Ale na trasie Opole - Szczecin - Opole (kawałek A4,
    reszta 3 i S3) przy jeździe dynamicznej (szczecin-Opole 4h45m) było to
    ok. 10l/100km.

    Średnia wieloletnia (8 lat) z czasów gdy jeździłem głównie w trasy i
    robiłem rocznie ok. 30kkm, wynosiła 9.3l/100km.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl