  • 11. Data: 2016-02-22 19:45:21
    Temat: Re: Sam nie wiem....
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-02-22 o 19:06, Waldek pisze:
> [...]
    le-Interface-DC-5525-Soldering-Iron-Station-Built-in
    -STM32-Chip-p-984214.html

    > Groty są dostępne kilka rodzajów w cenie jednostkowej ok 35-40 zl
    > (grot z grzałką)

    A, zobaczyłem. No to długość grotów jest OK (na zdjęciach wyglądają na
    dłuższe). Wybór nie jest może jakiś szalony, ale podstawowe są.

    Ja jakiśczas temu wypatrzyłem to:
    http://allegro.pl/przenosna-stacja-lutownicza-bga-ba
    kon-950d-75w-i6006372253.html
    i ciekaw jestem jak to się sprawuje.
    Nie miałem tego w ręku nawet, więc trudno mi cokolwiek mówić, ale się
    przyglądam.
    Grot na dzień dobry do wymiany na jakiś nadający się do użytku.
    Są też stacje z pasującymi podobno grotami (akurat teraz nie widzę), ale
    już "normalne". No i bywa "wersja" z łopatką, która w przeciwieństwie do
    tego stożka w ogóle do czegoś jest użyteczna (ale też podnosi sporo cenę).
    Ale tak po prawdzie to zawsze warto lutownicę wziać do ręki zanim się kupi.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2016-02-22 20:15:25
    Od: "Marion" <@>

    Użytkownik "badworm" napisał:
    "Taki patent z wymiennymi grotami z wbudowaną grzałką OIDP stosowała też
    jedna z profesjonalnych firm produkujących stacje lutownicze."

    Jedna, a nie wszystkie?
    Metcal, OKI, Weller, Pace, JBC, Hakko, ...

    Pozd
    Marion

  • 13. Data: 2016-02-22 21:29:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-02-22 o 20:15, Marion pisze:

> [...]
    > jedna z profesjonalnych firm produkujących stacje lutownicze."
    >
    > Jedna, a nie wszystkie?
    > Metcal, OKI, Weller, Pace, JBC, Hakko, ...

    Milusie rozwiązanie. Przede wszystkim spokojnie wymieniasz grot bez
    obawy że stracisz lutownicę, co najwyżej grot. Ale przez parę lat żaden
    grot mi nie padł. Fakt, Pace i groty dwa razy droższe niż te bez
    grzałki. Do domu to zdecydowanie za drogie, ale te "klasyczne" ze stałą
    grzałką zwyczajnie mi się nie podobają od kiedy zetknąłem się z tą.
    Wymiana grota migiem trwa, podobno można nawet pod prądem, ale ja tego
    nie robię.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2016-02-22 23:56:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > grzałką zwyczajnie mi się nie podobają od kiedy zetknąłem się z tą.
    > Wymiana grota migiem trwa, podobno można nawet pod prądem, ale ja tego

    W Metcalu wymieniałem pod prądem, w Oki był inteligentniejszy sterownik
    i po wyjęciu grota odcinał zasilanie aż do ponownego cyklu "wysiądźmy i
    wsiądźmy".

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2016-02-23 00:19:13
    Od: "Marion" <@>

    Użytkownik "AlexY":
    "W Metcalu wymieniałem pod prądem, w Oki był inteligentniejszy sterownik
    i po wyjęciu grota odcinał zasilanie aż do ponownego cyklu "wysiądźmy i
    wsiądźmy"."

    Nic tak nie denerwuje jak OKI przy zmianie grota - jeszcze trzeba nacisnąć
    przycisk. Metcal, Pace i Weller działają od razu!

    Pozd
    Marion

  • 16. Data: 2016-02-23 00:32:50
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-02-22 o 19:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]

    > Ale tak po prawdzie to zawsze warto lutownicę wziać do ręki zanim się kupi.

    No to pozwolę sobie zapytać - jaki grot np. do tego "bakona"
    wg. Ciebie byłby optymalny ?

    Wybór jest dosc spory ;)

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =grot+T12&search_scope=category-67349&bmatch=engagem
    ent-v6-promo-sm-sqm-dyn-fuzzy-v1-ele-1-5-0205

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2016-02-23 12:09:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-02-23 o 00:32, Waldek pisze:

> [...]
    =grot+T12&search_scope=category-67349&bmatch=engagem
    ent-v6-promo-sm-sqm-dyn-fuzzy-v1-ele-1-5-0205

    Obojętnie do jakiej lutownicy:
    stożki są w zasadzie bezużyteczne, podstawa to ścięte 0.8 i 1.2mm, do
    tego różniste inne w zależności od tego co robisz. Jakaś minifala jest
    przydatna, albo łopatka, podobno te ścięte ukośnie (takie jak T12-KU) są
    rewelacyjne, ale ja nie używałem więc tylko powtarzam plotkę. Jeszcze
    jest kwestia długości samej części roboczej grota - przy mocno
    upakowanych płytkach bywa, że warto mieć taki trochę wydłużony, żeby
    dało się dojść między elementami, ale generalnie długie i cienkie trochę
    gorzej przewodzą ciepło.
    Czyli na początek T12-D08 i T12-D12 albo T12-WD12 (jakoś specjalnej
    różnicy między nimi nie widzę) i ja bym się do tego ograniczył. Minifali
    nie widzę, podobne są np T12-C1 (chyba że rysunki są niedokładne).

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2016-02-26 07:01:33
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    A co sadzicie o tanich kolbach z regulacja temperatury?
    www.aliexpress.com/item/2016-High-Quality-Newest-220
    V-Heat-Gun-Welding-Adjustable-Electric-Temperature-S
    oldering-Iron-Tool-60W/32605146800.html
    www.aliexpress.com/item/2016-High-Quality-Newest-220
    V-Heat-Gun-Welding-Adjustable-Electric-Temperature-S
    oldering-Iron-Tool-60W/32593983641.html
    W powyzszych rzuca sie w oczy brak uziemienia we wtyczce (amerykanskiej,
    swoja droga).

    SI-131B
    www.prokits.com.tw/Product/9F5AA959A812077B

    ZD-708
    http://botland.com.pl/lutownice-kolbowe/1269-lutowni
    ca-oporowa-z-regulacja-zd-708.html

    TP-092
    http://botland.com.pl/lutownice-kolbowe/4557-lutowni
    ca-kolbowa-z-regulacja-tp-092-40w.html

    Najsmieszniejsze, ze 8W lutownica zasilana ladowarka USB (ZD20U) podobno
    dziala :)
    www.youtube.com/watch?v=VkI_WIT8TK4
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 19. Data: 2016-02-26 07:55:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-02-26 o 07:01, astro pisze:
> [...]
    oldering-Iron-Tool-60W/32593983641.html

    > W powyzszych rzuca sie w oczy brak uziemienia we wtyczce (amerykanskiej,

    W skrócie - pokrętło wyskalowane w stopniach nie oznacza obecności
    czujnika temperatury. Kwestia grotów to jeszcze inna bajka.

    Pozdrawiam

    DD