  • Data: 2009-10-01 07:07:51
    Temat: Re: Sabotaż TVP - nici ze startu dvb-t
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no to chyba ktoś przesadził.

    Nie wiem, nie znam się na ekonomii czy na rozwoju industrializaci ale z tego
    co pamiętam z tekstu pisano o:

    - wybudowaniu w II RP COP
    - wybudowaniu w II RP Gdyni (miasto z portem od podstaw)

    - polikwidowaniu wielu fabryk i całych gałęzi przemysłu (np elektronicznego)
    w III RP
    - niewybudowaniu autostrad (wiem wiem, złośliwy z tym jestem - nietaktownie
    akurat o tym w "towarzystwie" rozmawiać)

    itp

    O pzemyśle elektronicznym akurat mogę coś powiedzieć bo jestem
    elektronikiem.
    Przede wszystkim mieliśmy CEMI wytwarzającą na miejscu półprzewodniki.
    Przecież nie trzeba bylo tego zaorać tylko zmoderniować.
    Czemu zaorano ? Komuś przeszkadzało (konkurencji z zachodu - wiem wiem -
    jestem zwolennikiem "spiskowej teorii").
    Przykład: Fabryka Kabli w Ożarowie.
    Bylem tam w 1995 na warsztatach szkolnych.
    Próbowałem zdobyć za friko odcinek światlowodu do mojej pracy dyplomowej.
    Te warsztaty wyglądały jak laboratorium NASA (jak dla mnie i w porównaniu z
    warsztatami "renomowanego" Zajączka czy mojej ówczesnej szkoły przy Hucie
    Warszawa).
    Po CZYSTEJ sali w żółtych kombinezonach chodzili uczniowie, jeździły wózki
    widłowe z źółtymi kogutami i poruszały się po źółtych wymalowanych na
    podlodze liniach. Normalnie jak załadowywanie promu kosmicznego.
    Dostałem upragniony kawałek światłowodu.
    A to były PRZYSZKOLNE WARSZTATY dla UCZENIA młodzieży. jak zatem wyglądała
    fabryka ?
    Nie wiem.
    Wiem, że odwiedziłem też CEMAT na Wólczyńskiej i przechodziłem przez śluzę
    do wyciągarni.
    Jak w kosmosie niemalże.
    Teraz są to "powierzchnie do wynajęcia".
    A skany katalogow Cemi są ciągle jeszcze na zachodnich serwerach z dziale
    katalogu półprzewodników.
    Niejeden tranzystor CEMI siedzi jeszcze w moich starych nadajnikach własnej
    konstrukcji.
    To był rok 1995 a teraz jest 2009.
    W Ożarowie straszą puste hale z powybjanymi oknami.
    Piszę tu to co widziałem bo o sprawach ekonomiocznych pisać nie będę. Nie
    uwierzę natomiast że tego nie można było zmodernizować.
    Teraz zachodnie koncerny przenoszą do nas produkcję.
    My nie mogliśmy produkować ? Owszem, trzeba było by nakładów ALE NA TYM
    POLEGA ROZWÓJ KRAJU.
    Przykład z dnia dzisiejszego.
    Właśnie w tej chwili wyłącza się kilka nadajników DVB-T w kraju.
    Nadawcy i urzędy w ogólnym burdelu powodują regres.
    Gdyby rozwój nauki się opóźnił i dziś w Polsce miano by uruchomić pierwszą
    stację nowopowołanej spółki Polskie Radio (a było to przed wojną) to chyba
    nie udało by sie tego radia uruchomić.
    Bo jeden by narzekał ze nie ma odbiorników a drugi by pisał że nie ma
    sygnału. A nikt nie zaryzykuje "biznesowo" nadawać jak nie ma odbiorników i
    nikt nie sprowadzi odbiorników gdy nie ma czego słuchać.
    A wtedy traktowano pewne sprawy prestizowo MIMO że Polskie Radio na poczatku
    była......firmą prywaną.
    Co z tego że od 1989 do 2009 półki z pustych przemieniły się w uginające się
    od towarów i można kupić dobry samochód bez talonu.
    Takie sprawy to i w afrykańskich dyktaturach da się zrobić kontrabandą.
    To nie jest "ogromne osiągniecie".
    Ja nadal jestem sceptycznie nastawiony do skali rozwoju kraju po 1989 roku.
    Sami moi oponenci w rozmowach prywatnych przyznają że sąsiedzi (Czechy,
    Słowacja), wykorzystały ten czas lepiej.
    Jeśli chodzi o SKOK czyli ZMIANĘ to ta na pewno była większa w latach
    1918-1939 niż 1989-2009.
    Zmianę odnosnie KRAJU.
    Bo nikt nie kwestionuje że technika (ale to nie ma związku z krajem)
    przyspieszyła ogromnie.
    Tyle że gdyby przenieść ludzi władzy (też ze swoimi wadami) z lat 20-lecia
    miedzywojenego do naszej epoki i dac im władzę t zrobili by to co Hiszpanie
    zrobili ze swoim krajem po wstąpieniu do UE.
    Z kraju bez autostrad stali sie krajem z gęstą ich siecią.
    I dokonali wielkiego skoku w ciągu 5 lat.
    My już 5 lat jesteśmy w UE (czy może 4) ale ja jakoś "gwałtownego rozwoju"
    nie widzę.
    Mieszkam w małej wsi na Pomorzu Zachodnim.
    Nie dochozi do niej ŻADNA droga asfaltowa.
    A PRZED WOJNĄ DOCHODZIŁA k***a mać ! (prawie do samej wsi bo skręcała do tej
    obok na rozstaju)
    Tylko ruskie czołgi asfalt rozwaliły i tak od 1945 roku "jest w planach"
    wyasfaltowanie drogi.
    Gdzieniegdzie latem przy suszy, gdy wiatr zwieje piasek - widac resztki
    poniemieckiego asfaltu.
    Taki to rozwój.
    Ja to i tak się cieszę jak moja matka za komuny zdobytym papierem
    toaletowym, że zdążyłem założyć telefon i akurat udało się kablowy.
    Teraz sąsiadka dostała odmowę (kabel wolny jest, słupek z wolnymi parami aż
    do cenrali ma pzy bramie, wolne porty na cenrali są - wiem bo na "ty" jestem
    z monterami - sam jestem byłym pracownikiem TP).
    Tak więc można jej założyć telefon (i to również kablowy). Ale nie - TP
    wydała zalecenie żeby "prywatnych nie podłączać".
    Odmówili jej nawet radiodostępu (a sąsiedzi mają więc sygnał jest).
    Wypłacają więc sąsiadce odszkodowanie za nieświadczenie "usługi
    powszechnej".
    Co za kraj. Gdzie tu rozwój ?
    vari