  • 31. Data: 2010-06-03 23:57:28
    Temat: Re: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hu99ht$e56$1@inews.gazeta.pl...

    > A niby co te plamy miałyby zrobić?
    > Przecież nie uszkodzą satelity a na odbiorcze anteny słońce i tak działa -
    > oślepia anteny dwa razy do roku przez kilka dni po kilka
    > minut w środku dnia, gdy jego elewacja zrównuje się z elewacją satality.
    > Słońce, nawet spokojne, jest tak szerokopasmowym generatorem, że "zatyka"
    > konwertery
    > Jak będą plamy, to czas oślepiania może wydłuży się o minutę-dwie i już.

    O tym wiem, ale podobno rozbłyski wysokoenergetyczne
    towarzyszące zazwyczaj wysokiej aktywności słońca
    potrafią o wiele więcej, np. uszkadzać układy
    elektroniczne, zwłąszcza nie chronione chociażby
    warstwą atmosfery.

    Tomy M.

  • 32. Data: 2010-06-04 00:03:43
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > paczek) programów z różnych miejsc na ziemi.
    >
    > edit: to się SKYPLEX nazywa:
    > http://tinyurl.com/32mo53t
    >
    > Taki transponder w momencie zaniku sygnału z ziemi może wysyłać na ziemię
    > pełną mocą trochę informacji cyfrowych (różne tablice z pamięci) i puste
    > pakiety.
    > Abonencki dekoder zmierzy jego poziom sygnału i odczyta nazwy kanałów itd,
    > chociaż nic nie widać (bo nie dotarło z ziemi)
    >
    > Dla wspomnianych na początku tych 99% kanałów satelita działa prawie jak
    > lustro - odbija to, co przyszło z ziemi.

    Czyli tak jak napisałem, większość transporderów to
    zwyczajne analogowe retransmitery. Technologia sprzed
    50-60 lat.
    To dlatego w momencie problemów uplinkiem na tunerach
    abonentów pojawia się "brak sygnału" ... mimo że
    abonenckie tunery mają idealne warunki do odbioru.

    Suma sumarum ... obecna technologia kosmiczna
    to głównie stare rozwiązania analogowe, rakiety
    z pierwszym stopniem na saletrę ... i komputery
    na procesorach 486...

    ... a ludzie wierzą że mamy jakieś SUPER TECHNOLOGIE
    HI-TECH i zaraz będziemy latać statkami kosmicznymi
    do pracy ... ehhhhh te media :-)

    Tomy M.

  • 33. Data: 2010-06-04 06:16:31
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    > godz. 20:19
    >
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    > satelit? Może wybuchy na słońcu?
    >
    > Szukam informacji o tym ...

    Uroki transmisji satelitarnej... Jakby burza nad Warszawą trwała z 5h to
    ludzie może odpoczęliby od telewizji..;-)
    Prawdziwym problemem to byłaby burza elektromagnetyczna na słońcu - to
    mogłoby uszkodzić satelitę i zlikwidować transmisję na parę miesięcy...

  • 34. Data: 2010-06-04 08:15:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli tak jak napisałem, większość transporderów to
    > zwyczajne analogowe retransmitery. Technologia sprzed
    > 50-60 lat.

    Nie przesadzaj. To, ze na ziemi wszystko jest coraz bardziej cyfrowe, nie
    oznacza, ze podobnie optymalnym rozwiazaniem musi byc na satelicie.
    Wystarczy, ze w 99,99% okresu nadawania nie byloby czego korygowac na
    satelicie, wowczas korekta bledow jest tam zbedna - a na pewneo zwiekszylaby
    komplikacje urzadzen i zuzycie energii.

  • 35. Data: 2010-06-04 08:30:37
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    w...@g...pl pisze:

    > Dla wspomnianych na początku tych 99% kanałów satelita działa prawie jak
    > lustro - odbija to, co przyszło z ziemi.

    I nawet zdarzało się, że amatorzy wykorzystywali satelity do prywatnych
    przekazów. Nieduży sygnał na skraju zakresu i szło.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 36. Data: 2010-06-04 09:30:01
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I nawet zdarzało się, że amatorzy wykorzystywali satelity do prywatnych
    > przekazów. Nieduży sygnał na skraju zakresu i szło.

    Masz może jakieś linki do opisów takich zastosowań?
    Czy chodzi o przekazy krótkofalarskie?

    Tomy M.

  • 37. Data: 2010-06-04 10:53:14
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 03-06-2010 o 20:47:29 Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.

    Naprawdę tak trudno przeczytać dwa zdania ze zrozumieniem?
    Chyba, że nie wiesz, w takim razie informuję, że Jelenia Góra jest
    kawałeczek od Warszawy ;)

    --
    SW3
    ----

  • 38. Data: 2010-06-04 12:01:49
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Tomy M. pisze:

    > Masz może jakieś linki do opisów takich zastosowań?

    Nie. Czytałem o tym w końcówce lat 80.

    > Czy chodzi o przekazy krótkofalarskie?

    Tak, o ile to jeszcze krótkie fale...

  • 39. Data: 2010-06-04 13:16:02
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Tak, o ile to jeszcze krótkie fale...

    Raczej takie króciutkie :-)

    Tomy M.

  • 40. Data: 2010-06-04 13:19:08
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.

    > Naprawdę tak trudno przeczytać dwa zdania ze zrozumieniem?
    > Chyba, że nie wiesz, w takim razie informuję, że Jelenia Góra jest
    > kawałeczek od Warszawy ;)

    Nie wiem dlaczego ale spodziewałem sie że gdy
    satelita nie otrzymuje sygnału z ziemi to
    wysyła "czarny obraz" ... a faktycznie wysyła
    ŚMIECI. Tuner interpretuje ten MOCNY SYGNAŁ
    ŚMIECI jako brak sygnału i wyświetla informację
    "BRAK SYGNAŁU" ... można ją mylnie zinterpretować
    jako problem ODBIORCZY ... a to przecież problem
    NADAWCZY.

    To Ty masz poważny problem z czytaniem, jeżeli
    zabierasz glos w dyskusji przeczytaj CAŁĄ
    DYSKUSJĘ ZANIM w niej zabierzesz głos.

    Tomy M.