  • 1. Data: 2010-06-03 18:19:27
    Temat: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    godz. 20:19

    Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    satelit? Może wybuchy na słońcu?

    Szukam informacji o tym ...

    Tomy M.

  • 2. Data: 2010-06-03 18:24:13
    Temat: Re: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-06-03 20:19, Tomy M. pisze:
    > godz. 20:19
    >
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    > satelit? Może wybuchy na słońcu?

    Czyli jednak...
    Cyfra mi znikneła i nie wiedzialem czy problem u mnie czy szerszy, widze
    ze szerszy.

  • 3. Data: 2010-06-03 18:27:38
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Słońce w normie: (jedno skupisko plam 1076)
    W sumie to w/g normy powinno być tych plam więcej
    ale to oczywiście nie za dobrze dla tramsmisji.

    http://www.astro.uni.wroc.pl/kma/snazywo/mdi_sunspot
    s_1024.jpg

    Coś się dzieje z pozycjonowaniem satelity HOTBIRD 8 czyli tego:

    http://www.satbeams.com/footprints?norad=29270

    Tomy M.

  • 4. Data: 2010-06-03 18:33:12
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    > godz. 20:19
    >
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    > satelit? Może wybuchy na słońcu?
    >
    > Szukam informacji o tym ...

    Mi też sygnał zanika. Co ciekawe głównie polskie stacje. Francuzów, Niemców
    i Arabów odbiera, choć jakość sygnału spadła do 70%

    pitpull

  • 5. Data: 2010-06-03 18:33:35
    Od: "<<Tomek>>" <t...@U...tlen.pl>

    Witam

    Tomy M. napisał(a):
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    > satelit? Może wybuchy na słońcu?

    Tu raczej chodzi o burze (wczorajsze i dzisiejsze) w okolicach Warszawy.
    Nadawcy, których stacje uplinkowe są na tym terenie mają problem ;)

    --
    pozdrawiam
    <<Tomek>>

  • 6. Data: 2010-06-03 18:35:27
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    > satelit? Może wybuchy na słońcu?
    >
    > Szukam informacji o tym ...

    nie zauważyłem.

    Jingiel

  • 7. Data: 2010-06-03 18:47:29
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "<<Tomek>>" <t...@U...tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    > Tu raczej chodzi o burze (wczorajsze i dzisiejsze) w okolicach Warszawy.
    > Nadawcy, których stacje uplinkowe są na tym terenie mają problem ;)

    Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.
    http://www.sat24.com/Region.aspx?country=pl&sat=ir&t
    ype=loop

    Nie ma mowy o burzy bo jest za zimno.
    Mam antenę 100 cm i to doskonale ustawioną
    nie dalej niż 2 tygodnie temu ją zamontowałem.
    Problem sprawdzałem na kilku innych antenach w domu.

    Wyglada na problem z pozycjonowaniem HOTBIRD 8
    może ktoś się włamał i strzela sobie silnikami :-)
    (kiedyś zrobiła coś podobnego ekipa hakerów ze Szczecina,
    to było najbardziej spektakularne włamanie komputerowe w historii
    światowego hackingu :-)

    Tomy M.

  • 8. Data: 2010-06-03 18:49:30
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości grup

    > nie zauważyłem.

    Tak, to raczej problemy z dosyłem. Przez Polske przechodzi front
    atmosferyczny. Sporo burz.

    Jingiel

  • 9. Data: 2010-06-03 18:50:37
    Od: "L" <n...@n...com>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    > godz. 20:19
    >
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    ja nie widzę ;) .... leje jak z cebra , mimo to na 80cm z monoblockiem
    (malopolskie) pozostała chocby paczka TVN .... leje i w różnych rejonach
    kraju zniknęła C - więc ulewnie leje na dosyle sygnału do satelity

  • 10. Data: 2010-06-03 18:53:02
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > godz. 20:19
    >
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
> [...]
    Hotbird ma sie dobrze.
    Przyczyna zaników banalnie prosta - burza nad Warszawą.
    Gruba chmura, pełna wody i pewno lodu skutecznie tłumi sygnały wysyłane z
    naziemnych nadajników - do Hotbirda sygnały nie docierają, więc nie ma co
    wrócić do odbiorców, u których jest ładna pogoda - najwyżej szumy odbiornika
    na satelicie.
    Zdarza się, że zanika Cyfra a TVN działa albo odwrotnie - stacje uplinkowe
    tych nadawców ulokowane są w odległości ok 3 km od siebie - nad jedną chmura
    jest wystarczająco gruba, by stłumić syganał, nad drugą trochę cieńsza,
    trochę tylko stłumiony sygnał do odbiornika w satelicie dociera, odbiornik ma
    automatyczną regulację wzmocnienia (w dosyć niewielkim zakresie) - sygnał
    jest przekazywany do ziemi - możecie odbierać, (jeśli akurat nad wami nie ma
    burzy).
    Wmak