eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySZ68187Re: SZ68187
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 25 Jun 2014 16:01:48 +0200
    From: mastalerz <m...@m...mx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.regionalne.gorny-slask
    Subject: Re: SZ68187
    Message-ID: <2...@m...mx>
    References: <loba1u$fbo$1@mx1.internetia.pl>
    <53aa9c09$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <53aab324$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <53aabb25$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: slrn
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 52
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: host-188-122-7-10.finemedia.pl
    X-Trace: 1403704944 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2361 188.122.7.10:63701
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2536706
    pl.regionalne.gorny-slask:142281
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2014-06-25, o godz. 14:05:56
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bo nie po to urzednicy wydaja miliony za spoty reklamujace 50, zeby
    > podnosic do 60 :-)
    > Po czym sie zreszta okaze ze kierowcy nadal przekraczaja i
    > demokratycznie by bylo podniesc do 70 ... 80 ... 90 :-)

    Niekoniecznie. Amerykanie w którymś stanie stosują do wyznaczania prędkości
    metodę któregoś tam decyla. Robią drogę, puszczają ruch bez ograniczeń i
    mierzą jak ludzie jeżdżą. Po pewnym czasie utawiają ogranicznie gdzieś
    mniej więcej w 3/4 rozkładu (czyli trochę powyżej prędkości, którą jechało
    najwięcej mierzonych), bo wyszło im, że większość dopasuje prędkość do
    możliwości swoich/drogi/samochodu, lewy ogon krzywej to kapelusze, a prawy -
    kamikaze. Bo zakłada się, że większość ludzi jedzie tak, aby się i innych
    nie pozabijać, a jednocześnie jechać płynnie. I tam o to chodzi władzom,
    żeby obywatelom pomóc, a nie zgnębić i na koniec ojebać z kasy.

    W efekcie ludzie nadal jadą tak samo jak jechali przed postawieniem znaku i
    prawie nikt nie łamie ograniczenia. Cud! Nasz dowolny Minister Finansów by
    chyba dostał zawału, gdyby jakiś urzędnik wywinął mu taki numer jak ci
    durni amerykanie.

    Nie wierzę, że jeśli nagle w mieście ktoś postawi ogranicznie do 130, to od
    razu wszyscy pojadą 140. Większość pomyśli, że znakowy zwariował i pojadą
    normalnie, czyli 60-70, a nie nienormalnie - 50 albo 140.

    W naszym kraju, gdzie od lat tresuje się ludzi do przestrzegania coraz
    bzdurniejszego prawa i chwali za donoszenie z byle powodu, nic dziwnego,
    że w pewnym momencie wielu zaczyna sobie racjonalizować tę opresyjną
    sytuację i sami wierzą, że to dla ich dobra. Inaczej świadomość, że jest się
    traktowanym jak śmieć i dawca kapitału, byłaby dla nich nie do zniesienia.
    To symptomatyczne; wiele książek napisano na temat zachowań ludzi pod butem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: