  • Data: 2013-06-08 22:58:06
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-08 17:00, Jawi pisze:
    > W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:
    >
    > to się będzie zaraz działo ;)

    Ja bym powiedział, że raczej od 3 do 5 lat licząc od dziś. ;)
    A uzasadnił kryzysami finansowymi. Linie produkcyjne HDD są.
    Linie produkcyjne SSD powstają powoli, a standard, na tle HDD, jest
    jeszcze niedopracowany.
    Poza tym kwestia pojemności. Pamięci typu flash ewoluowały bardzo długo.
    Dekadę temu pewnie byś nie uwierzył, że powstanie microSD i uda się w
    niej upchnąć 32/64 GB (zerknąłem na allegro i chyba najwięcej tego).
    Tymczasem SSD pod tym względem jeszcze nie bije HDD. A nawet gdyby, to
    co przeciętny użytkownik miałby trzymać na pojedynczym SSD o pojemności,
    załóżmy 10 TB? Zdjęcia i filmy? Na jednym trochę ryzykowne.
    A nawet gdyby, to ktoś by musiał mieć przeszczepioną rękę od
    emerytowanego Japończyka-turysty, by to zapełnić. Ja przez 5 lat
    zebrałem jakieś 250 GB zdjęć, ale tylko dlatego, że mam łącznie 4 dyski
    ~ 1,5 TB. Gdyby zaczęło brakować mi miejsca, to zapewne mógłbym
    swobodnie wykasować minimum połowę tych zdjęć (podobne ujęcia i te
    najgorsze jakościowo), ale tego nie przewiduję, bo w każdej chwili mogę
    dokupić trzeci zewnętrzny dysk. :)

    --