  • Data: 2013-06-09 16:42:32
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Jawi" <t...@p...pl> wrote in message
    news:51b47db2$0$1262$65785112@news.neostrada.pl...
    > Co ty nie powiesz.
    > A co to nowy dysk? Bo model kupiony 2 lata temu. Przełożyłem elektronikę z
    > walniętego (cały w bad sectorach) egzemplarza jakiś czas temu i działa do
    > dzisiaj.

    obecne dyski posiadaja kostke rom z informacjami bez ktorych mozna sobie
    i reszte elektroniki i talerze w buty wsadzic

    owszem w niektorych modelach ktore trzymaja to na talerzach moze to
    zadzialac (o ile padnie wlasnie cos na plytce)
    bo jak sie spali silnik, serwo, przedwzmacniacz, przyklei glowica, dysk
    bedzie zalany czy rozszczelniony to przekladke elektoroniki mozna sobie
    robic do znudzenia

    rownie dobrze mozna napisac ze w ssd wystarczy kontroler (bo teraz moda na
    aesowanie kosci nastala) i kostki pamieci przelutowac na nowe pcb bo
    dane nie wyparowuja...

    przy gestosci danych osiaganych przez obecne hdd - 671088640000 bitow na
    calu kwadratowym talerza bajki o spokojnym odzyskiwaniu danych w domu sa
    delikatnie mowiac naiwne, to ze czasem gdzies, komus sie udalo nie znaczy
    ze mozna z tego wyciagnac jakiekolwiek wiarygodne wnioski co do latwosci
    tego procesu - zwlaszcza ze historie ze szczesliwym zakonczeniem
    odzyskiwania zyja nieco dluzej niz "dysk mi zdechl, kupilem nowy"