  • Data: 2013-11-23 21:17:08
    Temat: Re: SSD nierówno pracuje?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:46 +0100
    doszła do mnie wiadomość <3...@p...stozek.waw.pl>
    od Jan Stożek <c...@c...pl> :
    >Witam,
    >
    > W ramach testów rozmaitych swojego komputera zrobiłem test
    >szybkości pracy "dysku" Kingston SSDNow 30 GB: http://mcaf.ee/ji6u0.
    >Okazało się, że o ile w pierwszej połowie szybkość odczytu jest wysoka
    >i dość stabilna, o tyle w drugiej połowie zaczynają się dziać cuda-
    >wianki. Zastanawiam się, czy mógł mieć na to wpływ fakt, że miałem
    >napęd podzielony na partycje mniej więcej na pół i że na drugiej
    >partycji było znacznie więcej zapisów, niż na pierwszej.
    >
    > Czy można szybkość pracy drugiej połowy dysku jakoś "wyrównać"?

    Trudno powiedzieć, można spróbować Backup->Secure Erase->Restore,
    dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
    trimowanie za pomocą wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czymś od
    producenta dysku.

    > Z góry dziękuję.
    >
    >PS. Testy prowadziłem kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze
    >wystartowanym z płyty CD, tak że raczej nie jest to artefakt.

    Może być tak, że w tym poszarpanym obszarze włącza się garbage
    collector i usiłuje zrobi porządek na dysku, a ponieważ jest na nim
    dużo niesTrimowanych danych, to bardzo obciąża kontroler.