  • 11. Data: 2014-12-07 12:51:35
    Temat: Re: SSD - czy dobrze podlączony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ikarek i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl ...

    > Poszukaj programik "AS SSD". Pokaże ci "wyrównanie" dysku
    > (w lewym górnym rogu - powinno być na zielono) i pozwoli zmierzyć
    > prędność w kilku testach.

    Próbowałem. Instalacja konczy sie po sekundzie wyłaczeniem programu...

    sprawdze, dzieki.

  • 12. Data: 2014-12-07 15:32:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/12/2014 21:41, Adam wrote:

    > Wydaje mi się, że jeżeli sektory nie zamykają się na 4k, to zapis
    > każdego bloku będzie szedł dodatkowo na sektorze poprzedzającym i
    > następującym. Czyli w przypadku SSD (przy jego prędkości i wydajności
    > IO) nie powinno go to w sposób widoczny spowalniać.

    Teoretycznie... w praktyce miałem ze dwa przypadki gdzie SSD zachowywał
    się jakby był uszkodzony. Po usunięciu wszystkiego i założenia partycji
    od nowa wszystko działało jak trzeba. Tak czy siak to pierwsza rzecz,
    którą sprawdzam niezależnie czy wszystko działa dobrze czy nie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 13. Data: 2014-12-07 15:37:26
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/12/2014 00:32, Budzik wrote:

    > To niestety nie ja robiłem.
    > Podejrzewam że jest ok, ale na wszelki wypadek - czym to sprawdzic?

    http://www.overclock.net/t/1226963/how-to-properly-r
    e-align-your-ssd-hdd-partitions

    > Pozostałe rzeczy zrobiłem i to nie to - podejrzewam, ze problem jest z
    > karta graficzna - spróvuje zmienic sterowniki.

    Tego nie brałem pod uwagę. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 14. Data: 2014-12-07 15:47:48
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/12/2014 22:11, Piotr Rezmer wrote:

    > Czy to samo dotyczy Win8.1?

    AFAIK Tak.
    http://www.tweakhound.com/2013/11/02/windows-8-1-ssd
    -settings-etc/
    ponadto
    http://www.outsidethebox.ms/why-windows-8-defragment
    s-your-ssd-and-how-you-can-avoid-this/

    > U mnie prefetch jest aktywne w rejestrze.
    > Aktywna jest też usługa Windows Search. Nie wiem jak nazywa się
    > "SuperPrefetch" po polsku.

    Nie jestem pewien, ale chyba "wstępne ładowanie do pamięci".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 15. Data: 2014-12-07 18:37:26
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    wiadomości

    > Próbowałem. Instalacja konczy sie po sekundzie wyłaczeniem programu...

    Niedobrze... z tym, że ten program nie wymaga instalacji,
    tylko wypakowania z zipa. Jak coś, tu jest link do pobrania
    go ze strony autora (bo może jakiś "downloader" pobrałeś?):

    http://www.alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?cat_i
    d=4&file_id=9

  • 16. Data: 2014-12-07 19:46:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > tylko wypakowania z zipa. Jak coś, tu jest link do pobrania
    > go ze strony autora (bo może jakiś "downloader" pobrałeś?):

    Pobrałem dokładnie ze strony autora.
    Wszedłem do pliku, wypakowałem zawartosc i przy uruchamianiu sie wywala.

  • 17. Data: 2014-12-07 19:53:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-07 19:46, Budzik wrote:
    > Użytkownik ikarek i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl ...

    d=4&file_id=9

    > Pobrałem dokładnie ze strony autora.
    > Wszedłem do pliku, wypakowałem zawartosc i przy uruchamianiu sie wywala.

    Moze odpal Knopixa czy Ubuntu jakiego z plyty, zeby zobaczyc jak wtedy
    bedzie sie zachowywal SSD?

  • 18. Data: 2014-12-08 11:24:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Pozostałe rzeczy zrobiłem i to nie to - podejrzewam, ze problem jest z
    > karta graficzna - spróvuje zmienic sterowniki.

    Miałem taki przypadek, że system Windows 7, który został sklonowany ze
    starego dysku na nowy nie działał w 100% normalnie. Np. nie działy
    aktualizacje systemu Windows, jakieś urządzenie i coś tam jeszcze.
    Trzeba było trochę popedałować po googlach, wgrać sterownik jeden drugi
    na nowo i sytuacja się unormowała.

  • 19. Data: 2014-12-08 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > aktualizacje systemu Windows, jakieś urządzenie i coś tam jeszcze.
    > Trzeba było trochę popedałować po googlach, wgrać sterownik jeden drugi

    System był stawiany na nowo.

  • 20. Data: 2014-12-08 14:29:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-08 13:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > System był stawiany na nowo.

    Byl jakis konkretny moment kiedy to zaczelo sie dziac? Moze po
    instalacji ktoregos sterownika?