    From: Artur Miller <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SPI w AVR-ach
    Date: Sun, 06 Apr 2014 11:19:49 +0200

    On Sun, 2014-04-06 at 09:55 +0200, Atlantis wrote:
> [...]
    > kilkoma kwestiami:
    >
    > 1) Pin CS. Istnieje jakiś powód by za wszelką cenę starać się korzystać
    > z tego sugerowanego przez producenta? W programie przecież i tak
    > normalnie ustawia się go jako wyjście, a potem zmienia jego stan poprzez
    > modyfikowane wartości PORTx. Jeśli potrzebujemy dodatkowego sygnału CS,
    > wybieramy pierwszy wolny pin GPIO.
    > Jeśli w ten sposób będzie mi łatwiej poprowadzić ścieżkę, mogę
    > zignorować sugestię producenta i wybrać inny pin? A może ta sugestia nie
    > wzięła się znikąd i warto trzymać się domyślnego pinu CS?

    Jeśli sterujesz pinem CS ręcznie, to nie ma znaczenia którego użyjesz

    > 2) Jaką funkcję pełni tutaj rezystor R2 270 om na linii MISO?

    Pozwala programować AVRa przez SPI. gdyby go nie było, ENC wymuszałby
    stan na tej linii, gdyby PB2 było w stanie niskim, powodując błędy
    programowania

    > BTW, istnieje może jakiś odpowiednik ENC28J60 na 5V?

    dokładnego nie ma, są inne kontrolery.
    z datasheeta: "The ENC28J60 is a 3.3V part; however, it was
    designed to be easily integrated into 5V systems. The SPI CS, SCK and SI
    inputs, as well as the RESET pin, are all 5V tolerant." więc konwersję
    poziomów trzeba zrobić w jedną stronę tylko, tragedii nie ma.

    @