  • 11. Data: 2015-08-16 20:03:46
    Temat: Re: SPDIF i przydźwięk
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 18:55, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > Obróć wtyczkę od DVD o 180 stopni. Jeśli przydźwięk zupełnie nie zniknie,
    > sprawdź czy nie będzie lepiej, kiedy wtyczkę od DVD zostawisz po staremu,
    > a obrócisz wtyczkę od TV. A może będzie jeszcze lepiej, kiedy obrócisz obie
    > wtyczki?

    Przerabiałem już dawno, bezskutecznie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2015-08-16 22:43:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przerabiałem już dawno, bezskutecznie.

    Hm... a przydźwięk, alias brum, to taki jak od słabo filtrowanego zasilacza,
    od połączenia zera z ziemią (nie bijać, wiem co piszę), czy od silnego
    sygnału w.cz. włażącego na prostownik w zasilaczu (to inny brum, niż od złej
    filtracji)?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 13. Data: 2015-08-17 06:40:34
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 22:43, ACMM-033 pisze:
    już dawno, bezskutecznie.

> [...]
    > zasilacza, od połączenia zera z ziemią (nie bijać, wiem co piszę), czy
    > od silnego sygnału w.cz. włażącego na prostownik w zasilaczu (to inny

    Ja tam audiofaszystą nie jestem, nie odróżniam i tyle. 50 Hz toto nie
    jest, raczej wyżej.

    --
    P.Jankisz

  • 14. Data: 2015-08-17 06:42:59
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 20:02, PeJot pisze:

    > A ja myślałem o wrzuceniu go w obwód antenowy. No cóż, jakiś pomysł na
    > separację galwaniczną DVD-amplituner to jest, tańszy niż światłowód.

    A czy przy *niestandardowym* użyciu takiego separatora jedynki i zera w
    sygnale SPDIF nie utracą swojej złocistej barwy :) ?

    A serio to *używany* konwerter miedź-szkło jest niewiele droższy.

    --
    P.Jankisz

  • 15. Data: 2015-08-17 11:46:34
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > A czy przy *niestandardowym* użyciu takiego separatora jedynki i zera w
    > sygnale SPDIF nie utracą swojej złocistej barwy :) ?
    >
    > A serio to *używany* konwerter miedź-szkło jest niewiele droższy.

    Pojęcia nie mam, czy utracisz coś z głębi basów - w końcu to wygląda jak
    tłumik na rurze wydechowej. Za to jeżeli zadziała, to jest bezawaryjny,
    czego nie możesz powiedzieć o kolejnym elektroniczym klocku, jakim jest
    konwerter.
    Pamiętaj tylko, że zarówno mój separator, jak i Twój konwerter na szkło
    to jest leczenie syfa pudrem. W miarę możliwości znajdź przyczynę. Już
    wiem, że odwracanie wtyczek sieciowych nic nie daje i że nie masz w tych
    gniazdach bolców ochronnych. Napisz, czy te urządzenia nie powinny mieć
    jednak połączenia z gniazdkami ze stykami ochronnymi? Poznasz to po ich
    wtyczkach - jeżeli są z otworem na bolec, trójżyłowe, to powinieneś to
    urządzenie podłączać do gniazda z bolcem.
    Drugie, ostatnie pytanie - czy próbowałeś połączenia innym kablem
    Euro-Euro? Jeżeli sam zauważyłeś, że coś jest z masami, to może masz
    tandetę w samym kablu. Popatrz na schemat połączeń takiego wtyku. Jest
    trochę tych mas i jeżeli producent kabla ciął koszty, ciągnąć sygnały
    cienkimi przewodami we wspólnej wiązce a wszystkie masy spiął w jedną
    żyłę w postaci ekranu, to tu moze być pies pogrzebany. Być może jedno z
    urządzeń nie toleruje takiej partyzantki i wymaga uczciwego rozdzielenia
    masy ekranu od mas sygnałowych. Pojawia sie dodatkowa pętla przez kabel
    SPDIF i masz zakłócenia. Kable Euro-Euro łączące wszystkie piny są
    zarówno cienkie, miękkie, jak i bardzo grube, sztywne. Nawet widziałem
    wersję z grubą, płaską taśmą z wielu przewodów ekranowanych. Jeżeli
    będziesz robił podmianę na inny, to rób to na wyłączonych obu
    urządzeniach, bo nie wiem co się w tej chwili dzieje. Tak na wszelki
    wypadek.

  • 16. Data: 2015-08-17 12:26:15
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 11:46, Maciek pisze:
    > Napisz, czy te urządzenia nie powinny mieć
    > jednak połączenia z gniazdkami ze stykami ochronnymi?

    Każde z ustrojstw ( TV, amplituner, DVD ) ma płaską wtyczkę.

    > Drugie, ostatnie pytanie - czy próbowałeś połączenia innym kablem
    > Euro-Euro? Jeżeli sam zauważyłeś, że coś jest z masami, to może masz
    > tandetę w samym kablu.

    Kabel firmowy, wygląda na solidny. Ale może w środku jest jak piszesz,
    masy pospinane w jedno. OK, popróbuję z innym kablem, chociaż separator
    będę miał na pojutrze, a i drugiego kabla euro pod ręką nie mam. Mógłbym
    co prawda pogonić sygnał wizyjny kablami Component Video, zamiast euro.

    --
    P.Jankisz

  • 17. Data: 2015-08-17 13:02:56
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    > będę miał na pojutrze, a i drugiego kabla euro pod ręką nie mam. Mógłbym
    > co prawda pogonić sygnał wizyjny kablami Component Video, zamiast euro.

    Na próbę faktycznie możesz podłączyć Componentem. To jest dobry pomysł.
    Tu przynajmniej będziesz pewien prowadzenia ekranów. Jeżeli zakłócenia
    nadal będą się pojawiały po podłączeniu SPDIF, to Kabel Euro-Euro nie
    jest winowajcą.

    Kabel Euro-Euro zmierz miernikiem jak idą te masy/ekrany. Czy są ze sobą
    połączone w jeden, czy osobne. No i czy po drugiej stronie trafiają we
    właściwe miejsca, np. ekran czerwonego nie staje się nagle ekranem
    composite i odwrotnie. Twoje urządzenia mogą mieć połączone wszystko co
    jest na masie w gnieździe Eurozłącza (i kabel będzie im obojętny) ale
    też mogą mieć rozdzielone masy.

    Zanim kupisz dobry kabel Euro-Euro, to dobrze sie zastanów, bo one
    potrafią być naprawdę drogie.
    Widziałem już tyle syfu w tych kablach, że jak tylko wtyczka była
    rozbieralna, to ciąłem i od nowa zarabiałem.

    Daj znać jakie były efekty.

  • 18. Data: 2015-08-17 17:31:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 13:02, Maciek pisze:

    > Daj znać jakie były efekty.

    1. Dwa różne kable euro: zakłócenia są, co ciekawe na tanim kablu no
    name jakby mniejsze.
    2. Kabel composite: zakłócenia są jak wyżej. Brak w TV wejścia Component.
    3. Reszta opcji natenczas nieosiągalna. Prawdopodobnie jutro będę miał
    do dyspozycji separator.

    Ciekawostka: jeżeli amplituner jest włączony, zostaje włączone DVD,
    które przez euro uruchamia TV, to zaraz po starcie TV na jakieś pół
    sekundy maleje częstotliwość zakłóceń.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2015-08-17 19:15:28
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 16.08.2015 o 20:02, PeJot pisze:

    > A ja myślałem o wrzuceniu go w obwód antenowy. No cóż, jakiś pomysł na
    > separację galwaniczną DVD-amplituner to jest, tańszy niż światłowód.

    W obwód antenowy nic nie da, bo gdzieś tam pisałeś że odłączenie anteny
    nic nie pomaga. Spróbował bym odłączyć masę SPDIF , a jak nie to zostaje
    optyczny.

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2015-08-17 20:45:09
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > 1. Dwa różne kable euro: zakłócenia są, co ciekawe na tanim kablu no
    > name jakby mniejsze.
    > 2. Kabel composite: zakłócenia są jak wyżej. Brak w TV wejścia Component.

    Jeżeli po zwykłym composite, z prawidłowymi, prostymi kablami cinch (nie
    po Eurozłączu) jest OK, to nie kupuj nowego kabla Euro-Euro.

> [...]
    >
    > Ciekawostka: jeżeli amplituner jest włączony, zostaje włączone DVD,
    > które przez euro uruchamia TV, to zaraz po starcie TV na jakieś pół

    Czyli TV może być wyłączony i zakłócenia wystęują. Włączenie TV na
    ułamek sekundy likwiduje zakłócenia - dobrze to rozumiem?