    Date: Mon, 17 Aug 2015 11:46:34 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SPDIF i przydźwięk

    Użytkownik PeJot napisał:

    > A czy przy *niestandardowym* użyciu takiego separatora jedynki i zera w
    > sygnale SPDIF nie utracą swojej złocistej barwy :) ?
    >
    > A serio to *używany* konwerter miedź-szkło jest niewiele droższy.

    Pojęcia nie mam, czy utracisz coś z głębi basów - w końcu to wygląda jak
    tłumik na rurze wydechowej. Za to jeżeli zadziała, to jest bezawaryjny,
    czego nie możesz powiedzieć o kolejnym elektroniczym klocku, jakim jest
    konwerter.
    Pamiętaj tylko, że zarówno mój separator, jak i Twój konwerter na szkło
    to jest leczenie syfa pudrem. W miarę możliwości znajdź przyczynę. Już
    wiem, że odwracanie wtyczek sieciowych nic nie daje i że nie masz w tych
    gniazdach bolców ochronnych. Napisz, czy te urządzenia nie powinny mieć
    jednak połączenia z gniazdkami ze stykami ochronnymi? Poznasz to po ich
    wtyczkach - jeżeli są z otworem na bolec, trójżyłowe, to powinieneś to
    urządzenie podłączać do gniazda z bolcem.
    Drugie, ostatnie pytanie - czy próbowałeś połączenia innym kablem
    Euro-Euro? Jeżeli sam zauważyłeś, że coś jest z masami, to może masz
    tandetę w samym kablu. Popatrz na schemat połączeń takiego wtyku. Jest
    trochę tych mas i jeżeli producent kabla ciął koszty, ciągnąć sygnały
    cienkimi przewodami we wspólnej wiązce a wszystkie masy spiął w jedną
    żyłę w postaci ekranu, to tu moze być pies pogrzebany. Być może jedno z
    urządzeń nie toleruje takiej partyzantki i wymaga uczciwego rozdzielenia
    masy ekranu od mas sygnałowych. Pojawia sie dodatkowa pętla przez kabel
    SPDIF i masz zakłócenia. Kable Euro-Euro łączące wszystkie piny są
    zarówno cienkie, miękkie, jak i bardzo grube, sztywne. Nawet widziałem
    wersję z grubą, płaską taśmą z wielu przewodów ekranowanych. Jeżeli
    będziesz robił podmianę na inny, to rób to na wyłączonych obu
    urządzeniach, bo nie wiem co się w tej chwili dzieje. Tak na wszelki
    wypadek.