eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy › Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed6.news.xs4all.nl!xs4all!amsnews11.chel
    lo.com!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!postnews.google.com!news1.google.com!border
    1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
    g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neos
    trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 09 Dec 2011 13:45:54 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
    References: <jbsgd4$7co$1@news.task.gda.pl>
    <4ee1d864$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4ee1d864$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <5...@b...softax.pl>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1323435601 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1449 83.18.189.42:58829
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2419281
    [ ukryj nagłówki ]

    T. wrote:
    > Ps. Wystarczyłoby wprowadzić w szyby reflektorów polaryzatory, a drugie - w
    > szybach samochodów. Efekt byłby idealny i nie byłoby problemów z
    > postrzeganiem przedmiotów oświetkonych przez strumień światła.

    Problem taki, że 100% filtr polaryzacyjny przepuszcza tylko połowę światła
    (idealny, realne mają jeszcze dodatkowe straty) . a AFAIR dla przednich szyb
    minimalna wymagana przepuszczalność to 70%. Ten problem rozwiązywałby filtr
    odcinający tylko część światła źle spolaryzowanego. Ale są jeszcze dwie,
    sprzeczne kwestie.

    1. Szyba polaryzująca poziomo w sporym stopniu odcinałaby światło
    niespolaryzowanych reflektorów odbite od mokrej nawierzchni (a to włąśnie gdy
    jest mokro oślepianie jest najgorsze)

    2. Z drugiej strony żeby mniej oślepiać użytkowników samochodów bez szyb z
    polaryzatorem (w początkowym okresie praktycznie wszystkich) reflektory też
    powinny mieć polaryzację poziomą (znaczne wytłumienie odbić od mokrej drogi).
    Tylko to się gryzie z polaryzacją szyb.

    No i jeszcze problem taki, że polaryzacja odcina część (nie koniecznie
    połowę[*]) -- więc potrzebaby większej mocy.


    [*] Jak się zrobi sprytnie to przepuszczać będzie jakieś 80-85% światła. Przepis
    na to jest prosty:
    a) reflektor ma mieć porządny odbłyśnik
    b) "idąc" od wnętrza reflektora umieszczamy najpierw polaryzator kołowy a potem
    polaryzator działający na zasadzie zwierciadła półprzepuszczalnego, tzn. światło
    spolaryzowane w jednym kierunku przepuszcza a spolaryzowane w drugim odbija. To
    odbite przechodzi przez polaryzator kołowy, odbija się od odbłyśnika, znów przez
    kołowy i trafia na liniowy -- i znów połowa światła wróci ale połowa przeleci.
    Gdyby nie było strat to całe światło w końcu by wyleciało właściwie
    spolaryzowane -- ale że są straty to pewnie z 80-85% emisji da się wypuścić.

    pzdr
    \SK

    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: