-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed6.news.xs4all.nl!xs4all!amsnews11.chel
lo.com!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!postnews.google.com!news1.google.com!border
1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neos
trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 09 Dec 2011 13:45:54 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
References: <jbsgd4$7co$1@news.task.gda.pl>
<4ee1d864$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4ee1d864$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <5...@b...softax.pl>
Lines: 42
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1323435601 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1449 83.18.189.42:58829
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2419281
[ ukryj nagłówki ]T. wrote:
> Ps. Wystarczyłoby wprowadzić w szyby reflektorów polaryzatory, a drugie - w
> szybach samochodów. Efekt byłby idealny i nie byłoby problemów z
> postrzeganiem przedmiotów oświetkonych przez strumień światła.
Problem taki, że 100% filtr polaryzacyjny przepuszcza tylko połowę światła
(idealny, realne mają jeszcze dodatkowe straty) . a AFAIR dla przednich szyb
minimalna wymagana przepuszczalność to 70%. Ten problem rozwiązywałby filtr
odcinający tylko część światła źle spolaryzowanego. Ale są jeszcze dwie,
sprzeczne kwestie.
1. Szyba polaryzująca poziomo w sporym stopniu odcinałaby światło
niespolaryzowanych reflektorów odbite od mokrej nawierzchni (a to włąśnie gdy
jest mokro oślepianie jest najgorsze)
2. Z drugiej strony żeby mniej oślepiać użytkowników samochodów bez szyb z
polaryzatorem (w początkowym okresie praktycznie wszystkich) reflektory też
powinny mieć polaryzację poziomą (znaczne wytłumienie odbić od mokrej drogi).
Tylko to się gryzie z polaryzacją szyb.
No i jeszcze problem taki, że polaryzacja odcina część (nie koniecznie
połowę[*]) -- więc potrzebaby większej mocy.
[*] Jak się zrobi sprytnie to przepuszczać będzie jakieś 80-85% światła. Przepis
na to jest prosty:
a) reflektor ma mieć porządny odbłyśnik
b) "idąc" od wnętrza reflektora umieszczamy najpierw polaryzator kołowy a potem
polaryzator działający na zasadzie zwierciadła półprzepuszczalnego, tzn. światło
spolaryzowane w jednym kierunku przepuszcza a spolaryzowane w drugim odbija. To
odbite przechodzi przez polaryzator kołowy, odbija się od odbłyśnika, znów przez
kołowy i trafia na liniowy -- i znów połowa światła wróci ale połowa przeleci.
Gdyby nie było strat to całe światło w końcu by wyleciało właściwie
spolaryzowane -- ale że są straty to pewnie z 80-85% emisji da się wypuścić.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.11 14:09 $tipa
- 09.12.11 14:22 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 09.12.11 14:32 to
- 09.12.11 14:34 AZ
- 09.12.11 14:35 AZ
- 09.12.11 14:42 T.
- 09.12.11 14:52 to
- 09.12.11 14:54 to
- 09.12.11 14:55 AZ
- 09.12.11 14:56 AZ
- 09.12.11 14:58 to
- 09.12.11 14:59 to
- 09.12.11 15:01 Myjk
- 09.12.11 15:18 Myjk
- 09.12.11 15:39 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=