-
Data: 2011-12-09 13:45:54
Temat: Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]T. wrote:
> Ps. Wystarczyłoby wprowadzić w szyby reflektorów polaryzatory, a drugie - w
> szybach samochodów. Efekt byłby idealny i nie byłoby problemów z
> postrzeganiem przedmiotów oświetkonych przez strumień światła.
Problem taki, że 100% filtr polaryzacyjny przepuszcza tylko połowę światła
(idealny, realne mają jeszcze dodatkowe straty) . a AFAIR dla przednich szyb
minimalna wymagana przepuszczalność to 70%. Ten problem rozwiązywałby filtr
odcinający tylko część światła źle spolaryzowanego. Ale są jeszcze dwie,
sprzeczne kwestie.
1. Szyba polaryzująca poziomo w sporym stopniu odcinałaby światło
niespolaryzowanych reflektorów odbite od mokrej nawierzchni (a to włąśnie gdy
jest mokro oślepianie jest najgorsze)
2. Z drugiej strony żeby mniej oślepiać użytkowników samochodów bez szyb z
polaryzatorem (w początkowym okresie praktycznie wszystkich) reflektory też
powinny mieć polaryzację poziomą (znaczne wytłumienie odbić od mokrej drogi).
Tylko to się gryzie z polaryzacją szyb.
No i jeszcze problem taki, że polaryzacja odcina część (nie koniecznie
połowę[*]) -- więc potrzebaby większej mocy.
[*] Jak się zrobi sprytnie to przepuszczać będzie jakieś 80-85% światła. Przepis
na to jest prosty:
a) reflektor ma mieć porządny odbłyśnik
b) "idąc" od wnętrza reflektora umieszczamy najpierw polaryzator kołowy a potem
polaryzator działający na zasadzie zwierciadła półprzepuszczalnego, tzn. światło
spolaryzowane w jednym kierunku przepuszcza a spolaryzowane w drugim odbija. To
odbite przechodzi przez polaryzator kołowy, odbija się od odbłyśnika, znów przez
kołowy i trafia na liniowy -- i znów połowa światła wróci ale połowa przeleci.
Gdyby nie było strat to całe światło w końcu by wyleciało właściwie
spolaryzowane -- ale że są straty to pewnie z 80-85% emisji da się wypuścić.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.11 14:09 $tipa
- 09.12.11 14:22 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 09.12.11 14:32 to
- 09.12.11 14:34 AZ
- 09.12.11 14:35 AZ
- 09.12.11 14:42 T.
- 09.12.11 14:52 to
- 09.12.11 14:54 to
- 09.12.11 14:55 AZ
- 09.12.11 14:56 AZ
- 09.12.11 14:58 to
- 09.12.11 14:59 to
- 09.12.11 15:01 Myjk
- 09.12.11 15:18 Myjk
- 09.12.11 15:39 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=