  • 11. Data: 2012-01-26 16:56:05
    Temat: Re: SPAM
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello AZ,
> [...]
    445,Minister_Zdrojewski_narusza_prawa_autorskie_na_s
    wojej.html
    rybunalu-acta-niezgodne-z-prawem-ue,wiadomosc.html

    >Nie na tym polega problem. Podstawowym problemem jest to, ze na
    >podstawie donosu sąd może Cię "zabezpieczyć" nawet nie pytając Ciebie
    >o jakiekolwiek wyjaśnienia.
    >Sąsiad Cie zakabluje do ZAiKSu, że kopiujesz płyty, ZAiKS wystepuje
    >do
    >sądu o zabezpieczenienie komputera i nośników, sąd wydaje decyzję i
    >ZAiKS robi Ci najazd na chatę.

    Czekaj czekaj - w jakim sensie "zabezpieczyc" ?

    Nawet w tym lubujacym wolnosc USA prokurator dostaje donos, idzie do
    sadu, dostaje nakaz (choc sad moze uznac ze donos to za malo i nakazu
    nie wydac) i np przeprowadza rewizje, nie pytajac cie o zdanie.
    Albo przyjezdzaja policjanci, zatrzymuja bez nakazu, doprowadzaja
    przed sad i prosza o nakaz aresztowania - i tam owszem, mozesz
    powiedziec co o tym myslisz, ale w miedzyczasie jednak siedzisz, i to
    chyba nawet moze byc dluzej niz 48h i masz tylko prawo do jednego
    telefonu.

    Ale chyba nie wyobrazamy sobie zeby mialo to wygladac inaczej -
    podejrzany mialby dostac zawiadomienie o rozpatrzeniu wniosku z
    dwutygodniowym wyprzedzeniem ? Bo jest np podejrzany o kradziez
    samochodow ?

    >Zapisy są tak ogólne, że JUŻ w Singapurze
    >używa się ich do uciszania opozycji.

    Singapur ucisza opozycje ... nie wiem, od poczatku swojej
    niepodleglosci ? I nie potrzebuje do tego ACTA.

    >ACTA wprowadza w postępowaniu przed sądami domniemanie winy oraz
    >likwiduje prawo do obrony. Daje prawa do zbierania informacji o
    >obywatelach organizacjom pozarządowym i wykorzystywaniu ich w
    >postepowaniiach bez udziału obwinianego.

    Co nie jest zabronione ... co prawda u nas okazywalo sie ze czasem
    jeszcze trzeba uprawnienia :-)

    Tu akurat jak rozumiem sad nakazal cos operatorowi w miare normalnym
    trybie, i problem lezy raczej w tym jak ten operator mialby to
    zapewnic. A dalej ... likwidacja internetu czy kartki na megabajty,
    lub przepustki na serwery ?

    J.

  • 12. Data: 2012-01-26 17:13:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    [...]

    > Singapur ucisza opozycje ... nie wiem, od poczatku swojej
    > niepodleglosci ? I nie potrzebuje do tego ACTA.

    ACTA dało DODATKOWE, proste narzędzie.

    > Co nie jest zabronione ... co prawda u nas okazywalo sie ze czasem
    > jeszcze trzeba uprawnienia :-)

    Trzeba bylo uprawnień do zbierania danych. A teraz dzięki ACTA takie
    uprawnienia uzyskują organizacje ochrony praw.

> [...]
    > trybie, i problem lezy raczej w tym jak ten operator mialby to
    > zapewnic. A dalej ... likwidacja internetu czy kartki na megabajty,

    Dobrze, że jestem już stary - czas umierać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-01-26 17:26:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,
    [...]

    >ACTA dało DODATKOWE, proste narzędzie.

    Z tego co slyszalem to oni nie potrzebowali zadnych dodatkowych
    narzedzi, swietnie sobie sami radzili :-) Zachodni przedsiebiorcy
    mieli inwestowac, zarabiac ... i nie wtracac sie do polityki. Zreszta
    nie mieli powodu sie wtracac :-)

    >Trzeba bylo uprawnień do zbierania danych. A teraz dzięki ACTA takie
    >uprawnienia uzyskują organizacje ochrony praw.

    Jakie uprawnienia do zbierania danych byly potrzebne do tej pory ?
    Tylko do danych osobowych. IP komputerow mogles sobie zapisywac
    dowolnie.

    A potem tylko przepisac na wniosku do prokuratora, a dalej to on sie
    zajmie ...

    >Dobrze, że jestem już stary - czas umierać.

    Tylko sie pospiesz, bo zaraz sie okaze ze telefony w zakladzie
    pogrzebowym zlikwidowali, bo byly uzywane do przekupywania pracownikow
    pogotowia :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-01-26 17:30:15
    Od: "ACTA" <A...@A...US>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Tu nawet sądy kapturowe wysiadają, bo one czasem jednak oskarzonego
    > wysłuchały.

    Słucham cie uwaznie trollu.

  • 15. Data: 2012-01-27 11:52:37
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Thu, 26 Jan 2012 13:01:07 +0100, 4CX250 wrote:

    > To porozumienie zakazuje wszystkich zamienników markowych
    > produktów. Np. nie będzie zamienników drogich części samochodowych, tonerów
    > do drukarek, ubrań i wielu innych...

    Nie wierzę.
    Mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

    --
    pozdro

  • 16. Data: 2012-01-27 17:19:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-27 11:52:37 +0100, robot <a...@o...pl> said:

    > Nie wierzę.
    > Mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

    Oczywiście, ale dlaczego sobie nie przeczytasz?
    Jemu nie wierzysz, a innym tak?
    Dalczego?

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2012-01-27 21:15:31
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-27 11:52, robot pisze:

    > Nie wierzę.
    > Mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

    I tak i nie.
    Cały pic polega na tym że jest tak ogólnie napisane żeby udobruchać
    lemingi przed wprowadzeniem w życie (taką interpretacją jesteśmy teraz
    karmieni, że my już przecież takie prawo mamy) ale też żeby potem można
    było zinterpretować w sposób diametralnie zaostrzający prawo.
    Mam tylko nadzieję że opór konstytucjonalistów, instytucji pozarządowych
    i nas wszystkich będzie wystarczający żeby te zapędy powstrzymać.
    Na dobrą sprawę nawet podkładkę, rurkę czy inny duperelek można pod to
    podciągnąć bo przecież "ukradło" się wzór i czerpie się korzyści
    finansowe z produkcji narażając "ASO" na wyimaginowane straty materialne.
    Dwa kluczowe słowa wytrych: KRADZIEŻ i STRATY i idziesz siedzieć :-)