  • 31. Data: 2010-02-06 23:52:16
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 06 of Feb 2010 18:35, Sebastian Nibisz wrote:

    > Algorytm jest napisany w C++ i jest całkowicie przenośny.
    > Skorzystałem z .NET bo znam dobrze jego API i szybko było mi w nim
    > dopisać brakującą funkcjonalność. Nowe systemy MS maja .NET wbudowane,
    > więc nie widzę problemu.

    Problem w tym, że nie mam nowego systemu MS.
    Większość MS aplikacji puszczam pod unixowym wine.
    Zazwyczaj działają i to nawet takie ze skomplikowanym
    interfejsem graficznym (np JetAudio).

    > Jak będę miał więcej czasu, napiszę GUI w wxWidgets.

    To - przynajmniej dla mnie - jest sprawą drugorzędną.
    I tak większość programów obliczeniowych i porządkowych
    uruchamiam z linii komend.

    --
    nb

  • 32. Data: 2010-02-07 07:26:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Zrobiłbym jakiś
    > sensowny przykład ale nawet nie mam pomysłu gdzie znajdę warunki
    > godne do opracowania HDRa.
    >
    > Roger
    >
    > --
    > Marcin Roger Pojałowski
    > fotografia ślubna:http://www.slubna.nethttp://www.wrota-bieszcz
    adow.pl;http://studio-roger.pl
    > tel: 509-872-935

    Panie ( niestety Pan tu nie ma - a szkoda gdyz sa bardziej do rzeczy i
    konkretne) - bijecie piane.

    Aby wyrobic sobie poglad , nalezy program sciagnac i obrabic osobiscie
    nim wlasne zdjecia.
    Komus ten typ obrobki dla wlasnych zdjec bedzie odpowiadal innemu nie.

    Do galerii autora nawet nie zagladalem , nie interesuja mnie wyniki na
    cudzych zdjeciach , gdyz nie koniecznie ja fotografuje w ten sam
    sposob.
    program sciagnalem , wyniki zobaczylem , mam na moj uzytek miarodajna
    i na jakis czas pewna opinie.

    krotka pilka .- sciagnijcie , zobaczcie sami do czego dochodzicie ,
    a jesli nie macie materialu do obrobki to w tej sytuacji to co
    uprawiacie nazywa sie dokladnie biciem piany.

    ps.
    nigdy nie mozna do takich samych wynikow gieciem krzywym - to jest
    nawet teoretycznie nie mozliwe.
    a to dlatego , ze giac krzywe , robimy to w tym zakresie w jakim
    pozwolili nam programisci programow , ktorymi sie poslugujemy . HDR to
    zupelnie inny rodzaj zabiegow na krzywych - to " ciecie krzywej na
    kawalki " i podnoszenie w gore , w dol ( krzywa staje sie nieciagla)
    jej fragmentow . Takiej opcji w dostepnych jak na razie programach do
    obrobki nie ma. Niezaleznie ze dysponujemy materialem wyjsciowym w
    sumie o szerszej skali tonalnej.
    Co do samej techniki hdr - wspaniale narzedzie - wiele zdjec jest tak
    robionych , z czego ogladajacy sobie nie zdaja sprawy. Mozna zrobic
    tak ze zadnych negatywynch roznic nie ma.
    dla przykladu proste zdjecie testowe b. rozpietej tonalnie sceny
    "przez okno "
    zdjecie A i zdjecie B - jedno z nich jest dosyc mocnym HDR - nie da
    sie rozroznic ktore?

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#sli
    deshow/5435397752587351618
    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#sli
    deshow/5435397880101115762

  • 33. Data: 2010-02-07 08:19:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 23:26:47 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > "przez okno "
    > zdjecie A i zdjecie B - jedno z nich jest dosyc mocnym HDR - nie da
> [...]

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#543
    jest HDRowane.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 34. Data: 2010-02-07 09:06:12
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Tam nie ma plików z poszczególnymi ekspozycjami.

    Ciesze sie, ze sie rozumiemy ;)

  • 35. Data: 2010-02-07 12:11:27
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Ciesze sie, ze sie rozumiemy ;)

    No chyba nie bardzo się rozumiemy.
    Po co Ci pliki z poszczególnymi ekspozycjami?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 36. Data: 2010-02-07 12:22:04
    Od: Piotr Stefański <p...@u...wp.pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#543
    > jest HDRowane.

    Też mi się tak zdaje.
    Dobry przykład, bo to bez HDRu wydaje mi się dużo przyjemniejsze w
    odbiorze, mimo że z technicznego punktu widzenia wszystko w nim jest
    gorsze... :)

    --
    pozdr,
    PS

  • 37. Data: 2010-02-07 13:10:50
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 07-02-2010 13:22, Piotr Stefański pisze:

    > Też mi się tak zdaje.
    > Dobry przykład, bo to bez HDRu wydaje mi się dużo przyjemniejsze w
    > odbiorze, mimo że z technicznego punktu widzenia wszystko w nim jest
    > gorsze... :)

    Mi również przyjemniejsze wydaje się to bez HDR, mimo że nie było
    sztucznie prostowane.

    Mam takie wrażenie, że to co powinno być w miarę ciemne jest jaśniejsze
    tutaj od ocienionego śniegu.

  • 38. Data: 2010-02-07 13:28:19
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
> [...]
    > sztucznie prostowane.
    >
    > Mam takie wrażenie, że to co powinno być w miarę ciemne jest jaśniejsze

    Strzelam, że to Photomatix.
    Niestety, większość obrazów HDR posiada nieproporcjonalny poziom średniego
    kontrastu w stosunku do poziomu mikrokontrastu. To niestety nadaje zdjęciu
    klimat bajkowości i jest odbierane jako nienaturalne.
    Ja HDR'a zrobiłbym tak http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/A-HDR.jpg

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 39. Data: 2010-02-07 14:02:45
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 07-02-2010 14:28, Sebastian Nibisz pisze:

> [...]
    > średniego kontrastu w stosunku do poziomu mikrokontrastu. To niestety
    > nadaje zdjęciu klimat bajkowości i jest odbierane jako nienaturalne.

    Dużo naturalniej. Bez dokładniejszego porównania mógłbym mieć problem z
    ustaleniem czy to HDR czy nie :)

  • 40. Data: 2010-02-07 15:46:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No chyba nie bardzo się rozumiemy.
    > Po co Ci pliki z poszczególnymi ekspozycjami?

    Po to, zebym mogl sie nimi pobawic.

    Np. zrobic HDRa ;)