  • 171. Data: 2010-02-17 18:20:37
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Widzę, że uwzględniłeś moją propozycję:-) Kiedy przewidujesz rozpoczęcie
    > sprzedaży?

    Jak tylko skończę takie małe coś co cieszy. Mam nadzieje, że jedna nocka
    wystarczy.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 172. Data: 2010-02-17 18:34:59
    Temat: Re: [OT] SNS-HDR Pro
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 17 Feb 2010 17:18:04 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <hlh6s1$9tq$1@inews.gazeta.pl>,
    > Sebastian Nibisz nabazgrał:

    > Dobry wybór - vivat Apple! ;)

    Co ma Apple do OpenCL, poza jakimśtam udziałem w Khronos Group, że tak
    wiwatujesz?

    > Jeszcze żeby tak dodali do standardu ich rozszerzenia do C/C++ i do systemów
    > GCD i można by powiedzieć, że teraz ogryzki zdominowali pchanie świata do
    > przodu. W co bym kilka lat temu nie uwierzył...

    Apple nie standaryzuje OpenCL. Jest tylko malutkim kółeczkiem w maszynie.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 173. Data: 2010-02-17 18:36:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 18:45:01 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > No równie dobrze możesz napisać, ze Apple odkryło tablet i wcześniej nic
    > takiego nie było :).

    I USB i myszkę z wieloma klawiszami. ;)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 174. Data: 2010-02-17 21:16:13
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1...@k...kojer>,
    Robert Kois nabazgrał:

    > No równie dobrze możesz napisać, ze Apple odkryło tablet i wcześniej nic
    > takiego nie było :). Akurat tu liczy się Nvidia i ATI (AMD), reszta to
    > przystawki. Sterowniki nvidi dla windows wspierające opencl są od dawna.

    To może tak z Wikipedii:
    #v+
    OpenCL was initially developed by Apple Inc., which holds trademark rights, and
    refined into an initial proposal in collaboration with technical teams at AMD,
    IBM, Intel, and Nvidia.
    #v-

    Albo za ArsTechnica:
    #v+
    In the world of 3D programming, OpenGL fills that role. As you've surely guessed
    by now, OpenCL aims to do the same for general-purpose computation. In fact,
    OpenCL is supported by the same consortium as OpenGL: the ominously named
    Khronos Group. But make no mistake, OpenCL is Apple's baby.

    Apple understood that OpenCL's best chance of success was to become an industry
    standard, not just an Apple technology. To make that happen, Apple needed the
    cooperation of the top GPU vendors, plus an agreement with an established,
    widely-recognized standards body. It took a while, but now it's all come
    together.
    #v-

  • 175. Data: 2010-02-17 21:17:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <17j615fe1iny3.363z2srnn86h$.dlg@40tude.net>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > Co ma Apple do OpenCL, poza jakimśtam udziałem w Khronos Group, że tak
    > wiwatujesz?

    To, że tym jakimśtam udziałem było założenie projektu OpenCL. Nic ponadto.

    > Apple nie standaryzuje OpenCL. Jest tylko malutkim kółeczkiem w maszynie.

    Ależ oczywiście. Tak samo jak nie standaryzuje closures w C - Apple tylko
    proponuje i ma nadzieję, że reszcie świata się spodoba.

  • 176. Data: 2010-02-17 21:40:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 17 Feb 2010 21:17:57 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <17j615fe1iny3.363z2srnn86h$.dlg@40tude.net>,
    > Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > To, że tym jakimśtam udziałem było założenie projektu OpenCL. Nic ponadto.

    No i co z tego? Żeby rozwinąć to w sensowny projekt potrzeba było udzału
    producentów GPU.

    > Ależ oczywiście. Tak samo jak nie standaryzuje closures w C - Apple tylko
    > proponuje i ma nadzieję, że reszcie świata się spodoba.

    I oby nic więcej.

  • 177. Data: 2010-02-18 00:49:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" napisał

    > Nie można instalować programu na firmowych komputerach.
    > Nie można wykorzystywać obrobionych zdjęć do reklamowania firmy.
    > Nie można obrobionych zdjęć sprzedawać.

    > Tak.

    > Tak.

    Dzięki, wszystko jasne, tak właśnie myslałem.

    adam

  • 178. Data: 2010-02-18 08:02:39
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    adam pisze:

    > BTW - co to znaczy komercyjne wykorzystanie ?

    Jest tam Gotfryd? Trzeba tu rozwazyc, czy sprzedajacy moze
    nie dac faktury na wersje profi, a tylko paragon.
    Nie wiem czy tak wolno, a byloby to dobre i naturalne
    wydzielenie wersji profi.

    Dygresja: Cos troche podobnego z sukcesem dla siebie stosuja
    sklepy budowlane - jak wezmiesz f-re np. na wiertarke, to znaczy
    ze firma, to znaczy ze jesli to sprzet _nieprofesjonalny_ to nie
    masz gwarancji lub masz zdecydowanie krótsza.

    pozdro
    --
    A S

  • 179. Data: 2010-02-18 17:20:06
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.6 programu SNS-HDR Pro
    - dodałem... to trzeba zobaczyć,
    - usprawniłem automatyczne wyrównywanie ekspozycji,
    - poprawiłem odwzorowanie koloru szczytowych świateł,

    Proszę o ocenę przydatności nowych funkcji.

    www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 180. Data: 2010-02-18 18:42:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Feb., 18:20, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - poprawiłem odwzorowanie koloru szczytowych świateł,
    >
    > Proszę o ocenę przydatności nowych funkcji.

    sa przydatne
    bardzo inteligentene rozwiazanie z balansem bieli w ten sposob -
    szybko dochodzi sie do porzadanego koloru poslugujac sie krzywa na
    dolnym wykresie.
    wydaje mi sie ze w gornym wykresie jest blad.
    jesli zaznaczyc strzalka kolor bialy lub zblizony na zdjeciu ,
    wowczas kuleczka na gornym wykresie pokazuje jakis inny kolor.

    Na dolnym wykresie jest o.k.

    te dodatkowe funkcje sa przydatne .
    jestem w sumie pod duzym wrazeniem oryginalnosci i skutecznosci
    zastosowanych funkcji.

    czekam jeszcze z niecierpliwoscia na skladanie paru zdjec do hdr oraz
    jesli to mozliwe balansu bieli pipeta , ale w tym stadium jak teraz
    mozna balans przeprowadzic skutecznie - jesli balans pipeta bylby
    trudny do przeprowadzenia to moze napisac gdzies na histogramie
    wartosci R G B w miejscu dotknietym kursorem ?

    acha drobiazg - przynajmnij u mnie na monitorze . napis copyright ...
    przeslania najnizszy suwak -temperatura nieco - da sie uzywac - ale
    zachodzi nan . moze przesunac ten napis calkiem na dol na czarny
    pasek ?

    ten program w tej fazie rozwoju bardziej postrzegam jako wywolywarke
    RAW optymalizujaca ze wzgledu na dynamike .