  • 161. Data: 2010-02-17 16:46:40
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 17:28:18 +0100, Sebastian Nibisz napisał(a):

    > Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, postanowiłem wypuścić wersję programu
    > SNS-HDR dla użytkowników domowych.
    > Wersja ta będzie posiadała ograniczenia w postaci braku możliwości zapisu
    > obrazów w formacie TIFF, oraz braku możliwości przetwarzania wsadowego.
    > Dodatkowo licencja programu nie będzie pozwalać na jego komercyjne
    > wykorzystanie.
    > Koszt licencji wynosić będzie 30 euro.

    I to zdecydowanie lepsza cena. Przewidujesz dodanie wsparcia nvidiowego
    CUDA i konkurencyjnych? Bo po wstępnych testach chętnie kupię za taką cenę,
    ale niestety mój sprzęt bez wspomagania nie zachęca do korzystania, 12
    minut na wczytanie i wstępną obróbkę pojedynczego rawa. :(

    Przy okazji zastanowiłbym się nad zintegrowaniem funkcji sns-resizera +
    proste narzędzie do kadrowania.

    --
    Kojer

  • 162. Data: 2010-02-17 16:52:10
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Robert Kois wrote:
    > Przewidujesz dodanie wsparcia nvidiowego CUDA i konkurencyjnych?

    Przymierzam sie do OpenCL ale aby to testować, muszę zmienić kartę graficzną
    na nowszą.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 163. Data: 2010-02-17 17:00:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Feb., 17:28, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > obrazów w formacie TIFF, oraz braku możliwości przetwarzania wsadowego.
    > Dodatkowo licencja programu nie będzie pozwalać na jego komercyjne

    i uwazam ze jest to b. madre posuniecie.
    nie chcialem zabierac glosu na temat ceny.
    ale wydaje mi sie ze przystepna cena zwiekszy sprzedaz , zas
    niektorzy z posiadaczy wersji domowej pewnie zakupia kiedys wersje
    pro , na co byc moze nigdy by sie inaczej nie zdecydowali.
    Bedzie to i dla kupujacych i dla sprzedajcego korzystne
    byloby fajnie gdyby dla posiadaczy wersji domowej istniala mozliwosc
    przesiadki za doplata na wersje pro.

  • 164. Data: 2010-02-17 17:18:04
    Temat: Re: [OT] SNS-HDR Pro
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hlh6s1$9tq$1@inews.gazeta.pl>,
    Sebastian Nibisz nabazgrał:

    > Przymierzam sie do OpenCL ale aby to testować, muszę zmienić kartę graficzną
    > na nowszą.

    Dobry wybór - vivat Apple! ;)
    Jeszcze żeby tak dodali do standardu ich rozszerzenia do C/C++ i do systemów
    GCD i można by powiedzieć, że teraz ogryzki zdominowali pchanie świata do
    przodu. W co bym kilka lat temu nie uwierzył...

  • 165. Data: 2010-02-17 17:28:38
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia 17 Feb 2010 17:18:04 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > Dobry wybór - vivat Apple! ;)

    A skąd ci tu Apple wyskoczyło? Proponuję sprawdzić kto tworzy Khronos
    Group, Apple to tam jeden z wielu. http://www.khronos.org/about/

    --
    Kojer

  • 166. Data: 2010-02-17 17:36:40
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1puwn62ddq69l$.dlg@kojer.kojer>,
    Robert Kois nabazgrał:

    > A skąd ci tu Apple wyskoczyło? Proponuję sprawdzić kto tworzy Khronos
    > Group, Apple to tam jeden z wielu. http://www.khronos.org/about/

    Może stąd, że Apple w ramach przygotowania nowej ,,no new features''
    wersji OS X przygotowało 3 ,,not features'' - closures i okolice,
    GCD oraz właśnie OpenCL. Wszystkie trzy rzeczy jako opensource
    oraz odpowiednio lobbując za zrobieniem z nich standardów. W przpadku
    OpenCL właśnie poprzez Khronos.

  • 167. Data: 2010-02-17 17:45:01
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia 17 Feb 2010 17:36:40 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

> [...]
    > GCD oraz właśnie OpenCL. Wszystkie trzy rzeczy jako opensource
    > oraz odpowiednio lobbując za zrobieniem z nich standardów. W przpadku

    No równie dobrze możesz napisać, ze Apple odkryło tablet i wcześniej nic
    takiego nie było :). Akurat tu liczy się Nvidia i ATI (AMD), reszta to
    przystawki. Sterowniki nvidi dla windows wspierające opencl są od dawna.

    --
    Kojer

  • 168. Data: 2010-02-17 17:56:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

> [...]
    > obrazów w formacie TIFF, oraz braku możliwości przetwarzania wsadowego.
    > Dodatkowo licencja programu nie będzie pozwalać na jego komercyjne

    Widzę, że uwzględniłeś moją propozycję:-) Kiedy przewidujesz rozpoczęcie
    sprzedaży?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 169. Data: 2010-02-17 18:03:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" napisał
> [...]
    > obrazów w formacie TIFF, oraz braku możliwości przetwarzania wsadowego.
    > Dodatkowo licencja programu nie będzie pozwalać na jego komercyjne

    BTW - co to znaczy komercyjne wykorzystanie ?
    Właściwe zawsze miałem problem ze zrozumieniem zakresu tego pojęcia choć
    dość rzadko dylemat w związku z tym (to co używam w 100% nie jest dostępne w
    różnych licencjach).
    Czy komercyjnym wykorzystywaniem jest obróbka zdjęć ze ślubu gdy się potem
    te zdjęcia sprzedaje ?
    Czy komercyjnym wykorzystywaniem jest obróbka zdjęć na potrzeby serwisu www
    własnej firmy ?

    > Koszt licencji wynosić będzie 30 euro.

    Rewelacja.

    adam

  • 170. Data: 2010-02-17 18:17:20
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    adam wrote:
    > BTW - co to znaczy komercyjne wykorzystanie ?

    Nie można instalować programu na firmowych komputerach.
    Nie można wykorzystywać obrobionych zdjęć do reklamowania firmy.
    Nie można obrobionych zdjęć sprzedawać.

    > Czy komercyjnym wykorzystywaniem jest obróbka zdjęć ze ślubu gdy się potem
    > te zdjęcia sprzedaje ?

    Tak.

    > Czy komercyjnym wykorzystywaniem jest obróbka zdjęć na potrzeby serwisu
    > www własnej firmy ?

    Tak.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -