  • 21. Data: 2009-12-20 20:49:33
    Temat: Re: SMS: darmowe odbieranie i generowanie kodow
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-20 21:46, Jan Strybyszewski wrote:

    > Uprzejmie informuje kolege ze w XXwieku jeden z kolegow zrobil taka
    > usluge na przepoteznym Sagemie odpadku zanim jakikolwiek operator
    > zauwazyl na to rynek a o sms premium nikt nawet nie slyszal.

    Bo ten Sagem (a potem Siemiens M-20), to było potężne narzędzie :-)

  • 22. Data: 2009-12-20 21:55:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Dec 2009 23:55:47 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

    >PHP nie jest językiem, który się nadaje do obsługi modemu IMHO.

    Czemu nie - jezyki sie mocno rozrosly, wiele sie nadaje.

    Jesli tylko da sie z portem szeregowym skomunikowac ..

    J.

  • 23. Data: 2009-12-20 23:43:00
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    W dniu 2009-12-20 19:02, Konrad Kosmowski pisze:
    > Cel jest taki aby wysyłać i odbierać SMS. Skomplikowanie rozwiązania jest na
    > zbliżonym poziomie co obsługa zdalnej bramki SMS.
    do zdalnej potrzeba tylko php, do własnej nie

    > A co nie można tak?!
    dalej swoje, nie chodzi czy można, tylko po co (jest tylko jeden
    logiczny argument: cena - przy określonych zasobach, ale o niej nie
    wspomniałeś)

    > Np. aby wysyłać komunikaty dla administratorów - tutaj zdalna bramka odpada bo
    > przy padzie sieci nie zadziała.
    "Klient wysyła SMS na numer, pod którym odbiera go serwis www,
    identyfikuje numer z bazy i odsyła SMS o z góry określonej treści?"

    > Mam w pracy kilka tys serwerów.
    nie odbierz ad personam - w ovh pracujesz?

    niestety żyjemy w świecie gdzie najpopularniejszym rozwiązaniem
    jest wynajmowanie serwerów, miejsca, maszyn...

    sam korzystasz z takiego i wierz lub nie, ale większość firm w Polsce
    też.

    > A mnie się wydaje bo pisałem taki system, który bez problemu działa od roku.
    no to super, źle ci się wydaje - nie chodziło mi czy działa, czy nie,
    komercyjne, jak to nazwałeś skrypty, idą w tysiące.
    można, jak najbardziej, rozwiązanie autorskie wdrożyć - to nie są to
    skrypty php, bynajmniej w najgorszym wypadku bubel w delphi napisany

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 24. Data: 2009-12-21 08:12:51
    Od: Piotr Kęplicz <k...@e...com>

    Krzysztof Warunek:
> [...]
    > można, jak najbardziej, rozwiązanie autorskie wdrożyć - to nie są to
    > skrypty php, bynajmniej w najgorszym wypadku bubel w delphi napisany

    gnokii/gammu + kilkanaście linijek w PHP. Przy małym obciążeniu nie trzeba
    nic więcej. I to działa.

    .pk.

  • 25. Data: 2009-12-21 23:58:40
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Dobra przeczytałem jeszcze raz i chyba już wiem o co Ci chodzi. Chcesz zrobić
    > tak, że klient wysyła do Ciebie SMS, ty mu odsyłasz. Ale opłata zarówno za
    > wysłanie SMS od klienta jak i wysłanie SMS zwrotnego do klienta jest
    > przesunięta na klienta? Czyli de facto klient wysyłając SMS godzi się na
    > zapłacenie za SMS zwrotny? Dobrze to zrozumiałem?

    Być może nie ujątłem tego dostatecznie precyzyjnie: płaci tylko
    wysyłając, odbierając płacę ja.

    --
    Grzegorz Brycki,

  • 26. Data: 2009-12-22 04:52:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):

    [...]

    > Być może nie ujątłem tego dostatecznie precyzyjnie: płaci tylko
    > wysyłając, odbierając płacę ja.

    On placi wysylajac a Ty placisz odbierajac? ;) Operator sie ucieszy ;P
    Moze sprobuj raz jeszcze z tym tlumaczeniem ale wolniej, dokladniej, nie
    spiesz sie etc ;PPP

    j.

  • 27. Data: 2009-12-23 08:07:37
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Krzysztof Warunek pisze:
    > można, jak najbardziej, rozwiązanie autorskie wdrożyć - to nie są to
    > skrypty php, bynajmniej w najgorszym wypadku bubel w delphi napisany

    instalujesz gammu, w php zapisujesz (wysyłasz) lub odczytujesz
    wiadomości SMS. Potrzebujesz tylko modem lub telefon gsm.
    W php wszystko sprowadza się do komunikacji z mysql - napisania jednego
    inserta żeby wysłać smsa i jednego selecta żeby odczytać skrzynkę.

    --
    Krzysiek

  • 28. Data: 2009-12-23 15:23:56
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** In pl.comp.lang.php krzysiek <a...@m...net> wrote:

> [...]
    > do komunikacji z mysql - napisania jednego inserta żeby wysłać smsa i jednego

    No ale on tego pojąć nie może... przestałem odpisywać bo to bez sensu. :-)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 29. Data: 2010-01-22 13:48:21
    Od: slx <nomail@nomail>

    W dniu 20-12-2009 10:30, pol pisze:
    > mam kupione konto e-mail i
    > jest tam opcja przesylania e-maili SMSem na komorke. [...] jak to sie providerowi
    > kalkuluje, bo jakby mu podliczyc na SMSa do mnie 10 gr to chyba wyda
    > wiecej na mnie niz dostanie za te konto kasy ode mnie? :)

    Chyba nie myślisz, że przesłanie sms'a kosztuje operatorów komórkowych
    10gr. Dla nich to są przecież prawie zerowe koszty. A skoro sprzedaje
    takie konta, to najwyraźniej mu i tak to się "kalkuluje", nie martw się,
    takie firmy nie są instytucjami charytatywnymi. Kwestia jeszcze tego, czy
    tych "sporo wiadomości", to nie są przypadkiem reklamy - na tym też można
    zarabiać i to nawet sporo.