    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.comp.lang.php
    Subject: Re: SMS: darmowe odbieranie i generowanie kodow
    Date: Sat, 19 Dec 2009 23:55:47 +0100

    ** In pl.comp.lang.php Krzysztof Warunek <k...@t...pl> wrote:

> [...]

    php

    > tak czytam odpowiedź i się zastanawiam w jaki sposób, jak obsłużysz modem
    > przez PHP, w wynikach nie znalazłem...

    PHP nie jest językiem, który się nadaje do obsługi modemu IMHO. Ja bym to
    skonstruował (a pisałem coś takiego) tak, że z PHP to po prostu sobie
    zapisujesz do bazy danych kolejkę SMS do wysłania.

    W tle chodzi sobie ogólnego zastosowania mechanizm do wykonywania jobów i
    pilnuje obrabiania kolejki.

    Samo wysłanie SMS powinno być jak najbardziej uniwersalne czyli myślę skrypt
    wrapper na natywne dla danego rozwiązania narzędzie. Np. dla modemu GSM może
    być to gammu.

    Wtedy jak zmieni Ci się metoda wysyłania SMS (np. na bramkę dostępną przez
    klienta w Javie czy cokolwiek innego) to wystarczy zmodyfikować skrypt wrapper,
    sam system nadal działa tak samo.

    Przy czym u mnie modemy są w roli backupu jakby bramka dostawcy (obsługiwana
    przez klienta w Javie właśnie) padła.

    > no i gdzie ci ludzie sobie mają podłączyć ten modem?

    Ja podłączyłem jeden do jednego serwera, drugi do drugiego. Przez USB.

    Inna sprawa z odbieraniem, ale tego nie robiłem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )