  • 51. Data: 2009-07-27 16:21:11
    Temat: Re: SIWZ -komputery
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Bernard" napisał:

    > Proponuję, żeby Kolega spróbował sprawdzić cenę najtańszego dwurdzeniowca
    > ze sprzętową wirtualizacją produkcji Intela i AMD,

    Nie wiem, do czego pani Jadzia miałaby wykorzystywać ową "wirtualizację"
    (cokolwiek to *praktycznie* oznacza).

    > a potem kontynuował swoje dywagacje nt. taniości.

    Ale masz jakieś wsparcie cennikowe, czy tak sobie trollujesz?

    JoteR

  • 52. Data: 2009-07-27 17:26:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > Bo co mu zrobisz? Zamówienie zostało wykonane.
    Nierzetelnie. Może zostać wykluczony z kolejnych przetargów.

    Maciek

  • 53. Data: 2009-07-27 19:24:23
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Leszek K. wrote:

    > Wszystkie AMD obecnie produkowane mają sprzętową wirtualizację.

    Wszystkie Athlony mają.

    > Porównuję najtańsze w pcprojekt:
    > Athlon II X2 245 2.9GHz AM2+/AM3 BOX - 250 zet
    > Pentium Dual Core E5200 64 Bit 2.50GHz BOX - 250 zet

    No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani
    Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D.

  • 54. Data: 2009-07-27 19:29:09
    Od: Bernard <b...@e...net>

    JoteR wrote:

    > Nie wiem, do czego pani Jadzia miałaby wykorzystywać ową "wirtualizację"
    > (cokolwiek to *praktycznie* oznacza).

    Skoro nie wiesz, co to oznacza, to dość oczywiste, że nie wiesz, do
    czego będą to wykorzystywały wszystkie nowe systemy operacyjne.

    > Ale masz jakieś wsparcie cennikowe, czy tak sobie trollujesz?

    Na ogół nie trolluję. AMD: 240, Intel: 560 (Komputronik).

  • 55. Data: 2009-07-27 19:46:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 21:29, Bernard pisze:
    > Skoro nie wiesz, co to oznacza, to dość oczywiste, że nie wiesz, do
    > czego będą to wykorzystywały wszystkie nowe systemy operacyjne.

    Wszystkie nowe systemy operacyjne wcale nie wykorzystują tak
    koniecznie wirtualizacji. Obsługiwać obsługują, ale nie muszą
    wcale z niej korzystać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 56. Data: 2009-07-27 20:35:10
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 21:24:23 +0200, Bernard napisał(a):

    > Wszystkie Athlony mają.

    A jakie jeszcze AMD procesory robi? Phenomy. Te też wirtualizacje mają.

    > No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani
    > Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D.

    Co do E5200 zdecydowanie nie mam pewności czy ma wirtualizację. Jak mówisz,
    że dopiero c2d to najtańszy w cenniku jest dopiero E7500 - 440 zet. Ten
    jest zdecydowanie szybszy od x2 245, ale cena zupełnie nie ta.

  • 57. Data: 2009-07-27 22:00:17
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Leszek K. wrote:

    > A jakie jeszcze AMD procesory robi? Phenomy. Te też wirtualizacje mają.

    Robi jeszcze resztki Sempronów oraz Athlony jednordzeniowe i te nie mają
    wirtualizacji.

    > Co do E5200 zdecydowanie nie mam pewności czy ma wirtualizację. Jak mówisz,

    Ja akurat mam pewność, że nie ma ani żaden Celeron, ani Pentium, co
    napisałem powyżej.

    > że dopiero c2d to najtańszy w cenniku jest dopiero E7500 - 440 zet. Ten
    > jest zdecydowanie szybszy od x2 245, ale cena zupełnie nie ta.

    Tylko droższe modele C2D mają wirtualizację. O ile dobrze pamiętam to ze
    współczesnych wszystkie na 8, a z serii 7 - od 7600. Tu jest tzw. pies
    pogrzebany.

  • 58. Data: 2009-07-27 22:01:49
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Radosław Sokół wrote:

    > Wszystkie nowe systemy operacyjne wcale nie wykorzystują tak
    > koniecznie wirtualizacji. Obsługiwać obsługują, ale nie muszą
    > wcale z niej korzystać.

    Ano jeszcze nie muszą, ale zaraz "zaczną musieć" - weź np. tryb XP w
    Windows 7.

  • 59. Data: 2009-07-27 22:53:25
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Bernard" napisał:

    > Skoro nie wiesz, co to oznacza, to dość oczywiste, że nie wiesz, do czego
    > będą to wykorzystywały wszystkie nowe systemy operacyjne.

    Prawdopodobnie do uruchomienia się na komputerze pani Jadzi. Bo bez
    wspomagania sprzętowego wirtualizacji ta Vista jej w ogóle nie ruszy
    zapewne.

    > Na ogół nie trolluję.

    Przepraszam. Szczerze.

    > AMD: 240, Intel: 560 (Komputronik).

    Ale dlaczego praca na komputerze z E5200 (240 zł) miałaby być poniżej
    godności pani Jadzi? Zauważ, że rozpatrujemy wariant "ekonomiczny", co
    postulowali w tym wątku zatroskani o swoje pieniądze podatnicy. A w tej
    klasie różnica cen pomiędzy AMD a Intelem jest pomijalna. Zresztą, cena
    procesora stanowi istotny składnik ceny domowego "squadaka" z piracką Windą,
    natomiast w sprzęcie markowym (nawet jeśli jest to marka "Marek i Szwagier")
    stanowi niewielki procent.

    JoteR

  • 60. Data: 2009-07-27 23:01:31
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Przemnóż to przez liczbę komputerów w średniej wielkości przetargu i
    > odpowiedz sobie, czy chcesz za to zapłacić ze swoich podatków. Weź pod
    > uwagę, że dostawca zapewne nie zaoferuje najtańszego badziewia, bo będzie
    > się potem bujał z serwisem.

    Albo oglosi upadlosc, zeby nie bujac sie z serwisem.
    A na nastepny przetarg otworzy sobie nowa firme.

    Wasza dyskusja to dyskusja pomiedzy teoria a praktyka... Z reguly teoria
    jest dobra, poki nie zderzy sie z rzeczywistoscia... Potem pojawiaja sie
    szczegoly, o ktorych teoria pojecia nie miala...

    Pozdrawiam
    Michal